• Katta86

Vi som väntar junibebisar del 2!

Här samlas vi som väntar och längtar eftera att våra underverk ska titta ut i juni -09

(¯`°?.¸ ღ Anton o7o8o2 ღ ¸.?°´¯)
  • Svar på tråden Vi som väntar junibebisar del 2!
  • mysare
    Svar på #1317
    Hon tittade inte äns på det. Hon sa att jag måste kontakta husläkaren om det blir för besvärligt för det är bara han (el om man har en hon) som kan sjukskriva. Blir nog tvungen att ringa dit och rådfråga...
  • frukarlssonn
    bebek skrev 2009-02-22 21:20:05 följande:
    just den här tråden, haha bara för att jävlas:P Ja det är en fashinerande känsla man känner hur barnet blir starkare och större i magen... och tyngre:) snart hela kilot tungt här läste jag!  känner ni er supergravida eller är det bara en bulle på framkroppen? :) tänkte för måste vara någon/några månader sen i forumet var det om illamående, ömmande bröst, trötthet osv:)
    Haha ja precis.

Det enda som jag förknippar till min graviditet just nu är flytningar, en växande mage och sammandragningar. Har det nästan dagligen, men mer på båten, det känner jag. Har även fått en hormonrand ovanför naveln Fast en svag en. Annars känner jag verkligen ingenting... än iaf

Imorgon skickar jag in ansökan om hp. Vet ju att alla andra gravida på båtar har fått det, men ändå innerst inne e man så bervös för att nåt pucko ska vägra mig. Nä då ser jag till att sjukskriva mig, har redan så mkt sammandragningar där, tänker inte riskera nåt. Men jag hoppas de inte e några problem. Två andra tjejer på andra båtar är/var hemma nu på hp.
  • 3barnsmor35

Ont i fogarna idag, knatat runt på köpcentra *ajajaj*

Världens bästa mamma till mina barn - Tösen 0403, Lillan 0604 & Lilla Trean BF 090625
  • idolf
    tekannan skrev 2009-02-21 16:34:23 följande:
    sprutor?Ja jag tar blodförtunnande sptutor för jag har haft en blodpropp tidigare. Nu lär jag ta en spruta om dagen så jag inte får ny propp. Mindre skoj men vad gör man inte...
  • ploppen

Usch, jag har också fått foglossningar nu, och det värsta är att det känns just inget på morgonen och förmiddagen, så jag glömmer alltid att sätta på mig det där gummibandet (inte för att det hjälper så mycket, men lite kanske...) och så inser jag framåt eftermiddagen att det hade nog inte varit så dumt att komma ihåg det... Men jag är glad ändå, vi har just kommit hem från en vecka i fjällen och skidåkning (längd) funkar faktiskt ganska bra ändå. Vilket har varit himla tur, det har varit helt underbara spår och så härligt att åka! Dessutom har min älskade bonusson (7 år) äntligen kommit på att det är roligt också, vilket innebär att vi slipper stanna och lirka var 20:e meter. Jippiii!

• tekannan

idolf
    ok, jo det kan jag förstå att det är värt att ta lite sprutor!

Jag har ju också problem med foglossning, men faktiskt så har den senaste veckan varit väldigt mkt bättre än tidigare. Jag har inte ont hela tiden och det tar mkt längre tid innan det gör ont. Nästan så jag glömmer det ibland, förutom när man gör ngt dumt - tar ett lite större steg t.ex. Känns jätteskönt att det går tillbaka! Var hos BM i veckan och hon sa att det kan ofta bli så om man få problem tidigt, men att det sen ofta kommer tillbaka igen när magen är stor och tung. Så man får väl passa på att njuta nu...

• ploppen

bebek skrev 2009-02-22 18:53:53 följande:

... Tränar ni mycket knipövningar?ni som har barn sen tidigare, vad "händer" med dessa muskler efter förlossningen?...
    Tränar? Nja, jag kan väl säga att jag har det med på att-göra-listan, det är väl det närmaste sanningen. Men jag borde verkligen.

Förra gången var jag glad att jag hade tränat innan, inte för att musklerna fungerade öht men ändå. Första tiden efter förlossningen hade jag lika gärna kunna försökt vifta med öronen som att knipa, jag kunde varken spänna musklerna eller slappna av, och när jag skulle kissa var jag tvungen att trycka på magen för att det skulle komma ut. Nyttan jag hade av att ha tränat innan var att det förmodligen gick snabbare att hitta igen musklerna, hur jag skulle styra dem liksom. Det har väl funkat OK sedan dess, jag kunde t ex springa tjejmilen utan att kissa på mig, och det var tre månader efter förlossningen.
  • idolf

Jag försökte komma ihåg att träna knip förra gången, det gick väl sådär... Även denna gång ligger det på min (precis som för ploppen) att-göra-lista...

• frukarlssonn

Hur gör man knipövningen? Ja jag vet hur jag ska knipa, men ska man knipa 10 ggr åt gången, eller ska man knipa ett visst antal sekunder eller hur går de till? Kanske nåt man borde börja med Fundersam

• ploppen

Jag tror jag fick någon sorts papper från barnmorskan förra gången. Man skulle göra minst tio/dag och hålla 5-10 s/gång har jag för mig. Det blir dessutom besiktning på efterkontrollen och bannor om man inte skött sig.

Svar på tråden Vi som väntar junibebisar del 2!