• Katta86

Vi som väntar junibebisar del 2!

Här samlas vi som väntar och längtar eftera att våra underverk ska titta ut i juni -09

(¯`°?.¸ ღ Anton o7o8o2 ღ ¸.?°´¯)
  • Svar på tråden Vi som väntar junibebisar del 2!
  • bäbis m

usch för sammandragningar

Har precis kommit tillbaka efter massage här på jobbet. Det var underbart skönt eftersom jag blir så trött i ryggen och stel i nacken av allt stillasittande jobb med hög stressfaktor.
    Kan varmt rekommenderas att unna sig en massagestund.

• tekannan

bäbis m
    Ja, visst är det underbart! Vi kan gå och få massage en gång i månaden till bekstnad av arbetsgivaren och det är verkligen guld värt! Lite svårt att ligga på bänken numera bara...

• bäbis m

Jag blev överraskad för jag kunde fortfarande ligga på magen!? och utan att det kändes direkt konstigt också.

Vi får betala själva, 250 kr för 30 min, men det får det klart vara värt

Nu after work med jobbet. Hoppas på alkoholfriöl på stället vi går till...

tekannan skrev 2009-02-25 16:56:05 följande:
    bäbis m Ja, visst är det underbart! Vi kan gå och få massage en gång i månaden till bekstnad av arbetsgivaren och det är verkligen guld värt! Lite svårt att ligga på bänken numera bara...
  • skrattmaja
    tekannan o bäbis m, jag ska leta upp ett ställe o få lite massage eller likande när jag lämnat in avhadnling på tryck..... förra grav fick jag i födelsedagspresent en spakur för blivande mamman och det var underbart... det var ca 3 veckor innan bf och så härligt!!!!
    ska kolla på närmaste spa ställe om de har ngt likande!!!

bäbis m, men det finns ganska trevligt vitt vin o cider också som inte finns på ssytemet men som vissa reaturanger etc kan ha!!! hoppas att du får trevligt!!
    skratt-maja numer mamma till johanna ♥
  • tekannan

skrattmaja
    Vad skönt att avhandlingen är klar. Nu återstår "bara" att försvara den med... Men det kommer säkert gå bra!
    Åh... låter inte helt fel med en spakur. Jag känner mig så sliten just nu! Och då har det bara gått knappt 2 månader sen jag hade semester sist (jul)... Undrar om det är vädret eller grav som orsakar detta.

• bebek
    skrattmaja: Det vart en citykrossvagn som vi filurat på:D den är ju mindre, lite smalare och lättare än de andra modellerna! hade planerat med mjuklift men det blev med hårdlift ändå:) tror nog man får ta bort den vid 6 mån ålder ändå och sätta in en gosig åkpåse till sittdelen men det gör inget. Mjukliften såg så trång och varm ut, hårdliften är större inuti och verkar svalare och skönare.. En väns bebbe såg nästan för stor ut för mjukliften vid 3-4 måns ålder... men det kanske var en stor bebis...

Ja de kan ju känna på bäckenet om det är i minsta laget, ska eventuellt få göra en bäckenröntgen, men jag vet också att man kan se liten ut, men att bäckenet kan vara precis lagom ändå! Nu ligger magen precis på normalkurvan enligt sf mått så vi får väl se hur det går.

Och trots min mage är helt "normalstor" enligt "tabellen" har jag hela veckan fått höra.. OJ VAD STOR MAGE DU HAR FÅTT! haha, och jag glömmer själv hur stor den är hela tiden och chockas varje gång jag ser mig i spegeln! (och slår in den i borskanter och fastnar ´när jag ska igenom trånga utrymmen:P ) 

bäbism
    jag ligger också på mage:P eller nu de senaste dagarna så får jag dra upp ena knät så jag halvligger kanske.. men ändå till förra veckan gick det bra! sen så blev det lite knöligt.. men om jag råkar lägga mig helt på mage så kickas det ifrån... -Leave my space alone! typ:P
  • tekannan

babek
    haha... så känner jag med. magen följer medelkurvan, men ändå kommenterar alla hela tiden "vad stor mage du fått" och "är det tvillingar"... visst är magen betydligt mkt större nu än första grav och jag chockas själv när jag ser den. det är ju så långt kvar! och magen har börjat besvära mig när jag sitter ner, får ett jobbigt tryck mot bröstet. och det är 3 månader kvar... hjälp!

• bebek
    tekannan skrev 2009-02-25 19:00:01 följande:
    babekhaha... så känner jag med. magen följer medelkurvan, men ändå kommenterar alla hela tiden "vad stor mage du fått" och "är det tvillingar"... visst är magen betydligt mkt större nu än första grav och jag chockas själv när jag ser den. det är ju så långt kvar! och magen har börjat besvära mig när jag sitter ner, får ett jobbigt tryck mot bröstet. och det är 3 månader kvar... hjälp!
    jaa! tror folk aldrig har sett eller glömt hur en höggrariv kvinna ser ut, som om hon ska explodera:P Ah får du problem med halsbränna också då? Min mage sitter långt ned men jag har börjat känna sparkar mot revben o lungor ändå, o när det inte kan växa mer uppåt då måste den ju ta plats utåt:P Eller så såg folk oss som så smala o smärta förr så en bula på magen är chockerande;) hahaha
  • idolf

Jag börjar också känna mig stor nu, har inget minne av att jag blev så stor så fort... har ju 4 månader kvar! Nu börjar det spänna och trycka på, känns som att jag har en överpumpad basketboll i magen. Lite halsbränna har jag fått också, men inte så farligt än. Minns att jag hade enorma besvär av det förra graviditeten.
    Men annars mår jag bara fint, riktigt toppen faktiskt. Glömmer av att jag är gravid emellanåt

Svar på tråden Vi som väntar junibebisar del 2!