• Juliii86

Piercing & tattoo tråd

Här kan vi snacka allt om piercing och tattoo.

Kanske har du funderingar om just detta ämne kan du ställa din fråga här. Själv har jag några funderinga om piercing.

Här kan vi hjälpas oss åt att besvara våra frågor.

Det är bara börja snacka

• Svar på tråden Piercing & tattoo tråd
  • Tyson 77

Jag hoppar också in här !

Jag har 2 tatueringar(och 2 piercingar). Den största är på ryggen. Tar upp ca 1/3 på vänster sida. Det är en älva som stiger upp/står i/ur en lotus i grönt och blått som är gjord av Doc Tatto. Tyvärr är den inte så snygg som jag skulle önska... Har även ett litet kinesiskt tecken på vänster arm, tyvärr.

Nu skulle jag vilja tatuera in min hunds namn innan han försvinner... Han heter Tyson(om det gör någon skillnad)...

Vart på kroppen kan man tänka sig att placera den? Vill ju att allt ska passa ihop och se harmoniskt ut. Funderar även på någon bild eller nå´t, men vet inte vad...
    Kan egentligen tänka mig att placera den vart som helst, bara det ser bra ut.

Finns det någon som har några tips på vad man kan göra och vart man kan sätta den?

• Garderobshylla
    DreadHead skrev 2009-03-19 16:07:25 följande:
    Med rätt bläck och rätt teknink/maskin/nålsats så ska tatueringen inte påverkas nämnvärt på väldigt lång tid. Tyvärr är bra bläck helt sjukt dyrt och därmed blir tatueringarna väldigt mycket dyrare än medel.Så om en tatuering bleks tidigt så beror det antingen på tekniken eller på bläckets kvalitet. Sen kan såklart endel personer ta emot färgen sämre än andra och därmed få sämre resultat även med bra grejer.
    Ja blekas ska det ju såklart inte göra, men ljusnar gör de absolut. Huden åldras ju och förnyar sig hela tiden.
    Men det kan ju bero på olika omständigheter varför de ljusnar, därför ska man ta hand om den med exempelvis solskyddsfaktor. Man kan dock inte säga att alla taueringar som ljusnat något enbart beror på dålig tatuerare/dåligt bläck.
  • Mosekälla

Hoppar in i tråden jag också. Har piercing och har funderat länge på tatuering. Finns det nån som kan rekommendera en jättebra tatuerare i västerbotten och eventuellt även södra norrbotten?

• Garderobshylla
    Mosekälla skrev 2009-03-19 16:35:11 följande:
    Hoppar in i tråden jag också. Har piercing och har funderat länge på tatuering. Finns det nån som kan rekommendera en jättebra tatuerare i västerbotten och eventuellt även södra norrbotten?
    Lefthand i Piteå är väldigt duktiga men har bokningstopp nu, dom rekommenderas varmt!.
    Tatuerade mig igår på red dragon i umeå, där ska jag inte svara helt ännu då det är så snart efter att jag gjort än, så det är svårt att avgöra resultatet. Men det var lyhörda och trevliga iaf, och hittills ser det då bra ut!
  • Mosekälla
    Garderobshylla skrev 2009-03-19 16:38:53 följande:
    Lefthand i Piteå är väldigt duktiga men har bokningstopp nu, dom rekommenderas varmt!. Tatuerade mig igår på red dragon i umeå, där ska jag inte svara helt ännu då det är så snart efter att jag gjort än, så det är svårt att avgöra resultatet. Men det var lyhörda och trevliga iaf, och hittills ser det då bra ut!
    Har hört mycket bra om red dragon, men jag gillar inte riktigt tatueringarna de har i sitt bildgalleri på nätet. Men de är klart alla har ju olika smak..
  • Garderobshylla
    Mosekälla skrev 2009-03-20 07:16:20 följande:
    Har hört mycket bra om red dragon, men jag gillar inte riktigt tatueringarna de har i sitt bildgalleri på nätet. Men de är klart alla har ju olika smak..
    Nä det är klart, men det är ju bilder på deras bästa verk. Det de är stolta över.
    De gör ju inte bara såna. Men det är klart, man bör ju gå till en tatuerare som håller en stil som är mest lik en egen för att man ska bli nöjd.
  • luzorsus

kolla in lefthand, de har ju bokningsstopp till juli, men det är ju bara 4 månader bort så

• Proletariatet

Idag var jag till grannstaden och gjorde en medusa. Gick hur bra och smidigt som helst, trots att det skitit sig med någon som skulle vara med och kolla barnen, det skötte tjejerna i receptionen och de gjorde det riktigt bra, där kan man snacka service! (Var smal trapp ner till piercingrummet, så att ta ner syskonvagnen var inte ett alternativ).
    Tog väl en tio minuter sen var jag uppe igen och tjejerna tyckte att det hade varit så mysigt med lite barn i studion

Ja, hursomhelst är jag supernöjd för bra service (inte bara barnen, utan tips om smycken, längder på stavar och storlek på kulor).

Magic Lines i Västerås alltså. Stor ros till dem

Svar på tråden Piercing & tattoo tråd