Morbid angel skrev 2009-03-13 21:09:49 följande:
Man bör inte sola (bla) under läkningen som bör ta max 2 veckor.Under dessa två veckor ska man vara försiktig med solning tex.Sen är det bra att smörja tatueringen med hög solskyddsfaktor så den inte bleks så mycket. Angående problemhy så vet jag inte hur det fungerar,vissa är ju känsliga mot bläcket. Sen bör man ha i åtanke att det är olika tekniker att "måla" på hud med en nål än vad det är att måla på tex papper med penna eller pensel,kanske ska köpa en slaktad gris och provgadda på ?
Kan tänka mig det att det krävs hög solskyddsfaktor efter det att tatueringen har läkt för att skydda så gott det går. Är själv ingen som gillar att gassa i solen men det är ändå intressant att veta hur det ligger till.
Det lär nog vara svårt att bli tatuerad om ens hy har problem men då har man ju andra kroppsområden som oftast är problemfria som armar och ben.
Jo visst är det så, det går ju inte jämföra att måla på hud med att måla på t.ex. papper, men det underlättar en hel del om man är stadig på handen och är duktig på linjer och skuggor. Sedan vill jag inte ha någon avancerad tatuering. Funderar på att göra linjer/ränder av olika tjockgrad i svartvitt varvat med geometriska figurer, en bit upp på armen. Vill inte att det ska se för kliniskt ut så då passar det bra att göra det själv.
Grisen får bli jag istället, helst oslaktad. Vi båda är veganer.