• Nyfiken gul

Byter er partner bajsblöjor??

Nyfiken undran för er med blöjbarn...

Byter er partner bajsblöjor?? Eller överräcker dom barnet med varm hand som i reklamfilmen ni vet (gubben som ropar på Kerstin)...

Detta är ingen tråd för diskussion om etik, moral och jämställdhet - jag är bara nyfiken av människans natur om hur blöjbytena ser ut hemmavid....

Victor född 10/6 - 2008- - vår älskade son!
  • Svar på tråden Byter er partner bajsblöjor??
  • Carola J

Carola J skrev 2009-01-07 23:00:22 följande:

Ha ha, min sambo har aldrig bytt bajsblöjor. Han springer iväg med kväljningar och tröjan för ansiktet
    Måste tillägga att han iaf klarar av spyor o det är toppen då jag inte gör det. jag kräks själv om min son på snart 3 kräks... Min sambo tar dock snällt hand om allt så vi andra får gå o vila..
  • Cia o krabaten

Japp.
    Den som har barnet byter blöjan om inte jag som varit hemma och bytt hela dagen lämnar över till honom istället

• Meria

Ja, de flesta. Iaf när han är hemma

♥ Loke -06 & Isak -08 ♥
  • Marpal

NEJ! Pappsen har bytt EN blöja och det var den första på BB eftersom jag var snittad och fortfarande bedövad i benen. Den delen är mitt "jobb". Däremot gör han mycket annat i hushållet som att laga mat & städa!

• bambigirl

Japp. Vi försöker lura varandra till att byta de största bajsblöjorna mest hela tiden...

• fruis

Visst har han gjort det, det har inte ens varit någon diskussion om saken (förutom då han bekymrat frågade mig andra dagen på BB om jag verkligen klarade av att byta blöjor, det var ju han som fått det visat för sig på förlossningen )

• 4barnsMom

Ja, det gör han

Men han gillar inte att göra rent dottern noga kring snippan Han tycker det känns lite sjukt och vill att jag gör det.

Men nu är hon 1år och han börjar vänja sig vid att göra rent även en flicka

Samuel-97 Elin-00 Elias-06 Saga-07
  • Hannah76

Vi delar nog lika på alla blöjor.
    Är vi båda väääldigt osugna på att byta blöja så kör vi sten-sax-påse.

• TheFamily

Självklart så byter min sambo bajsblöjor...sen om han gillar det är en annan sak...he he...men å andra sidan vem gör det....

Svar på tråden Byter er partner bajsblöjor??