• Katta86

Vi som väntar junibebisar del 2!

Här samlas vi som väntar och längtar eftera att våra underverk ska titta ut i juni -09

(¯`°?.¸ ღ Anton o7o8o2 ღ ¸.?°´¯)
  • Svar på tråden Vi som väntar junibebisar del 2!
  • Jackass
    tekannan skrev 2009-02-23 21:42:15 följande:
    Idag fick jag mitt beslut från FK om hp och har blivit beviljad hel hp. Vilken lättnad!
    Grattis!!
    (¯`°?.¸ ღ♥ My - min ögonsten och mitt allt + BF 090612 ♥ღ ¸.?°´¯)
  • tekannan

Chanelll
    Det tog 3 veckor för mitt beslut att komma. Och det kändes som en lång väntan. Särskilt med tanke på att jag redan är halvt handikappad på jobbet och gärna vill se slutet på att inte kunna jobba ordentligt.
    Får hoppas det går bra för dig med!

• Jackass
    tekannan skrev 2009-02-23 21:49:07 följande:
    Chanelll Det tog 3 veckor för mitt beslut att komma. Och det kändes som en lång väntan. Särskilt med tanke på att jag redan är halvt handikappad på jobbet och gärna vill se slutet på att inte kunna jobba ordentligt. Får hoppas det går bra för dig med!
    Vad jobbar du med?
  • tekannan

Är kundmottagare. Står och går hela dagarna. Många tunga lyft och tunga vagnar som ska förflyttas. Vad jobbar du själv med?

Jackass skrev 2009-02-23 21:50:46 följande:
    Vad jobbar du med?
  • dagdrömmare

jag sprack också och blev sydd hade inte ont alls de två första dagarna kunde sitta och göra nr2 har mest ont i handen där jag haft en nål för dropp

äckelvarning...
    jag tyckte det gjort ont sen när avslagen kom igång och blodet torkade fast och klibbade ihop. När jag skulle gå på toa gjorde det ont men om jag duschade med handdusch samtidigt så blev jag både ren och fick bort den mesta smärtan. Så handdusch är mitt hetaste tips

• Jackass
    tekannan skrev 2009-02-23 21:55:42 följande:
    Är kundmottagare. Står och går hela dagarna. Många tunga lyft och tunga vagnar som ska förflyttas. Vad jobbar du själv med?
    Jag är sjuksköterska på en Akutmottagning. Mycket stå och gå samt tunga lyft där med . Dock har jag sagt ifrån om lyft och körande av bristar med eller utan patienter på. Gör för ont i bäckenet.
  • ploppen

bebek skrev 2009-02-23 21:13:31 följande:

....Jaja vilket som känns det som om man ändå inte har något val, ut ska den, spelar ingen roll hur nervös/skraj/rädd man är... man har liksom inte så mycket att säga till om på den punkten känns det som:)men jag är faktiskt jädrans rädd för akut kejsarsnitt.... har deklarerat för karl att jag absolut inte vill sövas om det sker, min största rädsla är att bebisen ska fastna..
    Nä, typ. Och dessutom gör ju folk om det, om det var så att förlossningar gav allt för oerhörda trauman skulle alla människor bara ha ett barn ju.
  • ploppen

Alltså, jag förstår om man har ett jobb där det helt enkelt inte fungerar att jobba när man är gravid,av olika skäl. Men ni som ska gå hem snart, är ni inte rädda för att få det långsamt av att gå och vänta? Eller är det jag som har ett tråkigt liv?

• kicki08

dagdrömmare skrev 2009-02-23 22:00:54 följande:

jag sprack också och blev sydd hade inte ont alls de två första dagarna kunde sitta och göra nr2 har mest ont i handen där jag haft en nål för dropp äckelvarning...jag tyckte det gjort ont sen när avslagen kom igång och blodet torkade fast och klibbade ihop. När jag skulle gå på toa gjorde det ont men om jag duschade med handdusch samtidigt så blev jag både ren och fick bort den mesta smärtan. Så handdusch är mitt hetaste tips
    Precis!! Den där handduschen var guld värd. Jag fick nästan panik när vi skulle åka hem från BB. HUR skulle jag klara mig utan handdusch?! Här i Gävle får man inte vara kvar på BB mer än 24 timmar tror jag när man är andragångsföderska. Så jag vet inte hur jag ska klara mig riktigt..... Kan man installera nått sånt hemma på nått sätt? Koppla mot duschen eller handfatet kanske?
Svar på tråden Vi som väntar junibebisar del 2!