Vilket är det "värsta" barnprogrammet för dig som vuxen?
Det blir ju en del barnteve... Vilket program tycker du är det som mest går dig på nerverna just nu? Då tänker jag alltså utifrån ditt vuxenperspektiv och inte utifrån vad ditt barn tycker.
Det blir ju en del barnteve... Vilket program tycker du är det som mest går dig på nerverna just nu? Då tänker jag alltså utifrån ditt vuxenperspektiv och inte utifrån vad ditt barn tycker.
teletubbies HATAR DET!!!!
Teletubbies...vet att det e gjord av en pundare!!!!
Märks åxå..brutalt hemskt..Fick en gratis skiva på posten med dom...slängde den direkt...
Gillar i allänhet barnprogram (kommer nog aldrig bli vuxen)
Men nåt jag aldrig gillat och aldrig kommer att göra är vissa av cartoon networks program - "Cow and Chicken", "I are baboon" och "Ed, Edd and Eddie" finns ingen story alls, rösterna är anting så konstiga att man itne hör vad dom säger eller så skär det i öronen och de första två är så stressiga att kolla på.
Bäst är A-Lindgren kan forfarande sätta mig och njuta när det kommer upp programmen då hon sitter och läser ur en bok med korta sagor. Hon måste ha världens mest underbara röst.
Förutom alla skrikiga, våldsamma och ogenomtänkta "barn"program som går på tex Cartoon Network, så säger jag självklart Teletubbies!
Jag har visserligen bara sett det en gång, men det var det menlösaste jag sett. Dom bara tjatade om en massa tubbikjäm. Stängde av. Sonen blev sur, men jag sa till honom att det är ett bebisprogram.
Fattar inte det där prinsessprogrammet heller. Varför är hon en prinsessa? Är det nåt program som skapats i samma anda som den där "så gör prinsessor"-boken? Suck.
Nej tacka vet jag "mina" gamla barnprogram från när jag var liten, dem får sonen kolla på hela dagarna om han vill. Varken skadligt eller dåligt. Astrid Lindgren och Alfons Åberg.
Han älskar Byggare Bob, Elias räddningsbåten och Fåret Shaun och de är ju helt okej. Byggare Bob är ju härligt positiva, "kan vi fixa? klart vi kan!" Skitbra med ett program som stärker självförtroende.
Jag avskyr Svampbob Fyrkant, hans skratt gör att hela jag ryser...
Teletubbies e de värsta som finns! min brorson älskar det...men min son kommer Aldig ens få veta att det finns!
Vad är det för prinsessprogram ni pratar om? Är det "Lilla Prinsessan"? Går på barnkanalen och hon bor med kungen, drottningen, husa, amiral (står alltid i en damm, trädgårdsmästare och nån gubbe till (kommer inte ihåg vad han gör). Hon har en hund och en katt också. Fast det programmet tycker jag är ganska roligt. Hon har attityd utan att vara "dryg" eller överjobbig.
Drömmarnas Trädgård är ju seeegt som sirap, men iaf oharmligt..
Värre är det med Hemska Henry..uhh ta bort!
Zoe Kezako är jag inte överdrivet förtjust i heller, men det gillar dottern (3 år). Eller om det är mest signaturmelodin hon gillar, tror inte hon egentligen fattar vad som händer i filmen.
Mina favoriter är fåret Shaun förstås, dottern fattar dock inte såvida jag inte förklarar allt som händer.
Yoko Yakamoko Toto! är oxå söta, där är vi faktiskt överens :)
Teletubbies!!! Min dotter är bara 5mån och lyckligt ovetandes om dom hemska gubbarna och så kommer det förbli, det ska mamma se till!! Däremot håller jag med om att Häxan Surtant är såå skojj..
Hemska Henry är mitt sanna hatobjekt, jag vill gå in i TV-rutan och skrika åt ungjäveln. De nasala, gnälliga rösterna i Byggare Bob ger mig huvudvärk och Teletubbies får jag ont i magen av.
I stort tycker jag dock om barnprogram, nästan löjligt mycket. Hotell Kantarell var min favorit när det gick och jag minns att jag (utan att tänka på det) bad min tvååring att prata tystare så att jag skulle höra vad de sa ;).