• Katta86

Vi som väntar junibebisar del 2!

Här samlas vi som väntar och längtar eftera att våra underverk ska titta ut i juni -09

(¯`°?.¸ ღ Anton o7o8o2 ღ ¸.?°´¯)
  • Svar på tråden Vi som väntar junibebisar del 2!
  • Linda 89
    Smulan87 skrev 2009-04-02 14:31:51 följande:
    nej de var ju inge nrolig dröm, för jag tyckte han bara var ful :P suck :Pman kan ske förbereders sig med drömmarna eller ngåot? helt mentalt kanske..? :D
    Jo man kanske gör det =). Fattar inte varför alla går runt och frågar om man har ångrat sig eller om man är rädd inför förlossningen?

Jag har inte ens tänkt något på förlossningen ännu frånsett drömmarna då =P.

Fan jag hade världens värk igår, kunde inte ens sitta ner. Det var som om någon högg mig med en kniv eller något i vänster lår =/. Fattar inte vad det var för något för det är helt borta idag =).
  • dagdrömmare

Smulan.
    Förstår inte din sambo.
    Jag tog inte ut alla föräldrardagar med dottern i början utan bara typ 2 i veckan. Det var för att jag skulle kunna stanna hemma längre. Jag fick knappt ut någonting så vi fick leva snålt men alla pengar vi hade var våra inte mina och hans.

Vi har haft delad ekonomi sen vi flyttade ihop vilket gjorde att det kändes helt naturligt. Vi flyttar pengar mellan kontona och den som har mest på kontot får betala när vi tex handlar och tar någons pengar slut så för vi över från den andra.
    Detta funkar ju bara om båda lita på varandra och man kan kommunicera och att inte någon gör av med massor på skit medans den andra får snåla för att det ska ihop.

• Smulan87

Linda 89 skrev 2009-04-02 14:36:50 följande:
    Jo man kanske gör det =). Fattar inte varför alla går runt och frågar om man har ångrat sig eller om man är rädd inför förlossningen? Jag har inte ens tänkt något på förlossningen ännu frånsett drömmarna då =P. Fan jag hade världens värk igår, kunde inte ens sitta ner. Det var som om någon högg mig med en kniv eller något i vänster lår =/. Fattar inte vad det var för något för det är helt borta idag =).
    Haha nej precis :) man får ju se vad man får ut av de ;> smärta är ju bara en sak man får ha för tillfället ;> haha
    jaså? :O jag har bärjat få lite småvärka rjag med >.< mindre skönt. och jag ska bara tala om vilken FRUKSTANSVÄRD foglossning jag har.. AJ AJ AJ AJ !!!
    BF 11Juni 2009
  • Smulan87

Nej ingen förstår honom, visst han är 21, visst han har en dröm om att få bygga ihop sin bil som han tycker så mycket om! visst självklart! han får göra de! men jag vill då veta om han prioriterar son bil eller sin familj först?! för de viktiaste är väl att vi har råd att bo och äta, och göra lite saker ihop sedan är väl allt utöver de bara  bra om man kan göra ngåon gång. man kan inte alltid lyxa itll de, han har endå ut iaf 17 000 i mån.. och det är ju fasen mer penagr än vad någon 21råing idag får ut varje månad.. han är väl omogen och så, men fortfarande så är de ju som du säger, att.. jag måste ju kunna må bra av att gå hemma också.. för ska jag ligga back varje månad för att han bara ska ha och ha och ha, så kan jag lika gärna leva på soc..:P

jag tror däremot de kommer att lösa sig, bara det att vägen dit är så jävla hård och obekväm att jag vet inte om jag ens pallar ta de ibland

dagdrömmare skrev 2009-04-02 14:37:15 följande:
    Smulan. Förstår inte din sambo. Jag tog inte ut alla föräldrardagar med dottern i början utan bara typ 2 i veckan. Det var för att jag skulle kunna stanna hemma längre. Jag fick knappt ut någonting så vi fick leva snålt men alla pengar vi hade var våra inte mina och hans. Vi har haft delad ekonomi sen vi flyttade ihop vilket gjorde att det kändes helt naturligt. Vi flyttar pengar mellan kontona och den som har mest på kontot får betala när vi tex handlar och tar någons pengar slut så för vi över från den andra. Detta funkar ju bara om båda lita på varandra och man kan kommunicera och att inte någon gör av med massor på skit medans den andra får snåla för att det ska ihop.
    BF 11Juni 2009
  • kicki08

