• Svar på tråden Trådträff Mars 09
  • Camellis

Heeeeej!
    Jag vill också tacka alla för en supertrevlig helg! Och be om ursäkt för att jag var som ett slakt igår kväll då vi skulle toasupa och ha roligt. Jag skyller på GnEllen.

Sthlmfilur - Ellen fick sova i min famn medan vi satt i sällskapsrummet. Funkade det med, även om kroppen blev lite less på det.

Sydarna - Hoppas att hemresan gick bättre än ditresan! Att barnen SOOOOV och var glada vid icke sovande tillstånd.

Vildkorn - Du skulle ha varit stolt över oss! Vi yrade faktiskt inte speciellt mycket. *impad* Och hissar fanns överallt. Ha ha! Sorry, om jag var dryg med mitt hisstvång, allihopa! Visste inte om att jag hade sån himla fobi för att åka vagn i rulltrappa. Men å andra sidan har jag inte varit i Stockholm med barnvagn någon gång heller, tror jag. Jag får hjärtklappning bara jag tänker på det. Usch och fy! Fjantig jag är va? (ett stort tack till gentlemannen Björn också! )

Skönt att Enya somnade så att du också fick vila lite!

Prommis - Vad skönt att både du och Agaton fick sova på vägen hem! För övrigt håller jag med dig om samlingspunkt. Det känns lämpligast att mötas "på mitten" liksom.

Linjo - Skönt att få barnfritt en stund och vila upp sig!

Och ja, gärna barnfritt nästa gång! Jag vill kunna slappna aaaaaaav, dricka lite (?) rödtjut och surra med er på riktigt! När barnen är med blir det ju tyvärr lite splittrat och svårt att föra "vuxna samtal". För att inte prata om hur trött man blir på kvällen! Zzzzzzzzz...

Resan hem gick jättebra för oss, faktiskt. Blev lite irriterad när nästan hela gänget som skulle på vagn 6 bara sprang på utan att ens erbjuda sig att hjälpa mig ombord. Till slut var det en äldre kvinna som nästan lite ursäktande (å de andras vägnar) sa att hon minsann skulle hjälpa mig på tåget. Inga gentlemän där inte! Stora starka karlar som bara sprang förbi en... *muttrar* Men väl på tåget var Ellen bara på bus- och knashumör, så jag slapp ha sällskap av den där gnälliga varianten. Hon var såååå glad att träffa pappa och brorsorna igen. Nickade våldsamt varje gång jag frågade om det skulle bli roligt att komma hem till dem igen. Men hon har så klart haft sååå roligt med sina nätpolare också. Hon blev jätteivrig när jag sa att vi skulle föra över bilder från kameran och titta på bilder på hennes kompisar. Nickade och ivrade sig allmänt. Sedan pekade hon på skärmen på alla sina små kompisar. Måste ju visa de där bilderna lite då och då nu så att hon inte glömmer bort era knoddar.

Nu är batteriet slut och jag har skrivit ett mastodontinlägg.
    Godnatt, mina vänner! {#lang_emotions_heart}

