• Katta86

Vi som väntar junibebisar del 2!

Här samlas vi som väntar och längtar eftera att våra underverk ska titta ut i juni -09

(¯`°?.¸ ღ Anton o7o8o2 ღ ¸.?°´¯)
  • Svar på tråden Vi som väntar junibebisar del 2!
  • bebek

näe, jag tror jag skurat hela huset och tvättat varenda tygbit som går att tvätta...
    men jag kan ju lägga mig ned om jag blir yrslig eller känner mig tung i magen och rygg, det gick ju inte på jobbet, har köpt en avslappningsskiva... den är superbra att städa till.

men jag tror att städning o liknande är lite som terapi för mig, går runt o skrotar o pysslar, känner mig nästan som en hamster i full färd med att bygga bo tills den stora ankomsten:)

• skrattmaja

ser att ni forsatt er diskussion om bristningar och annat och jag som redan har fula ärr i huden på mina ben efter en olycka i unga tonår är så glad att de äntligen har försvunnit.... redan när läkarena udnersökte mig efter att det inträffat så sa de att de kan försvinna när man blir gravid och de gjorde de redan förra gångne, hann dock komma tillbaka lite men nu hoppas jag att jag alridg får tillbaka dessa...jag ser städnigt ut som om jag har gamal blåmärken o ont gör spec på vinter..inte kul att gå på badstrand dirket men jag har ju lärt mig att leva med dessa..lite bra att vara gravid i alla fall.....

bebek, avslappningsskiva är min räddning också.....så skönt och jag börjar känna mig mer avslppnad nu än på länge....körde samma skiva när jag väntade johanan och jag var så less på den vid förslossningen, men den tiden som jag lagt på träningen hjälpte ju så jag hoppas att jag kan träna upp mi gdenna gång också....

tickolina
    , jobbigt att du fortf har illamående, men skönt i alal fall att vara sugen på ngt... det är så jobbigt tycker jag att äta fast man inte är sugen!

själv har jag läst och skrivit hela förmiddagen så nu känenr jag mig lite snurrig tror att jag ska ta lunchpaus o sen en liten prommis i det fina vintervädret...

skratt-maja numer mamma till johanna ♥
  • Veronica83

Nu sitter jag här och väntar på att vårdcentralen ska ringa upp. Måste beställa läkartid då bm tror att jag kan ha fått ljumskbråck, jätte roligt. Förhoppningsvis blir jag sjukskriven efter som det gör så fruktansvärt ont när jag går och står mycket, vilket det blir mycket av i mitt jobb. Men samtidigt är det inte så roligt att bli sjukskriven när man har halva tiden kvar, kommer bli sååå uttråkad.

• bäbis m

oj, här händer det saker.

Skönt ändå att du fått sjukskrivning bebek =) Tydligen behöver din kropp det.

Tickollina: går du på postafen? Det fungerar rätt bra för mig. I alla fall i kombination med regelbundna matintag.

Det där med avslappningsskiva måste jag kolla upp. Ni som redan införskaffat och är nöjda. Vad kan ni rekommendera?

Här stressar jag på mellan 2 städer och 2 presentationer idag och har världens huvudvärk i kombination med sammandragningar. Urk och blä. Längtar tills denna dag är över så att jag får gå till gymmet för första gången på en vecka pga av min yberförkylning.

Gällande celluliter så går de nog bort/blir osynliga om man tränar och får bra blodcirkulation i benen igen. Så länge kan bra peeling på benen underlätta =)

• bebek

men bäbism! ta det lugnt! jag vart sjukskriven nu för jag stressa och fick för mycket sammandragningar!

echoes of the andes är en skiva jag tycker om, men det finns ju miljontals olika!
    om du har spotify kan du ta hem och lyssna på lite avslappningsmusik, har massa där, sen kan du beställa skivan från typ cdon eller liknande, brukar vara billigare än på affären.

• LakeHill

Kom mej aldrig för att skaffa avslappningsskiva förra gången, och nu skulle jag aldrig ha tid att lyssna på den, men har hört att de ska vara bra

• Tickollina

Jag åt postafen i början....håller detta i sig så får jag väl börja med de tabletterna igen...för detta är inte kul, men oj vad det är gott med grönsakssoppa =)

• frukarlssonn
    bebek skrev 2009-02-18 13:51:24 följande:
    men bäbism! ta det lugnt! jag vart sjukskriven nu för jag stressa och fick för mycket sammandragningar! echoes of the andes är en skiva jag tycker om, men det finns ju miljontals olika! om du har spotify kan du ta hem och lyssna på lite avslappningsmusik, har massa där, sen kan du beställa skivan från typ cdon eller liknande, brukar vara billigare än på affären.
    Bra att du får va sjukskriven, för det är ju bra att bebisen får hålla sig därinne så länge det går, så nu får du bara ta det lugnt

Själv har jag bara fyra arbetspass kvar, alltså åtta veckor till hp. Egentligen fem pass, men kommer ta ledigt den sista så jag får redan gå hem i mitten på april. Känns ju helt overkligt att gå hem och vara hemma så länge!

Livlig bebis har jag idag oxå. Verkar som h*n aldrig sover Men det gör inget, det är så underbart att känna den lill*.
  • idolf

Fick just inga bristningar förra gången, hoppas på lika nu. Cellisar har jag dessto mer av, men det är väl bara att gilla läget har jag hört
    Nu är det dags för min dagliga dos blodförtunnande, ljuvliga sprutor det där *ironi* :-P

• längtan09

jag har fått en början till hormonrand :-P Känns inte så kul, vet inte varför men jag ville helst inte ha en sån :-P Sambon tyckte dock jag var fånig.

Svar på tråden Vi som väntar junibebisar del 2!