Smulan87: OJ! Han behöver nog växa till sig lite din karl. När man har ett förhållande och bor i samma lägenhet/hus så får man nog försöka vara lite mognare än så. Speciellt när man väntar tillökning.

Min sambo tjänar mer än mig men skulle aldrig drömma om att kräva mig på att betala hälften på allt om jag inte hade pengarna. Vi ser till att ha ungefär lika mycket pengar kvar i månaden så att båda har råd att leva. Tjänar man mer så får man betala mer helt enkelt. Så är det!

Och det är ju faktiskt inte så att det bara är du som valt att skaffa barn. Mammaledig måste du ju vara och då får killen dra ett större lass. Drömmar om bilar mm får man vänta med tills senare isåfall.

Stå på dig.
    Kramar

• Linda 89
    Smulan87 skrev 2009-04-02 14:39:24 följande:
    Haha nej precis :) man får ju se vad man får ut av de ;> smärta är ju bara en sak man får ha för tillfället ;> hahajaså? :O jag har bärjat få lite småvärka rjag med >.< mindre skönt. och jag ska bara tala om vilken FRUKSTANSVÄRD foglossning jag har.. AJ AJ AJ AJ !!!
    Haha ja det är ju det =P. Okej jo det är aldrig skönt med smärta =/. Okej låter inget vidare kul med foglossningar, jag har världens ryggvärk idag =(.

Bilen gick sönder igår så vi skulle kolla alla säkringar så jag hoppade in på passagerar sidan och lutade mig över handbromsen och allt, när vi väl var klara och vi skulle gå in så hade jag världens värk i magen, den har gått över till ryggen nu istället =/. Det går inte en enda dag utan värk någonstans =(.

Jag tror det var i fredags så hade jag nästan som mensvärk fast värre, det värkte i hela nedre regionen och min sambo som var med mig bara stod och skrattade för han tyckte jag såg rolig ut när jag gjorde mina grimaser. Kan det ha varit förvärkar eller vad kan det varit ?

Har inte fått tillbaka den smärtan ännu och hoppas slippa den överhuvudtaget.
  • Smulan87

Lite? >.< han behöve rnog en rejäl dos av verkligheten faktiskt. Speciellt när man väntar barn! han fattar inte asså varför.. och menar på att "det är ju int emitt fel att du inte har ett jobb, elle rhar jobbat".. nej men om de nu är så jobbigt att bo ihop med mig, varför väljer du då att bo ihop mig? bara för att gnälla eller?...

tycker att lösningen som ni har hemma är den lösning ne som alla SKA ha när de gäller sådanthär, och jag antar att alla eller iaf de flesat har de, de tär ju så när man är två att man kan inte tro att allt ska vara så lätt och jag ska insan int edela med mig elelr vara snäll.. för då är de ju ingen förhållande? >.<

vi HAR råd med att bo och äta och att han ska få lägga en slant på sin bil varje månad, men de e kalrt att när man vill köpa saker för felra hundra tusen så går de emot, men de tär ju skitsamma om jag had haft jobb eller ej, för den lilla slanten jag hade kommti med oavsett, hade ju int ebetalt för de han hade velat ha endå! så de ä rju inte MITT fl att han inte kan köpa de han vil ha, det är ju hans!

