• Nyfiken gul

Byter er partner bajsblöjor??

Nyfiken undran för er med blöjbarn...

Byter er partner bajsblöjor?? Eller överräcker dom barnet med varm hand som i reklamfilmen ni vet (gubben som ropar på Kerstin)...

Detta är ingen tråd för diskussion om etik, moral och jämställdhet - jag är bara nyfiken av människans natur om hur blöjbytena ser ut hemmavid....

Victor född 10/6 - 2008- - vår älskade son!
  • Svar på tråden Byter er partner bajsblöjor??
  • Helene OSV

Men alltså... bäbisbajs luktar ju inte illa!! Det luktar ju inte som vanligt bajs!

(har inte bytt bajsblöja när de bajsar annat än amningsbajs, då bajsar de i toan)

• Tindra02

Självklart, oftare än mig tom

tjej -95, kille -00, tjej -02, kille -05, tjej -07, kille 7/11-08
  • ticktick

Öh, ja, självklart... Hade aldrig fallit mig in att yngla av mig med en som inte vill eller kan dela på... skiten.

• MsBeauty

Helene OSV skrev 2009-01-08 00:18:02 följande:

Men alltså... bäbisbajs luktar ju inte illa!! Det luktar ju inte som vanligt bajs!(har inte bytt bajsblöja när de bajsar annat än amningsbajs, då bajsar de i toan)
    Tror de flesta har barn som har blöja längre än så EC är inte jättevanligt.
  • amomentlikethis

Självklart gör han det, faktiskt mer än jag gör då han är hemma. men eftersom han är borta i flera dagar i sträck i jobbet så kanske det är rättvist, om man ska tänka så Flört

www.sweetandsexy.blogg.se/ Mamma åt Tim 061208 & Isabelle 081010
  • Helene OSV

MsBeauty skrev 2009-01-08 00:20:15 följande:

Helene OSV skrev 2009-01-08 00:18:02 följande:
    Tror de flesta har barn som har blöja längre än så EC är inte jättevanligt.
    Visserligen men... man vänjer sig väl!? Kanske.
    Eller så lessnar man på att byta bajsblöja och ser till att ungarna bajsar i toan iståället!
    Jag tycker dock fortfarande att det kan vara jobbigt att torka ungarna när de bajsat!
  • S vali s

De gånger maken har bytt bajsblöja är lätträknade och det är av den enkla anledningen att mig bekommer det inte ett dyft att byta en bajsblöja medans maken tycker att det är lite "äckligt".
    Jag vet att han fixar det om inte jag är i närheten men ser liksom ingen anledning till att strikt köra varannan bajsblöja bara för att det ska vara ngn löjlig "rättvisa"-
    Hans pappakvalifikationer ligger knappast i om han byter en bajsblöja eller ej, vi tycker att tillvaron tillsammans blir så betydligt mycke trevligare om man tar hänsyn till varandra.
    Jag byter mer än gärna en bajsblöja eller två om jag slipper rensa avloppet

Den late får brått när det blir kväll
  • MsBeauty

Helene OSV skrev 2009-01-08 00:31:30 följande:

MsBeauty skrev 2009-01-08 00:20:15 följande:
    Visserligen men... man vänjer sig väl!? Kanske.Eller så lessnar man på att byta bajsblöja och ser till att ungarna bajsar i toan iståället! Jag tycker dock fortfarande att det kan vara jobbigt att torka ungarna när de bajsat!
    Jag tycker i alla fall att barn har blöja väääldigt länge nu för tiden. Strävar efter att sonen ska vara blöjfri när han är 1½
  • wooonderchild

ja självklart.. skulle aldrig skaffa barn med ngn som inte tar samma nsvar för barnet som jag sj gör...

Svar på tråden Byter er partner bajsblöjor??