★Anton, Hugo, Ellen★ / traesktanten.blogspot.com
  • sthlmfilur
    Camellis skrev 2009-03-29 21:19:39 följande:
    Heeeeej! Jag vill också tacka alla för en supertrevlig helg! Och be om ursäkt för att jag var som ett slakt igår kväll då vi skulle toasupa och ha roligt. Jag skyller på GnEllen. Sthlmfilur - Ellen fick sova i min famn medan vi satt i sällskapsrummet. Funkade det med, även om kroppen blev lite less på det. Sydarna - Hoppas att hemresan gick bättre än ditresan! Att barnen SOOOOV och var glada vid icke sovande tillstånd. Vildkorn - Du skulle ha varit stolt över oss! Vi yrade faktiskt inte speciellt mycket. *impad* Och hissar fanns överallt. Ha ha! Sorry, om jag var dryg med mitt hisstvång, allihopa! Visste inte om att jag hade sån himla fobi för att åka vagn i rulltrappa. Men å andra sidan har jag inte varit i Stockholm med barnvagn någon gång heller, tror jag. Jag får hjärtklappning bara jag tänker på det. Usch och fy! Fjantig jag är va? (ett stort tack till gentlemannen Björn också! )Skönt att Enya somnade så att du också fick vila lite!Prommis - Vad skönt att både du och Agaton fick sova på vägen hem! För övrigt håller jag med dig om samlingspunkt. Det känns lämpligast att mötas "på mitten" liksom. Linjo - Skönt att få barnfritt en stund och vila upp sig! Och ja, gärna barnfritt nästa gång! Jag vill kunna slappna aaaaaaav, dricka lite (?) rödtjut och surra med er på riktigt! När barnen är med blir det ju tyvärr lite splittrat och svårt att föra "vuxna samtal". För att inte prata om hur trött man blir på kvällen! Zzzzzzzzz... Resan hem gick jättebra för oss, faktiskt. Blev lite irriterad när nästan hela gänget som skulle på vagn 6 bara sprang på utan att ens erbjuda sig att hjälpa mig ombord. Till slut var det en äldre kvinna som nästan lite ursäktande (å de andras vägnar) sa att hon minsann skulle hjälpa mig på tåget. Inga gentlemän där inte! Stora starka karlar som bara sprang förbi en... *muttrar* Men väl på tåget var Ellen bara på bus- och knashumör, så jag slapp ha sällskap av den där gnälliga varianten. Hon var såååå glad att träffa pappa och brorsorna igen. Nickade våldsamt varje gång jag frågade om det skulle bli roligt att komma hem till dem igen. Men hon har så klart haft sååå roligt med sina nätpolare också. Hon blev jätteivrig när jag sa att vi skulle föra över bilder från kameran och titta på bilder på hennes kompisar. Nickade och ivrade sig allmänt. Sedan pekade hon på skärmen på alla sina små kompisar. Måste ju visa de där bilderna lite då och då nu så att hon inte glömmer bort era knoddar. Nu är batteriet slut och jag har skrivit ett mastodontinlägg. Godnatt, mina vänner!
    imran och emiliya somnade ovaggade igår men nu ikväll vill inte imran sova och jag är så trött och imorgon börjar några dagar av helvete som att jag ska äta silad soppa inför transplantationen(eller hur det stavas).. och med det att jag hatar soppa..
  • helhed

Ja, det var verkligen roligt att träffa alla! jag hann ju inte med så mycket shopping, men huvusyftet var ju att umgås och det har vi verkligen gjort!!

Arvid är numera vaken här hemma. Han skötte sig jättebra på tåget och tittade ut en lång stund (elledningar som åker förbi är tydligen jättespännande!), satt i mitt knä och åt och slockade sedan en stund innan sju och sov resten av vägen. Dock blev det där med byte från vagn till bil och sedan från bil till säng alldeles för spännande, så nu vill han inte alls sova mer. Jag antar att han kommer att vara vaken ett bra tag till. Han sov ju 1½ timme på tåget.

Snyggt golv har vi i köket hemma med Alva sover, så henne har jag inte träffat, men hon hade tydligen haft en toppenbra helg hos farmor och farfar och med kusinen!

• Vildkorn

Så bra att det verkar gått bra för er att ta er hem.
    Enya sov och jag gjorde henne sällskap i nästan 3 timmar! Det tar på krafterna att vara social och sova borta.
    Så nu är hon och jag uppe och lever om. Hoppas på att hon blir trött igen om en halvtimme eller så.
    Har tvättat kläder efter Lillys olycka. Inte lätt att bli så ledsen och upprörd när man är så liten. Och du Jen ny, det var absolut ingen fara. Sånt som händer.

Nu ska jag fortsätta gosa och leka lite med min solstråle här hemma.

♥ Älskade Skruttan ♥
  • Camellis
    sthlmfilur skrev 2009-03-29 21:27:38 följande:
    imran och emiliya somnade ovaggade igår men nu ikväll vill inte imran sova och jag är så trött och imorgon börjar några dagar av helvete som att jag ska äta silad soppa inför transplantationen(eller hur det stavas).. och med det att jag hatar soppa..
    Usch låter inte alltför spännande att leva på silad soppa! Hoppas Imran somnar snart och låter sin trötta mamma få vila ut lite också!

