• Juliii86

Piercing & tattoo tråd

Här kan vi snacka allt om piercing och tattoo.

Kanske har du funderingar om just detta ämne kan du ställa din fråga här. Själv har jag några funderinga om piercing.

Här kan vi hjälpas oss åt att besvara våra frågor.

Det är bara börja snacka

• Svar på tråden Piercing & tattoo tråd
  • Gumlan

Här hoppar jag in Vi har en tattueringsstudio :D Så ja kanske kan svara på några funderingar och frågor iallafall Vad har du för frågor om piercing?

• Juliii86

Jag har funderat på pierca mig underläppen. Men vet inte om jag vågar göra det. Är så rädd att det kommer göra ont.

När man pierca sig på läppen, blir den jätte svullen? Alltså att det ser dumt ut?

Här i borås kostar det 400 spenn att göra det. Vill så gärna göra det. Vågar jag?

• Finkelkeso

jag fick bedövningssalva när jag piercade mina dermal anchor så det borde väl du med kunna få...

• mamma till pyret

Någon som har tips om någon bra sida där man kan "designa" sin egna tatuering??

• Superior
    Juliii86 skrev 2008-12-25 16:18:04 följande:
    Jag har funderat på pierca mig underläppen. Men vet inte om jag vågar göra det. Är så rädd att det kommer göra ont. När man pierca sig på läppen, blir den jätte svullen? Alltså att det ser dumt ut?Här i borås kostar det 400 spenn att göra det. Vill så gärna göra det. Vågar jag?
    Jag har haft piercing i läppen och var as nervös innan det skulle göras.
    Men det gjorde faktiskt inte så ont som jag hade trott och proceduren är ju över på bara nån sekund.
    Jag blev inte alls svullen och hade inte ont efteråt.
    Så gör det du
  • Lilja84

Jag har en ring i underkläppen , klart det känns men det går fort så man knappt hinner reflektera över det , och när staven väl sitter dä så är det helt ok .
    Visst svullnar man men inte så det syns märkbart  eller stör .

Livet går vidare vare sig du vill eller ej.
  • Juliii86

Oki Blir ju så glad och höra att det inte gör ont. För det är mest de som jag är rädd för att göra. Har inga problem om det kostar 400 kronor. Jahaa så du blev inte svullen? Skönt och höra det med Vill ju inte att folk på jobbet ska skratta eller bli rädda för mig haha.

Sen vet jag inte om jag får ha piercing på jobbet fast än jag har sett att vissa har tatuering. Så det kanske inte ska vara några problem alls.

Superior skrev 2008-12-25 16:22:09 följande:
    Jag har haft piercing i läppen och var as nervös innan det skulle göras. Men det gjorde faktiskt inte så ont som jag hade trott och proceduren är ju över på bara nån sekund. Jag blev inte alls svullen och hade inte ont efteråt. Så gör det du
  • Superior
    Juliii86 skrev 2008-12-25 16:25:28 följande:
    Oki Blir ju så glad och höra att det inte gör ont. För det är mest de som jag är rädd för att göra. Har inga problem om det kostar 400 kronor. Jahaa så du blev inte svullen? Skönt och höra det med Vill ju inte att folk på jobbet ska skratta eller bli rädda för mig haha. Sen vet jag inte om jag får ha piercing på jobbet fast än jag har sett att vissa har tatuering. Så det kanske inte ska vara några problem alls.
    Alltså det kändes ju men det var en smärta som man kunde hantera.
    Och som sagt det är över på nolltid man hinner knappt tänka på att det gör ont.
    Jag blev inte svullen men man kan ju få en liten svullnad, med betoning på liten.
    Det är ju inte så att hela läppen svullnar upp
  • Juliii86

oki kanske jag inte behöver oroa mig för mycket över det. En kompis till funderar på göra det på måndag och det är ju ganska snart. Jag vill jag vill jag vill!

Får se om rädslan har gått över då

Lilja84 skrev 2008-12-25 16:22:49 följande:
    Jag har en ring i underkläppen , klart det känns men det går fort så man knappt hinner reflektera över det , och när staven väl sitter dä så är det helt ok . Visst svullnar man men inte så det syns märkbart  eller stör .
  • Juliii86

Oki
    Har ju sett några klipp på youtube och dom är skit snabba. Riktigt duktiga. Bara nålen in och så är det klart. Det värsta är att jag inte gillar nålar. Så man får ju blunda undertiden dom sticker in nålen hihi.

oki, det var jag rädd för att det skulle bli det men det verkar som det är bara lite Så det är ju skönt.

Superior skrev 2008-12-25 16:31:23 följande:
    Alltså det kändes ju men det var en smärta som man kunde hantera. Och som sagt det är över på nolltid man hinner knappt tänka på att det gör ont. Jag blev inte svullen men man kan ju få en liten svullnad, med betoning på liten. Det är ju inte så att hela läppen svullnar upp
Svar på tråden Piercing & tattoo tråd