kicki08 skrev 2009-04-02 14:47:01 följande:
    Smulan87: OJ! Han behöver nog växa till sig lite din karl. När man har ett förhållande och bor i samma lägenhet/hus så får man nog försöka vara lite mognare än så. Speciellt när man väntar tillökning. Min sambo tjänar mer än mig men skulle aldrig drömma om att kräva mig på att betala hälften på allt om jag inte hade pengarna. Vi ser till att ha ungefär lika mycket pengar kvar i månaden så att båda har råd att leva. Tjänar man mer så får man betala mer helt enkelt. Så är det! Och det är ju faktiskt inte så att det bara är du som valt att skaffa barn. Mammaledig måste du ju vara och då får killen dra ett större lass. Drömmar om bilar mm får man vänta med tills senare isåfall. Stå på dig. Kramar
    BF 11Juni 2009
  • 3barnsmor35

Ny UL-bild inne hos mig =) v.28
    Bebis ligger o tittar in i "kameran" och har händerna under huvudet.

Världens bästa mamma till mina barn - Tösen 0403, Lillan 0604 & Lilla Trean BF 090625
  • Smulan87

kollar direkt!

3barnsmor35 skrev 2009-04-02 15:00:11 följande:
    Ny UL-bild inne hos mig =) v.28 Bebis ligger o tittar in i "kameran" och har händerna under huvudet.
    BF 11Juni 2009
  • kicki08

Helt ärligt skulle jag nog känna att jag klarade mig bättre själv om jag hade en sån karl. Aldrig att jag skulle tolerera en karl som resonerade på det sättet.
    Då skulle jag faktiskt dra direkt. För har man sån omogen inställning till ekonomi så har dm det oftast till andra saker oxå.

Ta ett ordentligt snack med honom och var hård, även om det är svårt.
    Låt honom inte få köra över dig på det där sättet. Ganska stor del av Sveriges befolkning är arbetslösa just nu så den kan han ju dra något gammalt över sig om han drar igen.
    Familjer får lösa det ekonomiska så gott man kan. Är man en familj är man inte egoistisk, då ska man vara själv isåfall. Och han låter väldigt ego din kille.
    Och tyvärr kan det vara så att det inte försvinner när bebis kommit.

Det låter kankse hårt men försök ta ett ordentligt snack med honom. Och som jag sa, var hård och tala om hur det måste vara.

• Pian80

Smulan87
    Ös ur dig bara! Fördelen för oss är ju att vi inte behöver läsa om vi inte vill, så skriv på!!!

Jag håller med alla andra som kommenterat detta med ekonomin tidigare. Vi kommer att göra så att jag betalar de fasta räkningar jag har varje månad, plus hälften av våra gemensamma räkningar. Efter det är FP slut och då delar vi på det min sambo får över varje månad. Hoppas det går in i huvet på din kille att ni är EN familj. Kram

• frukarlssonn

Oj vad ni skriver här

Bebek: fin mage, det är samma för mig, vissa tror jag ska ha om en månad, andra tycker inte jag är nämnvärt stor. Senast igår sa kompisen att hon nästan tyckte jag va liten Men det är jag inte direkt, tycker inte jag iaf.

Smulan: Säger som alla andra här, försök prata med din karl. Det är viktigt att tänka "vi" nu och att man inte kan dela upp ekonomin sådär strickt, och för mig är det en självklarhet att den som tjänar mest hjälper den som kanske inte tjänar lika bra. Och i detta fallet ska han hjälpa dig då du har en mkt lägre inkomst än han. Jag menar det är ju ni som ska leva ihop, hitta på saker ihop, äta osv. Min sambo har länge haft en sämre inkomst än mig. Nu delar vi lika igen, fast är det en jobbig månad betalar jag, men när det va som värst betalade jag hyran och lite andra saker åt honom. Annars hade vi aldrig ens råd att göra nåt kul. Hoppas du får din sambo på andra tankar.

