• Juliii86

Piercing & tattoo tråd

Här kan vi snacka allt om piercing och tattoo.

Kanske har du funderingar om just detta ämne kan du ställa din fråga här. Själv har jag några funderinga om piercing.

Här kan vi hjälpas oss åt att besvara våra frågor.

Det är bara börja snacka

• Svar på tråden Piercing & tattoo tråd
  • Bedbug
    SmBacke skrev 2009-03-13 12:21:40 följande:
    kan en gaddning helt plötsligt börja klia precis som när den va nygjord eller e de mina graviditetshormoner som spökar?
    Det har jag råkat ut för några gånger. Men det går ju över efter några dagar. Jag antar att det har med min kassa "eksemiga" hud att göra.
  • luzorsus

angående om färg skulle vara dyrare eller ej....tror inte att det är så...däremot så verkar det som att de måste arbeta in färg mer än den svarta så det kan ju ta lite längre tid kanske...och eftersom de flesta tar betalt per timme så blir det ju kanske lite dyrare i slutänden då..

Bara min tanke!

• Garderobshylla
    luzorsus skrev 2009-03-13 20:09:05 följande:
    angående om färg skulle vara dyrare eller ej....tror inte att det är så...däremot så verkar det som att de måste arbeta in färg mer än den svarta så det kan ju ta lite längre tid kanske...och eftersom de flesta tar betalt per timme så blir det ju kanske lite dyrare i slutänden då..Bara min tanke!
    Ibland är heltäclkande svarta tatueringar dyrare, för vissa tycker helt enkelt att det är skittråkigt att sitta och "nöta svartfärg".
  • nocode

...funderar vidare kring tauering och solning som jag antar inte går så väl ihop och hur
    det går att tatuera på problemhy. Jag och maken pratade häromdagen om att köpa en egen tatueringsmaskin, har läst att det ska gå att göra detta. Han är väldigt skicklig på att teckna så...

• Morbid angel
    nocode skrev 2009-03-13 20:52:39 följande:
    ...funderar vidare kring tauering och solning som jag antar inte går så väl ihop och hur det går att tatuera på problemhy. Jag och maken pratade häromdagen om att köpa en egen tatueringsmaskin, har läst att det ska gå att göra detta. Han är väldigt skicklig på att teckna så...
    Man bör inte sola (bla) under läkningen som bör ta max 2 veckor.Under dessa två veckor ska man vara försiktig med solning tex.Sen är det bra att smörja tatueringen med hög solskyddsfaktor så den inte bleks så mycket.

Angående problemhy så vet jag inte hur det fungerar,vissa är ju känsliga mot bläcket.

Sen bör man ha i åtanke att det är olika tekniker att "måla" på hud med en nål än vad det är att måla på tex papper med penna eller pensel,kanske ska köpa en slaktad gris och provgadda på ?
  • nocode
    Morbid angel skrev 2009-03-13 21:09:49 följande:
    Man bör inte sola (bla) under läkningen som bör ta max 2 veckor.Under dessa två veckor ska man vara försiktig med solning tex.Sen är det bra att smörja tatueringen med hög solskyddsfaktor så den inte bleks så mycket. Angående problemhy så vet jag inte hur det fungerar,vissa är ju känsliga mot bläcket. Sen bör man ha i åtanke att det är olika tekniker att "måla" på hud med en nål än vad det är att måla på tex papper med penna eller pensel,kanske ska köpa en slaktad gris och provgadda på ?
    Kan tänka mig det att det krävs hög solskyddsfaktor efter det att tatueringen har läkt för att skydda så gott det går. Är själv ingen som gillar att gassa i solen men det är ändå intressant att veta hur det ligger till.

Det lär nog vara svårt att bli tatuerad om ens hy har problem men då har man ju andra kroppsområden som oftast är problemfria som armar och ben.

Jo visst är det så, det går ju inte jämföra att måla på hud med att måla på t.ex. papper, men det underlättar en hel del om man är stadig på handen och är duktig på linjer och skuggor. Sedan vill jag inte ha någon avancerad tatuering. Funderar på att göra linjer/ränder av olika tjockgrad i svartvitt varvat med geometriska figurer, en bit upp på armen. Vill inte att det ska se för kliniskt ut så då passar det bra att göra det själv.

Grisen får bli jag istället, helst oslaktad. Vi båda är veganer. {#lang_emotions_smile}
  • Morbid angel
    nocode skrev 2009-03-13 21:28:20 följande:
    Kan tänka mig det att det krävs hög solskyddsfaktor efter det att tatueringen har läkt för att skydda så gott det går. Är själv ingen som gillar att gassa i solen men det är ändå intressant att veta hur det ligger till.Det lär nog vara svårt att bli tatuerad om ens hy har problem men då har man ju andra kroppsområden som oftast är problemfria som armar och ben.Jo visst är det så, det går ju inte jämföra att måla på hud med att måla på t.ex. papper, men det underlättar en hel del om man är stadig på handen och är duktig på linjer och skuggor. Sedan vill jag inte ha någon avancerad tatuering. Funderar på att göra linjer/ränder av olika tjockgrad i svartvitt varvat med geometriska figurer, en bit upp på armen. Vill inte att det ska se för kliniskt ut så då passar det bra att göra det själv.Grisen får bli jag istället, helst oslaktad. Vi båda är veganer.
    Se upp så han inte går för djupt med nålen bara så det bildas ärrbildning
  • nocode
    Morbid angel skrev 2009-03-13 21:40:52 följande:
    Se upp så han inte går för djupt med nålen bara så det bildas ärrbildning
    Precis, det är viktigt. Det gäller att förstå sig på hur maskinen fungerar vilket är avgörande för att jag överhuvudtaget ska lägga mig under nålen. {#lang_emotions_smile}
  • andeta
    Svar på #133
    Jag har pratat med en kompis som nyss fått barn och där hon tatuerar sig avrådde henen starkt från att tatuera sig. Dem sa att hon skulle vänta minst ett år..
    vet faktiskt inte varför.. ska fråga henne
  • luzorsus

många säger att "ja men jag vill vara ha en enkel tatuering så jag gör den själv eller jag går till nån som jobbar i huset där i byn..." men en tatuering med många raka linjer...är inte en enkel tatuering att göra...raka linjer är måste väl vara det svåraste

Svar på tråden Piercing & tattoo tråd