Vilket är det "värsta" barnprogrammet för dig som vuxen?
Det blir ju en del barnteve... Vilket program tycker du är det som mest går dig på nerverna just nu? Då tänker jag alltså utifrån ditt vuxenperspektiv och inte utifrån vad ditt barn tycker.
Det blir ju en del barnteve... Vilket program tycker du är det som mest går dig på nerverna just nu? Då tänker jag alltså utifrån ditt vuxenperspektiv och inte utifrån vad ditt barn tycker.
Cicci1984 skrev 2009-02-08 07:07:07 följande:
Nalle Puh. Denna lata, dumma och glupska björn. Nasse ligger inte heller så bra till. Gud en sån MES!
små einsteins, lazy town, higglystans hjältar.
Har utvecklat en fobi mot programmen i disney channel. Plus så har jag stark motvilja mot program där man ska trycka in vad som är "rätt" i barnen. Tror att lazy town kan få allvarliga följder. Visst är det viktigt att bekämpa fettma men det ska inte bli en mot eftekt där vi har ungar som är ¨så rädda över att gå upp i vikt att vi får ett anorexia problem i stället.
själv hatar jag Postis Per. Han har snoppnäsa, är gubbsjuk, alla aktiva karaktärer i serien är män, kvinnorna är hemma och milda och blida... Äckel-tv!!!
Nu har ju inte jag så stor pojk att han tittar på barnprogram än, men cartoon tänker jag undvika in i det sista, tycker snarare att det är en kanal för vuxna med tecknat! Barn förstår INTE skämten osv.
Skulle precis namedroppa samma program. Som tur är har inte lazyTown och Higglystans Hjältar blivit någon succe här hemma, men Små Einsteins älskar de mot allt sunt förnufft. Hatar det förbannade programmet!
Jag verkligen AVSKYR Små Einsteins!
åhh där e så många knasiga barnprogram. den enda kanalen jag kan kolla på är typ toon disney. och då e det såklart kalle anka och långbens galna gäng haha och luftens hjältar. piff o puff, bumbibjörnarna, hos musse .
sånt som jag typ avskyr är pokymon, powerpuffpinglorna o sånt knasigt... det går inte o titta på bara.
kommer väl låta mitt barn titta på toon disney. hehe. eller helst såna astrid lindgren filmer. startar hellre såna än såna kanaler.
Jag hatar teletubbies, undrar hur höga dom var när dom gjorde det?? Sen finns det nåt annat liknande, vet inte vad det heter, men det är några figurer som larvar runt och säger "opsidaisy" hela tiden. Dessvärre gillar sonen det sistnämda.
Räddningsbåten Elias är fult animerad, jag får ont i ögonen!!
solida skrev 2009-02-07 19:58:24 följande: