• Maijlo

Vilket är det "värsta" barnprogrammet för dig som vuxen?

Det blir ju en del barnteve... Vilket program tycker du är det som mest går dig på nerverna just nu? Då tänker jag alltså utifrån ditt vuxenperspektiv och inte utifrån vad ditt barn tycker.

• Svar på tråden Vilket är det "värsta" barnprogrammet för dig som vuxen?
  • fruis

Men vad är det som är så jobbigt med Pomos piano? Jag tycker att det är ett roligt program med fantasifulla berättelser som faktiskt engagerar. Det är berättelser som barn själva kunde ha hittat på med oväntade vändningar och genrebladningar.

Mina barn sjunger med för full hals och både Kungen och Hickan är ju jättesympatiska figurer. Sist men inte minst ett jätteplus för att Kungen är en flicka!

Jag är nyfiken på vad det är ni andra inte tål?

• minasöner

Svingerland eller vad det heter som går på playhouse disney. Snacka om värdelöst. Små einsteins är heller ingen hit

Mammas två älsklingar ♥ William 060718 ♥ och ♥ Ludvig 080930 ♥
  • Lillatroll

Teletubbies alla gånger. Barnen verkar ju älska dom, sonen också. Men jag ser bara dessa figurer i äckliga svettiga kostymer som fjantar runt. Och bortskämda är dom också. Har Nono som städar upp allt efter dom.

Sonen verkar ha fått en ny favorit just nu nämligen Nalle Puh och jag är överlycklig. Nalle Puh är mysig rakt igenom

• Ankissen

Pomos Piano får jag kräk-känslor av. De dagar det är får mannen titta på Bolibompa med sonen och jag gör något annat...

Mamma till Elliot 051112 och Myggan bf 090421
  • Hallonröd
    Hotell Kantarell är kul iallafall...börjar snart igen...
    // Hallon är inte bara gott utan nyttigt också...
  • Marre
    minasöner skrev 2009-01-08 20:42:38 följande:
    Svingerland eller vad det heter som går på playhouse disney. Snacka om värdelöst. Små einsteins är heller ingen hit
    Slingerland älskar mina fyraåringar! Jag försöker intala dem att det är ett bebisprogram, men det går inge bra...

• V P E
    minasöner skrev 2009-01-08 20:42:38 följande:

Men vad?? Einsteins är ju kanon!

Musik och konst och bara en massa snällheter...

Slingerland tycker jag är supergulligt.

Men det här som går nu då, på SVT... Drömmarnas trädgård?

"Godnatt Klinke-Klonk, Godnatt Pinke-Ponk..."

Visst känns det som om man hört det förut?
    "Godnatt Tinky-Winky... Godnatt LaLa..."

Snart student!
  • Maijlo

Det är samma producenter på Teletubbies och I drömmarnas trädgård. Jag gillar det förstnämnda bättre. Min dotter ÄLSKAR teletubbies och därför kan jag inte låta bli att gilla det också. Hon blir så lycklig när det är.

• Babyface
    Svar på #27
    Anki o pytte har jag oxå jätte svårt för speciellt efter ett avsnitt när dom va o hälsade på ett BB och ankan gick o kollade på bebisarna som låg där o sa till ena bebisen: Va ful du är.

Usch jag vart jätte arg när jag såg det..
  • Frax

Hallonröd skrev 2009-01-08 15:32:44 följande:

Sen gillar jag inte "StålHenrik och SuperSnälla SilverSara"  Och tyvärr så ska de göra nästa julkalender
    Åh, det tycker jag är jättebra :) Lite väl läskigt för mina barn, men jag tycker att det är briljant!
Svar på tråden Vilket är det "värsta" barnprogrammet för dig som vuxen?