• Nyfiken gul

Byter er partner bajsblöjor??

Nyfiken undran för er med blöjbarn...

Byter er partner bajsblöjor?? Eller överräcker dom barnet med varm hand som i reklamfilmen ni vet (gubben som ropar på Kerstin)...

Detta är ingen tråd för diskussion om etik, moral och jämställdhet - jag är bara nyfiken av människans natur om hur blöjbytena ser ut hemmavid....

Victor född 10/6 - 2008- - vår älskade son!
  • Svar på tråden Byter er partner bajsblöjor??
  • Tygtiiger

Ja, och tur är väl det, med tanke på att vi delade på föräldraledigheten - hade blivit många såriga rumpor annars.

Men när vi båda var hemma försökte vi båda med "älskling, ditt barn har bajsat..."

• Umm Elias

Om jag inte är hemma så gör han självklart det.

• nollåtta

Zaria skrev 2009-01-07 23:16:10 följande:

Japp och då är sonen inte ens hans biobarn. Tycker det är fjantigt med killar som inte "kan" eller rättare sagt inte vill och lika fjantigt av kvinnan som ställer upp och curlar så han skall slippa
    Håller med. Vad är det för fjantfasoner!
  • Kaydina
    Umm Elias skrev 2009-01-07 23:26:47 följande:
    Om jag inte är hemma så gör han självklart det.
    Men om du är hemma är det självklart att du gör det?
  • Umm Elias

abosolut! Han hinner inte med mig

Kaydina skrev 2009-01-07 23:28:01 följande:
    Men om du är hemma är det självklart att du gör det?
  • Helene OSV

Självklart!
    JAG brukar ropa på honom när Valter bajsat! (inte för att jag inte vill byta själv, snarare för att annars kan det bli så att Valter är med mig större delan av dagen när han ammas och sover osv. så det är ett sätt för dem att umgås. Ofta blir de kvar i badrummet ett tag och leker osv.)

Min man ser även till att Valter får kissa/bajsa i handfatet innan han tar på den rena blöjan.

• zeebra

japp han har nog tagit flest bajsblöjor hade svårt att gå i början.

• Pelargonen

Absolut! När dottern vad spädis bytte han alla nattblöjor eftersom jag ammade. Nu byter han alla då han är hemma eftersom mitt graviditetsillamående gör att jag hulkar av lukten.

Svar på tråden Byter er partner bajsblöjor??