Appropå förberedelser så har jag hittills lyckats köpa lite kläder. Senast idag köpte vi tre bodysar som ska tvättas. Barnsängen står i sovrummet, och barnvagnen är beställd. BB-väskan känns förtidigt för mig att packa, och jag hoppas pyret stannar kvar åtminstone 10 veckor till

• Katta86

Angående förberedelser inför bebis känner jag mig lite efter denna gång fast endå inte.. =) Vi har ju skötbord till sonen men det ska vi nog sälja och köpa nytt när vi flyttar 1 juni. Det vi har nu är för stort för att vi ska få plats med i nästa lägenhet.. Kläder till bebis har jag köpt lite bara, har ju så mycket från sonen av det också! Vagn har vi. Säng har vi.
    Det vi behöbver köpa är madrass till växasängen somm sonen ska få byta till och en mjuklift till vagnen. En sjal vill jag ju ha denna gång också. Men allt det får vänta tills skatten kommer tillbaka!

Var och fyndade ett matbord i går! Är så lycklig för att vi får stort kök i nästa lägenhet och då får plats med ett bord med sex stolar! Vill flytta NU!!=)

• Katta86

***************************************************************************************************************************************************************************************************************************

NYA TRÅDEN!!!

www.familjeliv.se/Forum-11-229/m42802229.html

***************************************************************************************************************************************************************************************************************************

Ingen som missar den nu va?! ;)

• längtan09
    Smulan87 skrev 2009-04-02 14:19:01 följande:
    en fråga till er som faktiskt har en snäll sambo, alla här förutom jag.. jag kommer väl få ut ca 4500  mån som föräldrar ledig. Och jag har räkningar på 1000 kr i mån som är min mobil och en avbetalning på något jag köpt sedan innan. dvs 3500 kvar. min sambo mena rpå att jag ska betala hälften av allt hemma????? dvs hälften av all mat, hyra, el, internet.. det är totalt en kostnad på 4550 i mån.. och seriöst?... då kommer jag ligga bak minst 1200 varje månad, och då kan jag bara precis betala min mobil och avbetalgningen, jag kommer alltså inte hens ha råd att ta bussen in till stan. VAD anser ni om detta? i mina ögon så ser jag de som att han skite ri att vi är en familj, utan att han bara är girig och ska ha och ha och ha.. däremot så har han väl insett att jag intekommer betala de sedan pga av att jag kan inte leva så..
    Det låter ju faktiskt inte helt klokt. Min sambo tyckte väl också i början att vi skulle ha delad ekonomi, men då sa jag att det går ju inte, vem ska stå för bebisens saker då? Ska man sitta och räkna ut i slutet på varje månad vem som köpt vad och sen se vem som är skyldig den andra något då eller? Det blir ju hel skumt. Och jag antar att din sambo har en lön där han kommer få mkt mer över än du, ska bara han kunna roa sig då eller? Så gör man ju inte i en familj. Tror det är väldigt få som kan ha delad ekonomi med barn faktiskt... Hoppas du kan få honom att förstå.
  • 3barnsmor35
    kicki08 skrev 2009-04-02 15:13:13 följande:
    Helt ärligt skulle jag nog känna att jag klarade mig bättre själv om jag hade en sån karl. Aldrig att jag skulle tolerera en karl som resonerade på det sättet. Då skulle jag faktiskt dra direkt. För har man sån omogen inställning till ekonomi så har dm det oftast till andra saker oxå. Ta ett ordentligt snack med honom och var hård, även om det är svårt. Låt honom inte få köra över dig på det där sättet. Ganska stor del av Sveriges befolkning är arbetslösa just nu så den kan han ju dra något gammalt över sig om han drar igen. Familjer får lösa det ekonomiska så gott man kan. Är man en familj är man inte egoistisk, då ska man vara själv isåfall. Och han låter väldigt ego din kille. Och tyvärr kan det vara så att det inte försvinner när bebis kommit. Det låter kankse hårt men försök ta ett ordentligt snack med honom. Och som jag sa, var hård och tala om hur det måste vara.
    Amen =)
    Världens bästa mamma till mina barn - Tösen 0403, Lillan 0604 & Lilla Trean BF 090625
Svar på tråden Vi som väntar junibebisar del 2!