• Maijlo

Vilket är det "värsta" barnprogrammet för dig som vuxen?

Det blir ju en del barnteve... Vilket program tycker du är det som mest går dig på nerverna just nu? Då tänker jag alltså utifrån ditt vuxenperspektiv och inte utifrån vad ditt barn tycker.

• Svar på tråden Vilket är det "värsta" barnprogrammet för dig som vuxen?
  • Kristin24

Pomos Piano mår jag dåligt av...och Pål Plutt...men självklart älskar min tös just dessa program..grrrr.

Vi har bara barnkanalen o glad är jag för det, tur man kan slå på en film ibland istället.

Go och glad Kexchoklad
  • Arvid06Allis09

Bosse Bogserbåt å Tåget Tomas eller vad det nu heter!! Tycker figurerna ser så creepy ut! Sen står jag inte ut med Teletubbies heller, men det ses inte så ofta här hemma som tur är!

• hinderbana

TYcker att tecknat nu för tiden är så fyrkantigt och tråkigt. Nu låter jag urgammal men tycker att gamla Disney filmer är oslagbara, tex Tom & Jerry eller Kalle anka.

Ngn som kommer ihåg "urcellen Ellen", det var bra tycker jag.

Av det som finns nu så verkar böcker vara bättre än barnprogram; tex Mamma Mu och Pettson och Findus.

• Max o Zekes mamma

Tomas tåget har jag aldrig gillat...eller teletubbies=(

• Jossa 79

TV4 har nåt mer två tjejer som heter Viv och Siv eller nåt sånt. Har inte sett nåt fånigare nån gång!

• Maijlo

Haha, min dotter gillar också Pomos Piano. Jag har inget emot det heller, men min man avskyr det!

Jag tycker inte heller om de hackigt tecknade snabba varianterna av barnprogram som cartoon network visar. Inte heller de överdrivna programmen av typen viv och Siv som ni nämnde. Teve4 har ju haft fler liknande som jag blir trött på bara av att se inledningen till.

• 83an

Det som går mig på nerverna är Pomos Piano. Inte för att dottern tittar på det så ofta men det är vidrigt dåligt.

Men nåt som jag irriterar mig på är (hmmm vet inte vad det heter och om det går just nu):
    Det handlar om en flicka som bor med sin pappa och mamma eller styvmamma (har inte full koll).

Och de gör bara en massa dumma saker.
    En gång handlade det om att toaletten var dörren och dörren var toaletten.
    Så när flickan skulle till skolan hoppade hon ner i toan och när hon skulle kissa gjorde hon det i brevinkastet.

En annan gång var det att de skulle stöka ner i lägenheten så mkt som möjligt, de kastade mat och allt annat på golvet.

En tredje gång åt de glass och chokladsås med händerna. Klabbade som sjutton.

Detta gör mig rasande...

Ska min dotter på 3 år sitta och titta på en unge som hoppar ner i toan eller kissar på dörren?????
    Vad sänder det för signaler...?????
    Och här försöker få henne att förstå vad som är rätt och fel.
    Inte klokt

Är det ngn mer som vet vilket jag menar och som reagerar likadant?
    Eller är det bara jag som är löjlig....?

• Boel1

Mina barn gillar också Pomos Piano och teletubbies, vilket jag tycker är jättetråkiga. Fördelen med teletubbies är ju att man inte behöver sitta med och titta om man gjort det en gång och vet att inget är skrämmande för barnet.
     Men Dora stör jag mig verkligen på - att hon pratar engelska rätt som det är!

• Myror i brallan

Jag har också jättesvårt för Pomos Piano!!! Och så ogillar jag flera av Bolibompas super löjliga programledare...

Favoriterna är Pingu, Fåret Shaun och Rorry racerbil... Och så Evas superkoll...

Svar på tråden Vilket är det "värsta" barnprogrammet för dig som vuxen?