• Katta86

Vi som väntar junibebisar del 2!

Här samlas vi som väntar och längtar eftera att våra underverk ska titta ut i juni -09

(¯`°?.¸ ღ Anton o7o8o2 ღ ¸.?°´¯)
  • Svar på tråden Vi som väntar junibebisar del 2!
  • 3barnsmor35

Knip hjälper inte alla, men knip ni på så gott det går *gör tummen upp*

Världens bästa mamma till mina barn - Tösen 0403, Lillan 0604 & Lilla Trean BF 090625
  • Smulan87

ja fast man ska dricka mycket vatten, jag hade med mig en vattenflaska i bastun :)

bebek skrev 2009-02-22 19:35:33 följande:
    kan man basta när man är gravid?
    BF 11Juni 2009
  • frukarlssonn
    bebek skrev 2009-02-22 18:53:53 följande:
    ah, slipper jag oroa mig för att de ska bokstavligen spruta konstant sen då!:D tuttarna alltså jag blir akut akut kissnödig, ofta vaknar jag på nätterna och måste rusa, ofta kommer det inte så mycket utan den ligger och tynger på kissblåsan o sparkar där, kan också vara svårare att hålla sig känns det som när den ligger mot urinblåsan... speciellt om man hostar till. Tränar ni mycket knipövningar? ni som har barn sen tidigare, vad "händer" med dessa muskler efter förlossningen? Nu i 25 fulla veckor börjar det kännas riktigt kul i magen, man känner verkligen hur den vänder sig och hela magen rör  sig, ibland kan det sticka ut som en rumpa på ena sidan magen:) Värst var det när jag låg magsjuk, den måste blivit riktigt störd för fy*fan vad den härja och rulla runt, konstant!
    Va härligt o känna bebben så mycket Själv är jag idag 22 fulla veckor, och kan säga att skillanden då man kände första rörelserna för fyra veckor sen och nu är enorm Men fortfarande så går de dagar då jag inte känner riktigt lika mycket, men mer eller mindre känner jag bebben så fort jag sitter eller ligger ner. Ibland känner jag bara att den glider från det ena sidan till den andra och ibland känns de som h*n sparkar, fast åt nåt annat håll, för det känns liksom mer diffust ibland. Längtar till de riktiga sparkarna Även fast jag känt sparkar redan, men inte så starka än.
  • hyperballad
    Svar på #1308
    skrattmaja skrev 2009-02-22 19:22:16 följande:
    japp är beräknad till 28 maj enl UL men min uträkning efter senaste mens säger 3 juni så jag tror att det hamanr mitt emellan.... ang knipövningar tränade jag det förra grav och efter förra förlosning och på efterkoll sa bm att det såg bra ut så jag kör likdant denna gång o hoppas på det bästa! ang attt läcka råmjlk så gjorde jag det inte förr agrav men när väl johanna var född sprutade mjölken o jag hade ett par tuffa dagar innan det stabiliserade sig, likadant nu dvs ingen råmjölk ännu!!!
    åh som jag då, eller jag fick 27 maj enligt mens men sedan vid ultraljudet sa de 1 juni så det är spännande, maj eller juni - maj eller juni...
  • frukarlssonn

Ursäkta att jag tjatar, men jag kan ju bara läsa typ vart fjärde inlägg här Och just i den här tråden, inte i nån annan. Fattar inte att den håller på såhär... Ja de va ot skit samma. De kanske blir bättre imorgon

• mysare

Nån fler än jag som fått problem med blodåder? Blodådern i ena jumsken har svällt och gör himla ont. Nu har det även "spridit" sig ner till yttre blygläppen. Jag har ett jobb där jag bara står och går och det blir det värre av. Idag fick jag så ont att jag kände mig svimfärdig när jag var på jobbet, jag var tvungen att gå undan och lägga mig ett tag. Låg en bra stund med benen i högläge och då släppte den värsta värken.
    Det är väl som åderbråck.

• 3barnsmor35

Ja, det är som bråck - stackare...hoppas det blir bättre. Vad säger BM?

Världens bästa mamma till mina barn - Tösen 0403, Lillan 0604 & Lilla Trean BF 090625
  • frukarlssonn

Är det inte just åderbrock man lätt kan drabbas av som gravid? Usch låter ju inte kul...

• Daisyduck

Ugghhh! Jag som sagt åt sambon att fixa den strömförande skitspisen vi har!!! Fick ytterligare en j-la stöt nu ikväll. Hoppas bebbe mår bra därinne.

• bebek
    Marinero skrev 2009-02-22 20:42:22 följande:
    Ursäkta att jag tjatar, men jag kan ju bara läsa typ vart fjärde inlägg här Och just i den här tråden, inte i nån annan. Fattar inte att den håller på såhär... Ja va ot skit samma. De kanske blir bättre imorgon
    just den här tråden, haha bara för att jävlas:P

Ja det är en fashinerande känsla man känner hur barnet blir starkare och större i magen... och tyngre:) snart hela kilot tungt här läste jag! 

känner ni er supergravida eller är det bara en bulle på framkroppen? :)
    tänkte för måste vara någon/några månader sen i forumet var det om illamående, ömmande bröst, trötthet osv:)
Svar på tråden Vi som väntar junibebisar del 2!