Vi som väntar junibebisar del 2!
Här samlas vi som väntar och längtar eftera att våra underverk ska titta ut i juni -09
Här samlas vi som väntar och längtar eftera att våra underverk ska titta ut i juni -09
ploppen skrev 2009-02-23 22:58:50 följande:
Ang hp så måste man ju inte vara hemma hela den period man ev blir beviljad för heller. Jag jobbade sist ett par veckor in i den perioden för jag fick lite enklare uppgifter (inget fk visste) några veckor. Så jag begärde HP sen från den dagen jag gick hem och det var inga problem. Har man fått det beviljat och känner att man orkar så finns det ingen som hindrar en från att jobba! Men man måste tänka på sin kropp och bebisen med, det finns en anledning till att möjligheten till hp finns...
Håller med, handduschen var guld på bb, var kvar där 4 dygn. Har ingen handdusch hemma så det var bara att gå in i duschen varje gång man varit på toa. Men det var sommar o man hade inte så mycket kläder på sej. Hade varit jobbigare på vintern med strumpor osv.
Åhh den biten blir ju guld. att man får bebis i sommar. Åtminstonne ett par månader med lättare kläder och skor på sig.
Det blir skönt.
Sist jag fick barn var det full vinter och 15 minusgrader ute. BRRR Men det gick ju de å..
Jag är sjukskriven nu och kommer ev bli det ända fram till HP, vilket jag inte hoppas på men vad ska man göra. Tycker att tiden går otroligt långsamt nu och trotts att jag bara varit sjukskriven en vecka så klättrar jag på väggarna, tror det beror mycket på vetskapen om att det är 4 månade jag ska vara hemma innan bebisen kommer.
Hade jag kunnat så hade jag jobbat så länge som möjligt, men ljumskbråcket gör det inte möjligt. Desto större jag blir desto mer trycker bebisen neråt och ljumskbråcker blir mer påfrestat.
Hade jag bara haft ett sittande jobb och inte ett som innebär att stå och gå mycket samt tunga förflyttningar hade det inte varit några problem att jobba.
magen sticker och kliar, och bristningarna har ökat jättemycket de senaste dagarna >.< OBEHAG! (bild i galleri)
Veronica83
Tråkigt att du mår så dåligt, men skönt att du kan få vara sjukskriven iaf. Det finns ingen lättare aktivitet du kan engagera dig i eller det är strikt vila som gäller? Någon kurs eller hobby? Förstår att det är drygt..