• Katta86

Vi som väntar junibebisar del 2!

Här samlas vi som väntar och längtar eftera att våra underverk ska titta ut i juni -09

(¯`°?.¸ ღ Anton o7o8o2 ღ ¸.?°´¯)
  • Svar på tråden Vi som väntar junibebisar del 2!
  • bäbis m

Skönt att höra att man inte är helt konstig som kan ligga på mage. Eller så är vi lika konstiga bebek

skrattmaja: en spakur låter fantastiskt skönt och kanske till extra njutning när stomen innan tryck lagt sig lite.

Hemma igen för att jobba efter en lyxrunda på stan. Gjort slingor för att pigga upp vinterhåret, köpt body butter på Body Shop, en större bh (såå skönt) samt köpt en alldeles för dyr men väldigt söt bolero på Noa Noa. Phuu, tur att jag inte kommer ner på stan så ofta. Hihi.

Jag får fortfarande höra att "oj, vad liten mage du har" men som sagt, den lär växa Ska nog vara glad så länge den inte är i vägen.

• bäbis m

Håller förresten med om att skönhetssömnen minskat markant. Är man inte kissnödig så är det full tjolabaloa inne i magen. Har hört att det ska vara en god träning för kommande nätter efter att barnet fötts så vi ska väl känna oss tacksamma..eller nåt. Och så är edt himla mysigt att få känna och se all aktivitet.

• bebek
    bäbis m skrev 2009-02-26 16:04:48 följande:
    Håller förresten med om att skönhetssömnen minskat markant. Är man inte kissnödig så är det full tjolabaloa inne i magen. Har hört att det ska vara en god träning för kommande nätter efter att barnet fötts så vi ska väl känna oss tacksamma..eller nåt. Och så är edt himla mysigt att få känna och se all aktivitet.
    ja tänker desamma, lika bra att vänja sig:D
  • 3barnsmor35

F*n vad jag hade kramp i benet inatt...merde...bara kom tillbaka hela tiden. Fick upp o stretcha ordentligt, sen blev det toa o sen var den nattsömnen helt väck. *gäsp*
    Idag ska jag beställa vagn!

Världens bästa mamma till mina barn - Tösen 0403, Lillan 0604 & Lilla Trean BF 090625
  • bäbis m

Jag har fått tips av en kompis (som i sin tur fick det av sin BM) att dricka tonic mot kramp. Det ska tydligen vara riktigt bra

3barnsmor35 skrev 2009-02-27 11:18:40 följande:
    F*n vad jag hade kramp i benet inatt...merde...bara kom tillbaka hela tiden. Fick upp o stretcha ordentligt, sen blev det toa o sen var den nattsömnen helt väck. *gäsp* Idag ska jag beställa vagn!
  • ModernaModern

Måste fråga...vad tror ni, kan man använda en massagestol nu när man är gravid?

• tekannan

modernamodern
    Vet inte faktiskt. Jag vet bara att en massör inte får massera långt ner på ryggen för det kan starta en förlossning. Kan man styra en massagestol till att bara ta vissa delar?

• bebek
    ModernaModern skrev 2009-02-27 11:38:24 följande:
    Måste fråga...vad tror ni, kan man använda en massagestol nu när man är gravid?
    Nej! man får inte bada bubbelbad eller sitta i massagestol.
    Det är det dova ljudet och vibrationerna som inte är bra.

Dessa två saker var det enda min bm avrådde mig strängt att göra.
  • bebek

lagt in lite nya magbilder, i min snygga pyjamas;)

Svar på tråden Vi som väntar junibebisar del 2!