• Svar på tråden Trådträff Mars 09
  • Camellis
    Hedebris skrev 2009-01-03 09:17:56 följande:
    jag kommer ihåg när julia var runt 1½. Och skulle äta hos farmor... Hon slaplade upp kuddar på stolen för att hon skulle komma upp i bra höjd. Det känns ju som kombinationen av en sack'n'seat känns bättre då inte barnen kan tippa
    Precis min tanke - man kan ju sätta barnet på en bilkudde typ och sedan ha sack'n'seaten på den. Inte för att vi har med en bilkudde till stockholm, men annars kan man ju göra typ så. Jag tycker ändå att det är lämpligt att Ellen kan sitta någonstans, även om hon inte kan sitta alldeles invid bordet. Hon är klättermaja nr 1 och ställer sig upp i en vanlig barnstol på två röda ifall hon blir lite lätt uttråkad. Den här borde ju vara svårare att klättra ur, hoppas jag.
    ★Anton, Hugo, Ellen★ / traesktanten.blogspot.com
  • Camellis
    Såphia skrev 2009-01-03 11:59:13 följande:
    Problem girls!!Nu ringde vandrarhemmet mig. De har överbokat spjälsängarna! De har totalt fem spjälisar, så fast att vi är många som bokat spjälisar så kommer de inte räcka till alla. Jag och Prommis blev utan. Tror att Agaton inet behövde spjälsäng, men Vincent behöver helst en. Är det någon av er andra som bokat spjälis som känner att de egentligen inte behöver en? Vi skulle prata ihop oss om vilka som skulle ha de fem sängarna och i vilka rum de skulle stå så att säga. Hon sa att det i princip bara får plats med en spjälis per rum. I tvåmanna och tremannarummen. Fyrabäddsrummen vet jag inte.Vad säger ni?
    Ja jag funderade faktiskt på det där - tur att de upptäckte det i tid. Hade ju vart värre om vi kom dit och de upptäckte det då. Nu har ju inte jag bokat ngn spjälis, men jag började bli lite nervös för er andra.
    ★Anton, Hugo, Ellen★ / traesktanten.blogspot.com
  • Hedebris

noah har jag inte samsovit med alls sen han var 1 månad. jag tror inte det skulle funkat alls faktiskt. Men i västa fall får man släpa med en resesäng från skåne. Dock inget jag helst gör. kanske en möjlighet för de som har lite närmre?

• Jen ny
    Hedebris skrev 2009-01-03 13:13:53 följande:
    noah har jag inte samsovit med alls sen han var 1 månad. jag tror inte det skulle funkat alls faktiskt. Men i västa fall får man släpa med en resesäng från skåne. Dock inget jag helst gör. kanske en möjlighet för de som har lite närmre?
    Fast jag bor ju närmare stockholm men får ju ändå släpa den till tåget och från tåget.
    den är ju inte lätt resesängen...
  • Jen ny
    Hedebris skrev 2009-01-03 13:24:10 följande:
    tänkte de som slapp tåget. Förstår att det är lika jobbigt för dig ;D
    Aha, pucko jag som inte förstår någonting.
  • Hedebris

jag är ibland otydlig... haha... får skäll från mannen pga det hela tiden..

tänker inte på att ni inte hör det som är i min hjärna..mellan raderna... :P

• Jen ny
    Hedebris skrev 2009-01-03 13:28:38 följande:
    jag är ibland otydlig... haha... får skäll från mannen pga det hela tiden..tänker inte på att ni inte hör det som är i min hjärna..mellan raderna... :P
    Ha ha.
  • Brooks

Tråkigt med sängarna!
    Jag har inte ens en resesäng eftersom Liv och jag alltid sover tillsammans efter halva natten ändå, så jag kan inte ta med någon. Annars så är det väl bara Aesi som kommer med bil som kanske skulle kunna få med en säng, både jag och vildkorn kommer ju med tåg in till stan också.
    Men det löser sig väl alltid, man kan väl boka en extrasäng och bara lägga madrassen på golvet och låta barnen sova på den om det inte går i sängen.
    Har ingen aning om hur vild Liv kommer vara i slutet av Mars nu liksom

• helhed

Arvid sover också bäst i egen säng tyvärr. Precis som jen ny har vi en resesäng, men jag vill helst inte ha med den på tåget. Det är ju tillräckligt att bära på ändå. Jag bokade väl nästan sist (typ före S o F och Prommis) så jag har antagligen inte fått någon spjälsäng heller då. Är det så får vi väl lösa det ändå.

Svar på tråden Trådträff Mars 09