• Juliii86

Piercing & tattoo tråd

Här kan vi snacka allt om piercing och tattoo.

Kanske har du funderingar om just detta ämne kan du ställa din fråga här. Själv har jag några funderinga om piercing.

Här kan vi hjälpas oss åt att besvara våra frågor.

Det är bara börja snacka

• Svar på tråden Piercing & tattoo tråd
  • SmBacke

gjorde en tatuering i svanken för, ja va e de, 2 år sen kanske,och den e fortfarande svullen. inte runt om, men den ja va ska man säga, buktar upp. kan de bli så?

• Vittorn

har samma problem med en tatuering men det är för att han som gjorde den körde för djupt, så det blir som ärr. och därför buktar den ut...

undrar lite om nån har koll på det där med piercing i bröstvårta, nu när man är på tjocken antar jag att man måste ta ut den. eller?

• SmBacke

okej. då e de inget att göra åt då. inte för att jag stör mig på de bara nyfiken på varför de blev så.

• Prinsessan Zelda
    SmBacke skrev 2009-03-12 19:23:59 följande:
    okej. då e de inget att göra åt då. inte för att jag stör mig på de bara nyfiken på varför de blev så.
    diskuterade det med min tatuerare för jag känner en med buktande tatuering. Han sa att det kan vara att tatueraren körde lite för hårt och skadade huden, men det kan också vara att huden är lättskadad (kan bli på äldre människor), eller så kan det vara för att man inte tog hand om tatueringen när den läkte.

Det är inget ovanligt att tatueringar buktar ibland, typ när man solat, eller kliat på den osv. Men då går det ju över.
  • Trileia

Det som är så bra är att man kan byta "plupparna" på smyckena utan att ta bort själva läksmycket. Me like!
    Så jag har helt sonika köpt endast "muttrar" eller vad man ska kalla dem.. såna som man gängar på smycket.
    Så det kunde man ju byta typ direkt, men jag hade dem i sprit innan så de var riktigt rena och gosiga. Sen bytte jag.

Jennie med ie skrev 2009-03-12 09:47:28 följande:

Jag vågar inte kika runt på smycken innan denna är läkt för då kanske jag bara blir för sugen *s*
  • SmBacke

Prinsessan Zelda skrev 2009-03-12 19:55:04 följande:

diskuterade det med min tatuerare för jag känner en med buktande tatuering. Han sa att det kan vara att tatueraren körde lite för hårt och skadade huden, men det kan också vara att huden är lättskadad (kan bli på äldre människor), eller så kan det vara för att man inte tog hand om tatueringen när den läkte. Det är inget ovanligt att tatueringar buktar ibland, typ när man solat, eller kliat på den osv. Men då går det ju över.
    okej. ja jag tog hand om den som man skulle så kan hända att jag e känlisgare där då eller att hon tog i lite för hårt. men de e ju inget som syns så =)
  • Bedbug

Zelda: håller med alla andra, den blir assnygg.

Får väl lägga in någon bild om jag är nöjd med min arm i nästa vecka.

• Jennie med ie
    Trileia skrev 2009-03-12 20:17:42 följande:
    Det som är så bra är att man kan byta "plupparna" på smyckena utan att ta bort själva läksmycket. Me like!Så jag har helt sonika köpt endast "muttrar" eller vad man ska kalla dem.. såna som man gängar på smycket.Så det kunde man ju byta typ direkt, men jag hade dem i sprit innan så de var riktigt rena och gosiga. Sen bytte jag.
    Jag trodde att den ena pluppen var fast, att bara den ena var lös och ditskruvad. Men då har jag fel alltså?!
  • Trileia

Jennie med ie skrev 2009-03-12 20:41:35 följande:

Jag trodde att den ena pluppen var fast, att bara den ena var lös och ditskruvad. Men då har jag fel alltså?!
    Hmm.. min ring är det två lösa pluppar på, men det kanske finns både och?
    Fast jag har oftast labret (en stav med platt baksida) så jag behöver bara byta en plupp.
  • SmBacke

kan en gaddning helt plötsligt börja klia precis som när den va nygjord eller e de mina graviditetshormoner som spökar?

Svar på tråden Piercing & tattoo tråd