• Katta86

Vi som väntar junibebisar del 2!

Här samlas vi som väntar och längtar eftera att våra underverk ska titta ut i juni -09

(¯`°?.¸ ღ Anton o7o8o2 ღ ¸.?°´¯)
  • Svar på tråden Vi som väntar junibebisar del 2!
  • Tickollina
    Smulan87 skrev 2009-02-25 08:27:57 följande:
    gud vad roligt! :) de är så kul att flytta till nytt, när man har fått irodningn dvs ;> flytte i sig är bara jobbig ;>
    Jo jag håller med.......framför allt nu när man inte får bära heller......men här ska det kommas i ordning fort...Är så trött på att bo i kartonger nu........Får även inreda bebisarnas rum =)
  • LakeHill
    bebek skrev 2009-02-24 20:23:38 följande:
    Har också börjat fått tillbaka illamåendet, ofta i samband med yrsel.eller så mår jag lite illa för jag börjat äta massa järn..Men blöder också näsblod!! speciellt på mornarna/förmiddagarna! o ibland resen av dagen också, ser otroligt sexigt ut att gå runt nyvaken med två papperstussar i snoken;)Lakehill: o ni andra också förresten, något bra boktips? och någon som har något otroooligt gott bakverk att dela med sig av? :)
    Sedan jag blev gravid första gången gillar jag bara roliga, underhållande böcker. Min stora favorit är Marian Keyes (irländsk författare). Kan varmt rekommendera hennes böcker, t.ex. Vattenmelonen, En oväntad semester, Sista Chansen, Sushi för nybörjare, Änglar. Vattenmelonen handlar förresten om en tjej vars man lämnar henne precis efter att hon fött deras barn. En allvarlig situation som hon beskriver väldigt underhållande.
  • LakeHill

Angående vagnar har vi en bugga sedan tidigare, men nu måste vi skaffa syskonvagn. Får väl se vad vi hittar för billigt och bra som är begagnat. Har ännu inte bestämt vilken modell vi vill ha om vi fick välja... Tycker det är ännu svårare med syskonvagnar än vanliga. Och många olika bud vilken modell som är bäst.

• Smulan87

Ja absolut!!

Jag har kollat på ett hus på blocket nu, sambon och jag ska nog kika på de, ligger en bit utanför här där vi bor, 250 000, 120 kvm, 5 rum, ALLT nyrenoverat!! svartkakel i hela köket och nya vitvaror, govlslingor i hela huset OMG! en dröm!! hoppas hoppas!!!!

Tickollina skrev 2009-02-25 09:19:26 följande:
    Jo jag håller med.......framför allt nu när man inte får bära heller......men här ska det kommas i ordning fort...Är så trött på att bo i kartonger nu........Får även inreda bebisarnas rum =)
    BF 11Juni 2009
  • LakeHill

Tickolina: Härligt! Var det så att ni har byggt ert hus eller har ni köpt av någon? Vi har också husplaner, vi har en tomt som vi vill bygga på, men måste får vår lägenhet såld för att kunna ta ett nytt lån och börja bygga. Vi kommer att bo på hyra under tiden.

• bebek
    Katta86 skrev 2009-02-24 23:16:00 följande:
    Vart tänker du att bebisen ska fastna?Och jag lovar dig att om dom på ca tio minuter tar beslut om att det blir akut snitt tills bebisen är ute så blir du sövd oavsett om du vill eller inte för då handlar det om barnets, eller ditt liv. Då har det inte tid med ryggmärgsbedövningar.. Om ni är rädda för förlossningscenarium ska ni inte läsa min förlossningsberättelse, ni andra är välkommna in i min blogg! =)
    fastna i bäckenet! är ju så väldigt liten i kroppen, alltså höfter, axlar osv..
    om jag då får en stor bebis så kan det bli svårt.
    hrm, jo jag vet men om valmöjligheten finns så vill jag inte sövas, men önskar innerligt att jag kan föda normalt.

