• Katta86

Vi som väntar junibebisar del 2!

Här samlas vi som väntar och längtar eftera att våra underverk ska titta ut i juni -09

(¯`°?.¸ ღ Anton o7o8o2 ღ ¸.?°´¯)
  • Svar på tråden Vi som väntar junibebisar del 2!
  • Tickollina

Har alla här inne känt hur deras små parvlar har vänt sig i magen? Jag har inte det....kan det bero på att jaghar två och att de inte har lika mycket svängrum?

• frukarlssonn

Nä usch de lät inte fräscht de där me att bli klippt. Men i slutändan så är det bra har jag hört, för det förhindrar att man spricker mycket.

Jag vet inte om jag känt att bebben vänt sig, jag känne att h*n snurrar runt o slår kullerbyttor o så, och säkerligen vänder sig oxå, men har lite svårt fortfarande och avgöra när h*n gör vad.

• kicki08

jag har hört tvärtom. Att dte är bättre att spricka än att bli klippt. För det är enklare för såren att läka ihop och att det blir bättre pga bristningarna sker naturligt.
    Hmm....

• frukarlssonn
    kicki08 skrev 2009-02-23 14:41:36 följande:
    jag har hört tvärtom. Att dte är bättre att spricka än att bli klippt. För det är enklare för såren att läka ihop och att det blir bättre pga bristningarna sker naturligt. Hmm....
    Jo, kan tänka mig att alternativet att spricka är bättre, men att de måste klippa när risken att spricka för mycket, är stor, som tex när förlossningen går väldigt fort och barnet kommer ut väldigt snabbt. Men jag vet inte om det stämmer, bara nåt jag hört. Usch va fräscht det låter om spricka o klippa, huuu man kommer nog inte se så vacker ut där nere efter en förlossing
  • Smulan87

men så är de! min bm sa nämligen de också!

kicki08 skrev 2009-02-23 14:41:36 följande:
    jag har hört tvärtom. Att dte är bättre att spricka än att bli klippt. För det är enklare för såren att läka ihop och att det blir bättre pga bristningarna sker naturligt. Hmm....
    BF 11Juni 2009
  • ModernaModern

Hur som helst så brukar det göra jävulskt ont att gå på toaletten efter en förlossning. Har man blivit klippt eller spruckit så svider det ganska mycket att kissa framför allt..det kan även vara svårt att göra nummer 2...

Detta berättade ingen för mig innan min första förlossning...däeför delger jag er gärna denna kunskap*ler*

• Smulan87

usch jag hata ratt ha problem me datt kissa eller göra nummer två, an kommer ju int ekunna "ta i" utan att de gör ont? :->

BF 11Juni 2009
  • bebek
    ModernaModern skrev 2009-02-23 15:58:54 följande:
    Hur som helst så brukar det göra jävulskt ont att gå på toaletten efter en förlossning. Har man blivit klippt eller spruckit så svider det ganska mycket att kissa framför allt..det kan även vara svårt att göra nummer 2...Detta berättade ingen för mig innan min första förlossning...däeför delger jag er gärna denna kunskap*ler*
    säger bara en sak... ouch.....
  • frukarlssonn
    ModernaModern skrev 2009-02-23 15:58:54 följande:
    Hur som helst så brukar det göra jävulskt ont att gå på toaletten efter en förlossning. Har man blivit klippt eller spruckit så svider det ganska mycket att kissa framför allt..det kan även vara svårt att göra nummer 2... Detta berättade ingen för mig innan min första förlossning...däeför delger jag er gärna denna kunskap*ler*
    Tack, bra att veta
  • kicki08

mm... det är ju ingen lek direkt ett tag efter förlossningen... Men det läker ganska fort faktiskt. Förvånandsvärt fort. Och man tänker inte så mycket på det ändå, man har så mycket annat att tänka på
    Jag tar smällen när den kommer. Den dagen den sorgen

Svar på tråden Vi som väntar junibebisar del 2!