• Katta86

Vi som väntar junibebisar del 2!

Här samlas vi som väntar och längtar eftera att våra underverk ska titta ut i juni -09

(¯`°?.¸ ღ Anton o7o8o2 ღ ¸.?°´¯)
  • Svar på tråden Vi som väntar junibebisar del 2!
  • skrattmaja
    veronica o mysare, lider med er ni som har sådana krämpor! här blir jag mest stel av att sitta för mkt vid datorn men det är ju lätt att avhjälpa med prommisar lite nu o då!

veronica, hoppas verkligen du hittar ngt du vill göra udner dessa månader. visst är det skönt o bra att ladda batterier inan bf men jag kan tänka mig att du snarre blir stressad av situationen.
    kommer ihåg de veckor jag var ledig innan bf förra gången ca 3.5 vecka, hade laddat med olika projekt, måla byra hylla tvätta bebiskläder fixa iordning säng en hel trva böcker smyskesatser o namnskylt.... smycksatsen kan jag skicka till dig för den ligger fortf obruten! jag trodde juinte att johanan skulle vara så punktlig utan räknat med att gå minst en vecka över tiden!!!! byrån hann jag heller itne klart med den fixade jag iordnig när johanna var ett par veckor o det var så varmt at jag itne kunde sova om natten!!! stod på balkongen i sommarnatten och betsade en byrå... men bra blev den...

bäbis m, låter inte kul med näsblod, här märkar jag av att förkylning sitter hårdare nu än vanligt men det är ju inte så kontigt det heller...
    visst är det mysigt när man känner bebis leva runt.... det var ju därför vi kallade bebisen förra gången för rumlan...
    även denna bebis gilalr musik så det är spännade varje lördag att se vilka bidrag som bebsi gillar !!! ilördags poppade den till EMD och Rickfors
    skratt-maja numer mamma till johanna ♥
  • Veronica83

mysare skrev 2009-02-24 17:16:13 följande:

Hej Veronica 83. Jag har också problem med åderbråck i jumsken som gör himla ont. Även svällt nedåt i blygdläppen. Har ett jobb där jag bara står och går, reception o kassa. De dagar jag kan gå och sätta mig en timmer eller så på kontoret klarar jag mig bättre. I helgen när jag jobbade, det är verkligen fullt upp på helgern, gjorde det till slut så ont att jag var svimfärdig och var tvungen att få avbyte och lägga mig ett tag.Få se hur länge jag klarar av att jobba. Om det blir värre eller inte.... Jag jobbar på en skidanläggning och har säsonganställning till mitten av april, få se om jag klarar mig tills dess....
    Det är inte åderbråck jag har fått i ljumsken utan min bindväv är för slapp så när musklerna tänjs ut av den växande magen så åker bukhinnan ut med tarmarna så jag har en äggformad kula under huden i ljumsken. Men jag kan tänka mig att ett åderbråck där inte heller är trevligt. Det låter väldigt ont.
    Det är ju ingen som tackar dig för att du sliter och har ont på jobbet heller, så om du får sådana smärtor av att jobba kankse du ska sjukskriva dig någon dag och se om det blir lite bättre av vila.
    Hoppas allt ordnar sig för dig!
  • Veronica83

skrattmaja skrev 2009-02-24 17:23:15 följande:

veronica, hoppas verkligen du hittar ngt du vill göra udner dessa månader. visst är det skönt o bra att ladda batterier inan bf men jag kan tänka mig att du snarre blir stressad av situationen.kommer ihåg de veckor jag var ledig innan bf förra gången ca 3.5 vecka, hade laddat med olika projekt, måla byra hylla tvätta bebiskläder fixa iordning säng en hel trva böcker smyskesatser o namnskylt.... smycksatsen kan jag skicka till dig för den ligger fortf obruten! jag trodde juinte att johanan skulle vara så punktlig utan räknat med att gå minst en vecka över tiden!!!! byrån hann jag heller itne klart med den fixade jag iordnig när johanna var ett par veckor o det var så varmt at jag itne kunde sova om natten!!! stod på balkongen i sommarnatten och betsade en byrå... men bra blev den...bäbis m, låter inte kul med näsblod, här märkar jag av att förkylning sitter hårdare nu än vanligt men det är ju inte så kontigt det heller...visst är det mysigt när man känner bebis leva runt.... det var ju därför vi kallade bebisen förra gången för rumlan...även denna bebis gilalr musik så det är spännade varje lördag att se vilka bidrag som bebsi gillar !!! ilördags poppade den till EMD och Rickfors
    Ja det hade också varit något att göra. Vad vill du ha för smyckerssattsen?
  • bebek
    bäbis m skrev 2009-02-24 16:07:43 följande:
     Mitt illamående håller i sig och kommer väldigt kraftigt och oväntat ibland samt att näsblodet bara kan forsa men det känns ganska lindrigt jämfört med vad många andra lider av. Någon mer som lider av näsblod i tid och otid? Jag har köpt näsolja för att mjuka upp slemhinnorna men det gör nästäppan ännu värre. I övrigt så njuter jag av en liten gravidkula och av att se barnet rulla runt där inne i magen..Både jag och sambon kan se hur den rör sig nu i vecka 23. Såå spännande.
    Har också börjat fått tillbaka illamåendet, ofta i samband med yrsel.
    eller så mår jag lite illa för jag börjat äta massa järn..
    Men blöder också näsblod!! speciellt på mornarna/förmiddagarna! o ibland resen av dagen också, ser otroligt sexigt ut att gå runt nyvaken med två papperstussar i snoken;)

Lakehill: o ni andra också förresten, något bra boktips? och någon som har något otroooligt gott bakverk att dela med sig av? :)
  • bebek

oh när ni har för mycket dötid och inte orkar pyssla, städa, baka osv..
    lite beroendeframkallande hjärngympa www.betapet.se

• kicki08

Vad har ni att säga om Emmaljunga city jet eller citycross?
    Även Teutonia MIstral funderar vi över.

• 3barnsmor35

City Cross har jag hört gott om av andra.
    Jag har en Duo Edge som jag har varit jättenöjd med, men den är så stor o klumpig så jag ska köpa en Bugaboo istället denna ggn.

Världens bästa mamma till mina barn - Tösen 0403, Lillan 0604 & Lilla Trean BF 090625
  • Kkarin

Jag funderar på Brio Happy. Sittvagn med insats.

• längtan09
    Kkarin skrev 2009-02-24 20:59:22 följande:
    Jag funderar på Brio Happy. Sittvagn med insats.
    Jag har en happy sittvagn med mjuklift
  • kicki08

Jag tror oxå jag kommer nöja mig med att köpa en sittvagn med hårdlift i. Det hade jag förra gången och det funkade jättebra. Speciellt när jag kunde bära ur och i liften smidigt utan att väcka lillen.
    Liggvagn känns ju oxå smidigt men... jag det känns inte helt nödvändigt.

Svar på tråden Vi som väntar junibebisar del 2!