Tack för botipset ska hålla utkik på bokrean;) är trött på alla dessa deckare så lite roligare böcker uppskattas!

Ska åka och kolla på barnvagn idag! :D
    ¨det är svårt tycker jag, funderar på en emmaljunga, en sittvagn med mjuklift som ni pratat om. även om de är lite klumpigare så är de robusta, bor inte i någon saltat storstad precis. De här i stan jag sett med urban jungle o bugaboo verkar ha en rätt jobbig körning snö o slask! Men vi får se vad det blir.. bara den kommer in i hissen;) haha
  • bäbis m

Marian Keyes böcker är väldigt lättlästa och underhållande. Kan bara hålla med LakeHill. Borde nog ta en sväng på bokrean jag med även om jag har en massa pocketar som bara ligger och väntar på att bli lästa..Har hamnat lite i skymundan nu när jag fokuserat mera på gravidböcker osv.

Barnvagnar är superskoj men väldigt individuellt. Vi har köpt en Brio Joy och tycker att den känns bra för våra behov. Lätt chassi, lättsvängd samt går ändock att ha på lite ojämnare underlag. Bra ställbara handtag också för våran olika kroppslängd.

• kicki08

Vi ska kanske titta på en Emmaljunga citycross på lördag. Modell 06 och den är svart och ljusblå. Såg jättefin ut. Knappt använd stod det. Det är en sittvagn med mjulklift till. Pluss regnskydd och sånt. 3000 kr ville dom ha för den.
    Det stod såhär:

Emmaljunga City Cross,inklusive Quadrolift. marinblå/ljusblå.
    Nyskick, använd endast som extravagn till ett barn. Inköpt 2006.
    Vändbar sittdel, fullt liggläge, ställbart styre, luftningslucka i suffletten och 5 punktsbälte.

Quadroliften är en mjuklift med liggplatta i och när barnet blir större kan man ta ur ryggplattan och då blir den en åkpåse istället. Liften har hål för 5 punktsbältet.
    Tillbehör som ingår: regnskydd och inbyggt myggnät.fotsack.

Vad tror ni om den?

• bäbis m

Är det någon som har koll på om det finns någon affär med mammakläder i Västerås? Tänkte att ni från Köping kanske har lite koll på detta.. :)

• skrattmaja
    kicki08, det är just en modell 06 som vi har på vår city cross!
    kolla bromsen lite extra för jag vet att en kompis hade lite strul med den precis i början, att den inte hakde i eller hur man nu ska förklara sig.. låter bra att det ingår en hel del tillbehör, tex fotsack, det har jag varit för snål för att köpa har sytt filtlikande istället!

tickolina, förstår dig till fullo, så skönt att flytta men jobbigt när man har en massa lartonger runt sig och inte får bära, vi flyttade till större när vi väntade johanan och det var verkligen sådan lättnad efteråt! vad har du för idéer till bebisarnas rum då?

ang böcker så vill jag också läsa annat än artiklar och kemiböcker... ska damma av några att föda böcker som jag tyckte var kanonbra förra grav, bra att fräscha upp tänket lite granna
    Läste en mysig roman häromveckan när jag var udner isen heter "En liten haffaffär på hörnet" dessvärre kommer jag inte ihåg författarens namn mer än att hon var irländska!

bebek
    , emmaljunga har ju sina fördelar, tillsamamsn med brio etc, jag som åker en massa buss o pendeltåg tyckte det var vitkigt att ha bra broms o stabil vagn! men allt är ju så personligt och kör man mkt på grusvägar alt skogsvägar så är det ju helt klart skönt med lite större hjul! vi har gått en massa skogsprommisar med vår vagn över stock o rötter och johanna sov o sov! spänande du får berätta sen hur det gick!
    skratt-maja numer mamma till johanna ♥
Svar på tråden Vi som väntar junibebisar del 2!