Vi som väntar junibebisar del 2!
Här samlas vi som väntar och längtar eftera att våra underverk ska titta ut i juni -09
Här samlas vi som väntar och längtar eftera att våra underverk ska titta ut i juni -09
Grattis till truckkörkortet smulan87:) Nu är nästa steg B-körkort?
och grattis till mig själv, jag har fått i mig tre melonbitar och en rostad macka..
vinterkräksjukan är inte att skoja om, magkramper utan dess like, inte vart magsjuk på 5 år.. det här slog alla rekord, vakna upp natten till torsdagen med sådana kramper, fick panik först jag trodde jag skulle föda!
har bara sökt hp än så länge, men det finns info på deras hemsida, tror det är någon form av blankett man ska skicka in. finns o skriva ut från hemsidan eller hämta på kontoret..
chanell
När det är registrerat att du väntar barn hos FK så kommer de att skicka ut en blankett där arbetsgivaren ska fylla i inkomstuppgifter. Sen är det bara till att begära fp från den dagen du vill ha det. Inskickandet av moderskapsintyget fungerar som en anmälan av föräldrapenning.
Om det var det du undrade om...
hp är det enda som man kan ansöka om nu. Och skicka in moderskapsintyg. Sen när det är 60dgr (tror jag det är) kvar till bf så kan man, om man vill, begära fp för att kunna vara hemma och vila sista tiden innan nedkomst. Men det är inget man behöver bekymra sig om nu när det är så långt kvar.
Intyget om inkomst kommer fk att skicka ut automatiskt när de registrerat att du är gravid.
Så fungerade det iaf när jag väntade barn sist och jag tror inte den biten är ändrad...
Kalas med info. Känns som om systemet annars är som gjort för fria tolkningar
Den där blanketten som kommer hem från fk där arbetsgivaren fyller i inkomst..måste den lämnas in långt i förväg? Jag kommer att (högst troligen) få löneförhöjning i maj och vill ju gärna ha fp utifrån den nya lönen. Eller måste man skicka in typ nu och sen anmäla om förändring (vilket jag hört kan ta tid). Någon som vet?