Hehe - Får svara här nere, fattar inte vad som hände nu?? Citatet på ditt inlägg hamnade först, fast jag svarade på Sthlmfilurs inlägg först. Knas!
    Skönt med en nöjd/sovande Arvid på tåget! Typiskt att han blev så vaken av flyttarna bara. Hoppas han knoppar in snart!
    Roligt med köksgolvet ju! Hoppas vi får se bildbevis snart!
  • Camellis
    Vildkorn skrev 2009-03-29 21:35:16 följande:
    Så bra att det verkar gått bra för er att ta er hem.Enya sov och jag gjorde henne sällskap i nästan 3 timmar! Det tar på krafterna att vara social och sova borta. Så nu är hon och jag uppe och lever om. Hoppas på att hon blir trött igen om en halvtimme eller så.Har tvättat kläder efter Lillys olycka. Inte lätt att bli så ledsen och upprörd när man är så liten. Och du Jen ny, det var absolut ingen fara. Sånt som händer. Nu ska jag fortsätta gosa och leka lite med min solstråle här hemma.
    Åh vad skönt att få sova så länge! Ja, snacka om att det tar på krafterna att göra en sån här grej. Jag är helt färdig! 
    Hoppas Enya somnar snällt om en halvtimme eller så!

Nu ska jag gå och sova! Äntligen! Natti natti på er!  
  • sthlmfilur
    Camellis skrev 2009-03-29 21:39:24 följande:
    Usch låter inte alltför spännande att leva på silad soppa! Hoppas Imran somnar snart och låter sin trötta mamma få vila ut lite också!Hehe - Får svara här nere, fattar inte vad som hände nu?? Citatet på ditt inlägg hamnade först, fast jag svarade på Sthlmfilurs inlägg först. Knas! Skönt med en nöjd/sovande Arvid på tåget! Typiskt att han blev så vaken av flyttarna bara. Hoppas han knoppar in snart! Roligt med köksgolvet ju! Hoppas vi får se bildbevis snart!
    nu sover imran men tyvärr så har han glömt nyklarna till porten så jag kan inte gå och lägga mig innan han kommer hem och han slutar inte förrän 23.00 så han är vell hemma 24.00*suck*
  • Jen ny

Tack allihopa för en otroligt trevlig helg! Ja, lördag-söndag för mig då.

Gick bra att åka tåg hem, förutom en riktigt grinig tant som sa "Guuud vad det är synd om dig då" till mig så gick det som sagt bra.
    Tanten var tvungen att flytta sina väskor hon hade lagt längst med hela trappen ner från tåget. Jag var tvungen att gå tillbaka och ställa min barnvagn i en annan vagn. Vi hjälpte henne självklart men hon var enligt henne själv handikappad, och det var ju nog så jobbigt att bara åka tåg.
    Vad skulle jag göra? {#lang_emotions_tongue_out}

Haha, vilken tur att jackan är tvättad nu Vildkorn. Vet inte vad det är med henne. Hon kan knappt sova, hon vill bara att jag ska sitta och gulla med henne medans hon sover? {#lang_emotions_undecided}

N har över 40 graders feber ( ) och Noah börjar få feber så jag fick tvinga i honom medicin så han kunde sova nyss, stackarn. KÄnns som det varit kaos sedan jag kom hem till ett hem som liknade en jordbävning och två mycket gnälliga barn.
    Jippie! Måste nog gå och sova snart, är helt slut.
    Som moset på var jag nyss tvungen att cykla genom stan och köpa tamponger, alla var slut och jag blöder som tusan. Haha, min tur allt sammans.

Hoppas ni hade lika trevligt som mig iaf! OCh att resan hem gick braaaaa.

• Hedebris

Tjena! Nu är jag också hemma. Noah somnade på tåget och sov mellan 18 och 21. Sen var det full rulle... Han nannade ju inte middag på dagen så det var hans middagslur. Nu bara skriker han och vill INTE sova. Tror det är magen, han har ju inte bajjat sen i torsdags....

Det var jättenice att träffas. Skönt att ni fått vila lite vildkorn! Vad skönt att alla resor verkat gå någorlunda bra.

Svar på tråden Trådträff Mars 09