• Juliii86

Piercing & tattoo tråd

Här kan vi snacka allt om piercing och tattoo.

Kanske har du funderingar om just detta ämne kan du ställa din fråga här. Själv har jag några funderinga om piercing.

Här kan vi hjälpas oss åt att besvara våra frågor.

Det är bara börja snacka

• Svar på tråden Piercing & tattoo tråd
  • banantelefon

Jag är så grymt sugen på en ryggtavla, problemet är att bestämma sig för vad det ska vara för ngt.
    Såg en tatuering i ett avsnitt utav Miami Ink som bara var såååå grym. I avsnittet är Garver och Ami på Hawaii och Garver gör en rygg full med körsbärsblommor.
    Ngn här med hel ryggtavla och vad?

• Morbid angel
    banantelefon skrev 2009-03-20 20:45:21 följande:
    Jag är så grymt sugen på en ryggtavla, problemet är att bestämma sig för vad det ska vara för ngt.Såg en tatuering i ett avsnitt utav Miami Ink som bara var såååå grym. I avsnittet är Garver och Ami på Hawaii och Garver gör en rygg full med körsbärsblommor.Ngn här med hel ryggtavla och vad?
    Tycker det är jättefint med en hel ryggtavla om motivet tilltalar mig då såklart

Jag har ingen ryggtavla än men jobbar på den som jag nämt i tråden förut.
    Är en kompis som har skssat den och ser verkligen fram emot när den är färdig men har mååååååånga timmar kvar.

Motivet är två döskallar vända mot varandra och på dessa två döskallar ska en naken och vacker kvinna stå med ett ben på varje döskalle,kvinnan ska vara lite morbid med sönderslitet ansikte.Det ska vara i black and grey med endast ett par detaljer i färg.
  • banantelefon
    Morbid angel skrev 2009-03-20 20:51:35 följande:
    Tycker det är jättefint med en hel ryggtavla om motivet tilltalar mig då såklart Jag har ingen ryggtavla än men jobbar på den som jag nämt i tråden förut.Är en kompis som har skssat den och ser verkligen fram emot när den är färdig men har mååååååånga timmar kvar.Motivet är två döskallar vända mot varandra och på dessa två döskallar ska en naken och vacker kvinna stå med ett ben på varje döskalle,kvinnan ska vara lite morbid med sönderslitet ansikte.Det ska vara i black and grey med endast ett par detaljer i färg.
    Låter läskigt coolt!
    Jag gillar sådana motiv, även om jag själv inte skulle sätta den typen utav tatuering på mig.

Själv har jag en typ utav fjäril/tribal i svanket som är hiskeligt fult gjord och jag skulle gärna vilja "baka" in den i något.
    Jag fattar inte vad killen som gjorde den sysslade med. Han har gjort två tatueringar på mig innan som det inte är något fel på. En blomma på skuldran och ett hjärta på ankeln.

Nu har jag en ny kille som gör mina saker, men jag vet faktiskt inte om jag är helt nöjd. Tycker att färgerna blir lite "dassiga".
    Det han märkt mig med hittills är en Hello Kitty a la moi på vaden (hårdrockskitty), två hjärtan inbundna med en ring med texten "my heart belongs to daddy" vid ljumsken och en stor älva över hela vänster lår.

Nu vill jag ha min dotters handavtryck, hennes första streckgubbe och hennes namn (första gången hon kan skriva det) på min kropp.
    Plus ryggtavlan då förstås.

Detta med tatuering och piercing är som en drog när man väl satt igång.
    Efter min första sa jag såklart aldrig mer... och här sitter jag nu och spånar på nästa och nästa och nästa...
  • Morbid angel

Så trist att du inte känner dig nöjd med dina tatueringar,jag har en tribal i svanken utmed höfterna som nu "göms" i min ryggtavla.

Ja,det blir lätt så att man bara vill ha mer och mer
    Man får ju nya ideer hela tiden

• Linda 89

jag har bara en tatuering, det är ett tigerhuvud på höger axel =P

• Vittorn

Härlig tråd det här =)
    har två tatueringar än så länge, men bestämt mig för minst två till.
    Så fort lilla knodden kommit ut ska jag tatuera dennes namn på armen, men bara så jag får plats med fler namn. hehe

hade två piercingar, en i tungan och en i bröstvårtan som jag fick lov att ta ut.. Funkar inte så bra med ammning annars =/
    Men en till i tungan ska det bli iaf..

Nån som har ngn ide hur man ska skriva eller vart på armen man ska skriva bebisens namn?

• Linda 89
    Vittorn skrev 2009-03-21 10:45:30 följande:
    Nån som har ngn ide hur man ska skriva eller vart på armen man ska skriva bebisens namn?
    Min syster gjorde två änglavingar med sin sons namn i mitten och en gloria över =P. Blev ganska snyggt, den är i svart och grått.
  • Crazy Baby

Hej hej!

Här inne verkar ni kloka och visa!!
    Jag har ett stort ärr på magen efter en bukoperation som jag skulle vilja dölja med en tatuering! Vissa delar av ärret har läkt fint men andra är röda, uppbuktande och hårda.

Har läst lite här och där om just gaddning på ärr och alla säger olika.
    Vad har ni för erfarenheter om det?
    Ska självklart ta mig ner till studion där jag förmodligen kommer göra det, men det är alltid kul att höra vad fl har att säga om saken!

• stiletto

weee! imorrn är det dags för min första gaddning Är inte ett dugg nervös men kommer nog bli det när jag är på väg till studion.

Funderar redan på nr 2 som antagligen kommer bli en älva men den ligger på lagring till hösten iaf.

Tyson77 kan inte du lägga upp en bild på din älva? lite nyfiken här

• Viking och Loke

jaja jag ska ta och gå till min tattuerare och visa min i svanken nu när den läkt blir samtidigt ny tid för att fixa till den på armen =)

Svar på tråden Piercing & tattoo tråd