• Juliii86

Piercing & tattoo tråd

Här kan vi snacka allt om piercing och tattoo.

Kanske har du funderingar om just detta ämne kan du ställa din fråga här. Själv har jag några funderinga om piercing.

Här kan vi hjälpas oss åt att besvara våra frågor.

Det är bara börja snacka

• Svar på tråden Piercing & tattoo tråd
  • Jane Roe
    Crazy Baby skrev 2009-03-22 12:02:14 följande:
    Hej hej!Här inne verkar ni kloka och visa!!Jag har ett stort ärr på magen efter en bukoperation som jag skulle vilja dölja med en tatuering! Vissa delar av ärret har läkt fint men andra är röda, uppbuktande och hårda. Har läst lite här och där om just gaddning på ärr och alla säger olika. Vad har ni för erfarenheter om det? Ska självklart ta mig ner till studion där jag förmodligen kommer göra det, men det är alltid kul att höra vad fl har att säga om saken!
    Har också hört det. Min kompis tatuerare ville inte tatuera hans chestpiece över en gammal skottskada, för färgen kunde tydligen "flyta ut"..:S
    ¤- Kärlek är Perser -¤
  • Linda 89

Såg igår att det inte var vidare bra att ha tagit hål i naveln två gånger och sen bli gravid. Ärren har blivit som ett kryss över naveln och jag skämtade med min sambo : Där krysset är är skatten, självklart är bebis min skatt men han tyckte det var ganska roligt =P.

• Viking och Loke
    19carpediem77 skrev 2009-03-22 21:32:05 följande:
    Viking och Loke skrev 2009-03-15 16:47:52 följande: Din var ju jättesnygg
    TAckar tacka ja jag är riktigt nöjd =)
    Nu är de bara att foretsätta med nästa... Blir att fixa den på armen gillar den men tycker nu snart 6 år senare att den är liten...
  • Viking och Loke
    Grodans mamma skrev 2009-03-23 12:43:37 följande:
    nu har jag lagtg in 2 av mina tatueringar i galleriet om ni vill se! :) de har blivit lite blekta,speciellt den i svanken. säg gärna vad ni tycker. :)
    gillar den i svanken har oxå stjärnor där fast "några" fler {#lang_emotions_wink}
  • Morbid angel
    Grodans mamma skrev 2009-03-23 12:43:37 följande:
    nu har jag lagtg in 2 av mina tatueringar i galleriet om ni vill se! :) de har blivit lite blekta,speciellt den i svanken.säg gärna vad ni tycker. :)
    Det är inte min stil eftersom jag varken gillar stjärnor eller "tribaler" men huvudsaken är ju tt du är nöjd.

Om du tycker de är bleka så tycker jag du ska gå till din tatuerare och få dem ifyllda
  • ior1979

Jag vill göra om min tatuering, den nya ske ge mig inspiration och styrka att orka igenom processen att få ett barn (se pres) Om det är någon som har lust att rita om min så tar jag tacksamt emot förslag, får gärna innehålla en lotusblomma. Se mitt album för bild.

• Viking och Loke
    Bedbug skrev 2009-03-23 17:28:19 följande:
    Idag har jag äntligen fått min tatuering utbyggd efter diverse avbokningar pga vinterkräkan. Så här blev den: enverklighet.blogspot.com/2009/03/nu-ar-det-j...
    Helt ok =)
    gissar att du bara hade draken först...

Har själv en tribal på höger arm som jag gillar mycke men så här nästan 6 år senare tyckere är är för liten...

har just gjort klar den i svanken som går runt på sidan så nu ska tatueraren få fixa till den på armen =)
  • Viking och Loke
    ior1979 skrev 2009-03-23 17:32:24 följande:
    Jag vill göra om min tatuering, den nya ske ge mig inspiration och styrka att orka igenom processen att få ett barn (se pres) Om det är någon som har lust att rita om min så tar jag tacksamt emot förslag, får gärna innehålla en lotusblomma. Se mitt album för bild.
    Ett tips är ju att gå till en tatuerare dom mbrukar va riktigt duktiga på att rita om och brukar ha många bra ideer =)
  • Bedbug

Viking och Loke skrev 2009-03-23 17:42:00 följande:

Helt ok =) gissar att du bara hade draken först... Har själv en tribal på höger arm som jag gillar mycke men så här nästan 6 år senare tyckere är är för liten... har just gjort klar den i svanken som går runt på sidan så nu ska tatueraren få fixa till den på armen =)
    Japp bara draken och den satt liksom "fel" på armen. Såg helpuckat ut om man exempelvis hade linne på sig. Men nu är jag nöjd.
Svar på tråden Piercing & tattoo tråd