Vi som väntar junibebisar del 2!
Här samlas vi som väntar och längtar eftera att våra underverk ska titta ut i juni -09
Här samlas vi som väntar och längtar eftera att våra underverk ska titta ut i juni -09
usch, stackare. Hoppas att magen lugnar ner sig så att du får behålla lite mat..och vilja få i dig lite mat också för den delen.
Krya på dig!
bäbis m
Du kan alltid ändra din inkomst när du får löneförhöjning (eller sänkning) i efterhand, så det kommer du inte gå miste om. Ev kräver fk in ett till intyg av din arbetsgivare efter du ändrat, om de av ngn anledning skulle undra. Men det har varken jag elle min make råkat ut för ännu.
Jag har gjort en förändring i samband med att jag begärt fp (via webben) och det har inte tagit lång tid alls (det har inte påverkat mina utbetalningar iaf). Visserligen är det 2½ år sedan nu, men har svårt att tänka mig att det skulle ta mkt längre tid nu, men jag vet inte.
Jag har funderat ganska mycket kring vikten... Hur mycket har ni gått upp? Jag har gått upp 4kg och är nu i vecka 22+1, funderar på om det är lite eller normalt.
Det snurrar av frågor i mitt huvud nu gällande försäkringskassan, baderskapsbevis, inhandling av saker, sjukskrivning osv osv. Hade varit så skönt om det fanns en knapp man kunde trycka på och få alla svar i huvudet med en gång så man visste sen...
Veronica83: Det är helt normalt. vissar har säkert inte gått upp något i vikt alls och andra kanske gått upp 10 kg.
Själv är jag i V 24 och har gått upp 7 kg. Det är nog väldigt olika så det är inget att oroa sig över. Var glad att du inte gått upp så mycket istället
Veronica83
Hittar du den knappen så berätta gärna var den finns, så vi andra vet!
Viktuppgång är väldigt individuellt. Jag är i v 26 och har gått upp ca 4,5 kg. Vissa går upp mkt i början, andra mkt i slutet. En del kan gå upp väldigt mkt och samlar vätska, men allt försvinner dagen efter förlossningen i princip. Andra kan gå upp lite lagom och ändå ha kilon att kämpa med för att bli av med efteråt...
Förra gången jag var gravid gick jag upp 25 kg. Men då åt jag verkligen ALLT och ALLT och rörde inte ett dugg på mig. Jag fick skylla mig själv helt enkelt. Men direkt efter förlossningen så rasade jag 12 kg av ingenting. Det andra fick jag kämpa bort. Men så du vet, ganska mycket rinner av en veckorna efter förlossningen.
Tack för era svar, skönt att veta att man inte är ensam om att inte gått upp så mycket=)
Jag lovar att när jag hittar den speciella knappen så säger jag till=)
Tycker jag far upp och ned i vikt hela tiden även nu under min graviditet. Tror att jag kommer att gå upp mer denna gång, men då gör jag det helt enkelt. En dag kommer bebis ut och då får man ta tag i det då. Jag är mer rädd för att jag ska ha fått stor mage pga för mycket fostervatten eller andra problem.
Bebek: Krya på dej! Kram
Veronica83: Jag är i vecka 24 o har gått upp 6 kg