• Nyfiken gul

Byter er partner bajsblöjor??

Nyfiken undran för er med blöjbarn...

Byter er partner bajsblöjor?? Eller överräcker dom barnet med varm hand som i reklamfilmen ni vet (gubben som ropar på Kerstin)...

Detta är ingen tråd för diskussion om etik, moral och jämställdhet - jag är bara nyfiken av människans natur om hur blöjbytena ser ut hemmavid....

Victor född 10/6 - 2008- - vår älskade son!
  • Svar på tråden Byter er partner bajsblöjor??
  • Umm Elias

Det tror jag inte, jag är bara där fortast Jag tycker om att hålla min pojke ren!

Kaydina skrev 2009-01-07 23:33:08 följande:
    Aha, han hinner nog inte med vilje misstänker jag
  • Idah84

Ja nu gör han det, men i början klöktes han hej vilt haha!

• Miss Lau

nollåtta skrev 2009-01-07 23:26:51 följande:

Zaria skrev 2009-01-07 23:16:10 följande:
    Håller med. Vad är det för fjantfasoner!
    Håller helt med om att det är fjantfasoner!

Och sen blir jag givetvis nyfiken på vad mer det är dessa sk. pappor inte klarar eller vill göra med sina barn? Vill de ha barn över huvud taget, eller är det bara samma typer av pappor som är barnvakt till sina barn när mamman ska på läkarbesök eller något annat "livsviktigt"?
  • phridan
    Helene OSV skrev 2009-01-07 23:33:12 följande:
    Självklart! JAG brukar ropa på honom när Valter bajsat! (inte för att jag inte vill byta själv, snarare för att annars kan det bli så att Valter är med mig större delan av dagen när han ammas och sover osv. så det är ett sätt för dem att umgås. Ofta blir de kvar i badrummet ett tag och leker osv.) Min man ser även till att Valter får kissa/bajsa i handfatet innan han tar på den rena blöjan.
    Hmm.. va??
    Får barnet bajsa i handfatet????
  • Helene OSV

1982Frida skrev 2009-01-08 00:01:35 följande:

Hmm.. va??Får barnet bajsa i handfatet????
    Ja, han har för korta ben för att sitta på pottan/toan, snoppen blir klämd!
    Det är ju bara löst amningsbajs!
  • Tingelina

Ja, men ogärna. Han tycker det luktar fruktansvärt illa medan jag inte alls tycker det luktar så äckligt..

• I have a kid

Nyfiken gul

japp han byter vi turas om att ge freja varannan måltid samt blöjbyte. vilken reklam film menar du??

• nenny

Ja, det gör han men han skulle nog helst slippa.

• Shadilly

Självklart gör han det, han har ju armar.

Svar på tråden Byter er partner bajsblöjor??