• Svar på tråden Trådträff Mars 09
  • Brooks

Mycket trådar har man som ligger där och skräpar

Jag har också bredband och mobil som löneförmåner.

Sängproblemen tror jag fortfarande vi kan lösa med madrasser på golvet, i värsta fall får man väl fixa en liten luftmadrass och släpa med sig.

• helhed
    Camellis skrev 2009-01-03 21:54:27 följande:
    Åh det var ingen dålig höjning heller! *avis* Nä, man ska inte jobba statligt heller. Eller jo, vi har många förmåner vi också, som fri sjukvård och mediciner (bara att lämna in kvitto så får vi tillbaka pengarna). Men URUSLA löner tyvärr. :-/
    Ja, fast nu ska han ju vara f-ledig, så så mycket av det får vi väl inte ut.

Vad har man för förmåner som kommunanställd tro? Jag brukar ta pennor och kollegieblock ibland. Kan det räknas tro??
  • Vildkorn
    helhed skrev 2009-01-03 21:58:18 följande:
    Ja, fast nu ska han ju vara f-ledig, så så mycket av det får vi väl inte ut. Vad har man för förmåner som kommunanställd tro? Jag brukar ta pennor och kollegieblock ibland. Kan det räknas tro??
    Absolut!
    ♥ Älskade Skruttan kom 080220 ♥
  • Camellis
    Såphia skrev 2009-01-03 21:55:40 följande:
    Jag jobbar statligt och numera får vi inte fria mediciner. Usel lön kan jag hålla med om!
    Får man inte?! Säger hon som knappt jobbat på tre år och verkligen inte har nån koll.

Kan meddela att efter sju jävla år på mitt jobb är jag inte ens uppe i 20 papp! Det är skandal! Fundersam
    ★Anton, Hugo, Ellen★ / traesktanten.blogspot.com
  • Vildkorn
    Camellis skrev 2009-01-03 22:11:21 följande:
    Får man inte?! Säger hon som knappt jobbat på tre år och verkligen inte har nån koll. Kan meddela att efter sju jävla år på mitt jobb är jag inte ens uppe i 20 papp! Det är skandal!
    Vad jobbar du med egentligen?
    ♥ Älskade Skruttan kom 080220 ♥
  • Evve81

Inga fria mediciner om man jobbar statligt. Vi får 500kr/termin till friskvård.....

Usel lön är väl det minsta man kan säga..... Försökringskassans standardhöjning har sanbbare löne utveckling än min jobb Fast jag har ju gått i skola, varit arbetslös och föräldraledig så man kanske inte ska klaga.....

Mina gullungar Tuva 05 Agaton 08!
  • helhed

Då kanske vi lärare ska sluta gnälla om att det var bättre för när skolan var statlig?

• Camellis
    Brooks skrev 2009-01-03 22:27:41 följande:
    JA det undrar jag med. Du behöver byta jobb Camellis
    Ja, det borde jag verkligen. Jag är varumärkeshandläggare på PeRVan.
    Vildkorn skrev 2009-01-03 22:18:31 följande:
    Vad jobbar du med egentligen?
    ★Anton, Hugo, Ellen★ / traesktanten.blogspot.com
Svar på tråden Trådträff Mars 09