Vi som väntar junibebisar del 2!
Här samlas vi som väntar och längtar eftera att våra underverk ska titta ut i juni -09
Här samlas vi som väntar och längtar eftera att våra underverk ska titta ut i juni -09
Knipövningar INNNAN bf? har jag aldrig hört talas om..men det kan ju inte skada*ler*
ModernaModern skrev 2009-02-22 23:55:26 följande:
Bebek: Jo jag har fortfarande kvar de flesta grav-besvär. Är supertrött och mår illa men inte lika illa som tidigare. Bara det att man inte orkar tjata om det hela tiden
Försöker dissa illamåendet med hopp om att det försvinner.
Knipövningar blev vi uppmanade att göra före förlossningen, gjorde mina övningar ganska flitigt förra grav. (Typ knip 5 sekunder, vila 10 sek, knip 5 sek osv.) Sedan på förlossningen visade det sej att jag hade så starka muskler i underlivet så de jobbade mot att få ut bebben. Hur jag är krystade tog musklerna emot (höll på intensivt att krysta i 90 min och var helt slut). Eftersom bebben inte fick syre när jag krystade tillkallades läkare som först försökte med sugklocka och sedan fick ta hjälp av tång och sax (blev klippt ganska ordentligt). När han sydde mej efteråt undrade han om jag red, eftersom jag hade så kraftiga muskler
Bm sa efteråt att kanske jag skulle ta det lite lugnt med knipövningarna nästa gång
Visst var musklerna slappa genast efter förlossningen men sedan blev de helt återställda för min del. Hoppas att de blir det även denna gång. Har hört att när man blivit klippt är det lätt att man spricker i de gamla ärren nästa gång - hoppas slippa det...
LakeHill
Jag blev också klippt sist, vet inte hur mkt. Men jag minns det som den jobbigaste biten med hela förlossningen. Hoppas också slippa spricka i ärret eller bli klippt igen...
Åhh jag blir galen..har nu i över en timme försökt att ladda upp bilder som ska skickas iväg på framkallning..men blir ju fel hela tiden...grrr...
instämmer med de andra som angiivit tider etc för knipöveningar, jag började göra det när jag borstade tänderna för då står jag bara där i alla fall!
fick tips att man ska tänka sig sim en hiss att dra upp hålla kvar o sen åka ner igen långsamt....
oh jag gör knipövningar lite då o då, tror det är viktigast att träna dem om man inte tränat så mycket i sitt liv, annars kan man få svårt att hålla tätt efter förlossningen. fick en massa papper hos mvc. men man ska knipa, hålla så länge man kan sen knipa och försöka hålla medans man hostar till.
Det där med att bli klippt o spricka låter läskigt...
så syr dem? och så en massa stygn, man lär ju inte kunna sitta eller göra sina behov sen?