• Juliii86

Piercing & tattoo tråd

Här kan vi snacka allt om piercing och tattoo.

Kanske har du funderingar om just detta ämne kan du ställa din fråga här. Själv har jag några funderinga om piercing.

Här kan vi hjälpas oss åt att besvara våra frågor.

Det är bara börja snacka

• Svar på tråden Piercing & tattoo tråd
  • nocode
    luzorsus skrev 2009-03-14 09:10:09 följande:
    många säger att "ja men jag vill vara ha en enkel tatuering så jag gör den själv eller jag går till nån som jobbar i huset där i byn..." men en tatuering med många raka linjer...är inte en enkel tatuering att göra...raka linjer är måste väl vara det svåraste
    Säger många det? Det visste jag inte. Men som jag skrev tidigare så är jag inte intresserad av några perfekt raka linjer eftersom det då ser alldeles för kliniskt ut, Det ska se lite hemmagjort ut men samtidigt snyggt på sitt eget unika sätt. Kanske blir det inte ens av...
  • nocode
    luzorsus skrev 2009-03-14 09:34:40 följande:
    nocode: ja men då så då kan en hemmatatuering vara nåt för dig
    Ja precis, det är ju det jag säger. Men sedan om det i slutändan blir precis som man hade tänkt sig får förbli osagt. Det kanske bara blir hemmagjort där det saknas snygghet. {#lang_emotions_wink}
  • zombie

Jag vill göra en tatuering, men har atopisk allergi, eksem... undrar om man kan göra tatuering ändå eller finns det risk att det blir mer eksem på den kanske?

• 19carpediem77

Hej, har en nygjord tatuering som håller på att läka gjorde den i onsdags och den läker jättebra måste jag säga! Härligt. Hade en befintlig (mindre) tatuering i ryggslutet som jag var missnöjd med, så den byggdes på rejält hel-nöjd!

• Bedbug
    zombie skrev 2009-03-14 17:07:47 följande:
    Jag vill göra en tatuering, men har atopisk allergi, eksem... undrar om man kan göra tatuering ändå eller finns det risk att det blir mer eksem på den kanske?
    Jag har också atopiska eksem som jag definitivt inte ägnade en enda tanke när jag gaddade mig första gången.
    Det händer att även tatueringen börjar klia när eksemen är som värst men det är rätt sällsynt och går över snabbt på mig iaf.
  • Viking och Loke
    19carpediem77 skrev 2009-03-15 12:22:10 följande:
    Hej, har en nygjord tatuering som håller på att läka gjorde den i onsdags och den läker jättebra måste jag säga! Härligt. Hade en befintlig (mindre) tatuering i ryggslutet som jag var missnöjd med, så den byggdes på rejält hel-nöjd!
    Låter najs =) ja ska man ha en i svanken ska den va rejäl
    Därför jag gjorde en ganska stor direkt
    Blev klar i onsdags förra veckan....
    Finns bilder i galleriet =D
  • Proletariatet

Hallå, jag tar och hoppar in här jag!
    På tal om tatueringar verkar in min hud ta åt sig färgen ordentligt, gjorde en förra våren och färgen flagnade jättemycket, var och fyllde i den vid ett senare tillfälle, men nu är det lika igen, den är grådaskig och ojämn och ser typ ut att vara gjort för 30 år sen

Men, det jag tänkte fråga om, är om någon gjort en medusa piercing?
    Har en vertikal labret och tror det skulle bli jäkligt snyggt med en medusa till det.
    Undrar lite om hur ont ni tyckte det gjorde, kanske i jämförelse med någon annan piercing. Tack på förhand, Nanna

• DreadHead
    Botebotrollen skrev 2009-03-18 21:55:34 följande:
    Hallå, jag tar och hoppar in här jag! På tal om tatueringar verkar in min hud ta åt sig färgen ordentligt, gjorde en förra våren och färgen flagnade jättemycket, var och fyllde i den vid ett senare tillfälle, men nu är det lika igen, den är grådaskig och ojämn och ser typ ut att vara gjort för 30 år sen Men, det jag tänkte fråga om, är om någon gjort en medusa piercing? Har en vertikal labret och tror det skulle bli jäkligt snyggt med en medusa till det. Undrar lite om hur ont ni tyckte det gjorde, kanske i jämförelse med någon annan piercing. Tack på förhand, Nanna
    En medusa känns lika mycket/lite som vilket annat läppstick som helst.

Ang. tatueringen; är du säker på att tatueraren använt bra färg då? Eller inte kört för hårt / dåligt så du blöder ur en massa färg?
  • Proletariatet
    DreadHead skrev 2009-03-18 22:15:17 följande:
    En medusa känns lika mycket/lite som vilket annat läppstick som helst. Ang. tatueringen; är du säker på att tatueraren använt bra färg då? Eller inte kört för hårt / dåligt så du blöder ur en massa färg?
    Okej, det låter ju bra

Nej, det är jag inte alls säker på, är gjort hos en kompis, så jag har väl mig själv att skylla. Får fylla i den hos en ordentlig tatuerare när jag får råd (och tror mig kunna stå ut med smärtan igen, tatuering är ju tusen gånger värre än piercing, tycker jag )
Svar på tråden Piercing & tattoo tråd