• Katta86

Vi som väntar junibebisar del 2!

Här samlas vi som väntar och längtar eftera att våra underverk ska titta ut i juni -09

(¯`°?.¸ ღ Anton o7o8o2 ღ ¸.?°´¯)
  • Svar på tråden Vi som väntar junibebisar del 2!
  • bebek

Ahh mina tuttar läcker mjölk! alltså det rinner! ska det vara så? är det ett gott tecken att man får tillräckligt med mjölk sen om man vill amma eller är det bara onödigt spilldropp?

• Fröken Vennberg

när jag väntade gumman så kollade dom med ett svart tyg i trosan om jag läkte foster vatten. men jag mins inte hur man såg att det var foster vatten. någon som vet?

• ModernaModern

Det är väl råmjölken som kan komma ut redan nu, men om det är ett tecken på att man har överflöd av mjölk sen när man ska amma tror jag inte. Det har väl med hormonerna att göra kanske?

• bebek
    ModernaModern skrev 2009-02-22 17:33:06 följande:
    Det är väl råmjölken som kan komma ut redan nu, men om det är ett tecken på att man har överflöd av mjölk sen när man ska amma tror jag inte. Det har väl med hormonerna att göra kanske?
    ja kanske.. fick råmjölk redan i v.17, men nu kan det bli mjöljfläckar i bhn:!
    haha lika bra o vänja sig kanske..
  • 3barnsmor35
    Fröken Vennberg skrev 2009-02-22 17:32:16 följande:
    när jag väntade gumman så kollade dom med ett svart tyg i trosan om jag läkte foster vatten. men jag mins inte hur man såg att det var foster vatten. någon som vet?
    De kollar PH-värdet.
    Världens bästa mamma till mina barn - Tösen 0403, Lillan 0604 & Lilla Trean BF 090625
  • frukarlssonn
    bebek skrev 2009-02-22 16:14:52 följande:
    Ahh mina tuttar läcker mjölk! alltså det rinner! ska det vara så? är det ett gott tecken att man får tillräckligt med mjölk sen om man vill amma eller är det bara onödigt spilldropp?
    Läste ganska nyligen att det inte har ngn betydelse för mjölkflödet efter förlossningen. Undara om jag kommer läcka, tycker bröstvårtorna känns lite mer ömma igen, fast på ett annorlunda sätt. Min kompis fick aldrig råmjölk alls.

Ang fostervaten, det enda jag vet är att det ska lukta typ sperma eller sött. Va själv orolig ett tag för jag va titt som tätt blöt i trosan (intressanta detaljer va ) Men de visade sig att jag ibland bara läckte urin, vet inte varför, men hux flux när jag stod upp o gjorde nåt rann de bara till Får så fortfarande ibland, vet inte varför.

Men har ni upplevt att ni plötsligt blir akut kissnödiga?? Jag kan sitta här vid datorn o helt plötsligt trycker de på blåsan som attan, och sen försvinner de lika fort.
  • LakeHill

114 dagar kvar...

Läste om alla "klumpigheter" Har också blivit klumpig och glömmer saker hela tiden. Känns som om man inte har någon koll på tillvaron alls... Mycket värre denna gång än första grav, men två graviditeter på raken var väl mer än min stackars hjärna klarade av. Kallar det "foglossning på hjärnan"

• LakeHill

Chanell: Jo jag kan bli akut nödig, det känns som om bebben lägger sej o tynger mot urinblåsan. Är du säker på att du läcker urin? Man har ju väldigt mycket flytningar just nu, så när de kommer känns det som om det rinner för mej.

• frukarlssonn
    LakeHill skrev 2009-02-22 17:59:14 följande:
    Chanell: Jo jag kan bli akut nödig, det känns som om bebben lägger sej o tynger mot urinblåsan. Är du säker på att du läcker urin? Man har ju väldigt mycket flytningar just nu, så när de kommer känns det som om det rinner för mej.
    Jo det har luktat som urin iaf Äckligt o lukta jag vet , men va tvungen för jag va så orolig. Men visst kan de säkert va vattniga flytningar med i de hela. För ibland är jag fuktig fast det inte luktar nåt, och det är ju säkerligen flytningar. Sen läcker vi väl lite fostervatten då och då fast vi kanske inte tänker på det? Bildas ju nytt hela tiden.
  • Fröken Vennberg
    Svar på #1296
    jag blir oxå blöt i trosan i bland. har mcke vita flytningar med i detta. i bland är det genomskinligt som kommer o bland lätt gul urin.
Svar på tråden Vi som väntar junibebisar del 2!