• Katta86

Vi som väntar junibebisar del 2!

Här samlas vi som väntar och längtar eftera att våra underverk ska titta ut i juni -09

(¯`°?.¸ ღ Anton o7o8o2 ღ ¸.?°´¯)
  • Svar på tråden Vi som väntar junibebisar del 2!
  • Smulan87

haha ja här med :P men asså TRUCK A B oc C är tre olika klasser på Truck, B körkort heter de i hela svergie när du kör bil ;>

LakeHill skrev 2009-02-20 14:45:27 följande:
    Ok, här är A = motorcykel, B= bil och C = lastbil
    BF 11Juni 2009
  • LakeHill
    Smulan87 skrev 2009-02-20 14:50:47 följande:
    haha ja här med :P men asså TRUCK A B oc C är tre olika klasser på Truck, B körkort heter de i hela svergie när du kör bil ;>
    Haha, fattar trodde du skulle köra truck
  • Smulan87

ja men de gör jag ju, fick ju truckkörtkort för klass A och klass B ^^

LakeHill skrev 2009-02-20 15:38:13 följande:
    Haha, fattar trodde du skulle köra truck
    BF 11Juni 2009
  • LakeHill
    Smulan87 skrev 2009-02-20 15:41:33 följande:
    ja men de gör jag ju, fick ju truckkörtkort för klass A och klass B ^^
    Nu blev jag förvirrad (gravidhjärnan kanske ) Du ska alltså köra truck? Alltså inte en lastbil (som väl också kallas truck) utan en sådan truck som används vid lastning och lossning?
  • frukarlssonn
    tekannan skrev 2009-02-20 09:51:30 följande:
    chanell När det är registrerat att du väntar barn hos FK så kommer de att skicka ut en blankett där arbetsgivaren ska fylla i inkomstuppgifter. Sen är det bara till att begära fp från den dagen du vill ha det. Inskickandet av moderskapsintyget fungerar som en anmälan av föräldrapenning. Om det var det du undrade om...
    Nja alltså jag undrade hur jag ska söka fp, jag kommer gå på hp två månader innan beräknad bf, och kommer då skicka in moderskapsintyget varefter de ska skicka blanketter som i sin tur då ska skickas till arb.givaren och tillbaka till fk. Men hur söker jag fp, inte behöver jag väl göra om samma procedur? Eller bara ringa in och anmäla födseln? Förlåt för alla frågor, är ny på detta
  • Smulan87

Truck är truck, lastbil är lastbil. Om jag har truckkörkort så harjag ett papper där de finns 3 olika klasser av truckar, lätta, mellan och tunga, jag har körkort till klass A och en truck på klass B. KLass A och B har ca 10 olika varianter av truckar så det är inte bara en truck, utan mång aolika ;> Lastbil är ju inte truk, de tär ju lastbil, och de kallas C eller CE beroden på om du tar med släp eller inte ;> fastnar de? ;>

LakeHill skrev 2009-02-20 15:49:08 följande:
    Nu blev jag förvirrad (gravidhjärnan kanske ) Du ska alltså köra truck? Alltså inte en lastbil (som väl också kallas truck) utan en sådan truck som används vid lastning och lossning?
    BF 11Juni 2009
  • LakeHill
    Smulan87 skrev 2009-02-20 15:51:32 följande:
    Truck är truck, lastbil är lastbil. Om jag har truckkörkort så harjag ett papper där de finns 3 olika klasser av truckar, lätta, mellan och tunga, jag har körkort till klass A och en truck på klass B. KLass A och B har ca 10 olika varianter av truckar så det är inte bara en truck, utan mång aolika ;> Lastbil är ju inte truk, de tär ju lastbil, och de kallas C eller CE beroden på om du tar med släp eller inte ;> fastnar de? ;>
    Hur definieras en truck då? Om jag slår på "truck" på Wikipedia får jag följande: En truck är ett motorfordon som används vid lastning och lossning, till exempel vid lagerbyggnader. Fordonet är normalt utrustad med en gaffelliknande lyftanordning för att kunna lyfta lastpallar. Flera olika redskap finns att montera på lyftvagnen. Bland de vanligaste är rullgrip, fatlyft, balgrip och storsäckspjut.

Om jag förstår dej rätt är det inte en sådan truck du menar? Du har rätt i att man på svenska inte kallar lastbil för truck, rörde ihop det men engelskan
  • bäbis m

Det där med vikt skljer så himla mycket och precis som några här redan nämnt så skiljer det mycket när och om man går upp i vikt.

Jag är i vecka 22 och har gått upp 1 kg men det känns helt ok. verkar iof som om det lilla pyret tagit en himla spurt nu så nästa besök hos BM kanske visar 10 kg. Hehe =D

Veronica83 skrev 2009-02-20 13:43:46 följande:
    Tack för era svar, skönt att veta att man inte är ensam om att inte gått upp så mycket=) Jag lovar att när jag hittar den speciella knappen så säger jag till=)
    Sicken fredagsunderhållning att få läsa om truckar osv. Misstänker att smulan menar truck som i just lastfordon för att lyfta tunga lådor osv. Eller?
  • Smulan87

truck är helt enkelt en lagermaskin som flyttar gods dit det ska. :P de "normala" är ju motviktstruck som har två gafflar, men de har 99 procent av alla truckar, det är användingm som är olika, smalgångs truck och grenseltruck etc etc, ^^

LakeHill skrev 2009-02-20 16:00:26 följande:
    Hur definieras en truck då? Om jag slår på "truck" på Wikipedia får jag följande: En truck är ett motorfordon som används vid lastning och lossning, till exempel vid lagerbyggnader. Fordonet är normalt utrustad med en gaffelliknande lyftanordning för att kunna lyfta lastpallar. Flera olika redskap finns att montera på lyftvagnen. Bland de vanligaste är rullgrip, fatlyft, balgrip och storsäckspjut. Om jag förstår dej rätt är det inte en sådan truck du menar? Du har rätt i att man på svenska inte kallar lastbil för truck, rörde ihop det men engelskan
    BF 11Juni 2009
  • Kkarin

Jag har också truckkort och det är mycket användbart att ha. Har fått många vikariat på att ha det.

Svar på tråden Vi som väntar junibebisar del 2!