• Katta86

Vi som väntar junibebisar del 2!

Här samlas vi som väntar och längtar eftera att våra underverk ska titta ut i juni -09

(¯`°?.¸ ღ Anton o7o8o2 ღ ¸.?°´¯)
  • Svar på tråden Vi som väntar junibebisar del 2!
  • Smulan87

den växer ju den med ;> haha! nice pyjamas ;>

bebek skrev 2009-02-27 13:39:28 följande:
    lagt in lite nya magbilder, i min snygga pyjamas;)
    BF 11Juni 2009
  • LakeHill
    bebek skrev 2009-02-27 13:33:05 följande:
    Nej! man får inte bada bubbelbad eller sitta i massagestol.Det är det dova ljudet och vibrationerna som inte är bra. Dessa två saker var det enda min bm avrådde mig strängt att göra.
    Det där med bubbelpool visste jag inte, bara att man inte ska bada alltför varmt. Sa hon varför inte det dova ljudet o vibrationerna är bra?
  • frukarlssonn
    3barnsmor35 skrev 2009-02-27 11:18:40 följande:
    F*n vad jag hade kramp i benet inatt...merde...bara kom tillbaka hela tiden. Fick upp o stretcha ordentligt, sen blev det toa o sen var den nattsömnen helt väck. *gäsp*Idag ska jag beställa vagn!
    Jag får lätt kramp i vaderna om jag sträcker på bena på natten. Har det nåt med graviditeten att göra?
  • bäbis m

aha, oj, jag trodde att det var bakterierisken som var störst problem vid bubbelpool. Har läst någonstans att de som äger ett privat bubbelpool gärna kan använda det för massagefunktion. Inte för att jag har så tur men ändå. Men tanken med det du skriver bebek känns inte helt dum iof.

• Pian80

Hej! Har följt tråden ett bra tag, men inte skrivit förän nu .

Det där med bubbelpool verkar vara olika beroende på vem man frågar. Som jag fårstått det är det ok så länge som man vet att det är rent och man inte sitter med en stråle rätt i korsryggen för det kan sätta igång förlossningsarbetet. Så jag badar glatt bubbelpool en gång i veckan.

• Smulan87

Ja de har de

Marinero skrev 2009-02-27 15:11:19 följande:
    Jag får lätt kramp i vaderna om jag sträcker på bena på natten. Har det nåt med graviditeten att göra?
    BF 11Juni 2009
  • frukarlssonn
    Smulan87 skrev 2009-02-27 15:51:41 följande:
    Ja de har de
    Hmmm ok, då har man förklaringen till det Räcka ut tungan
  • idolf

Jag har också börjat få kramp/sendrag i vaderna, minns att jag hade massor av det förra gången. Så fort jag sträcker på mig det minsta så är det kört... jag som älskar att sträcka ut mig i sängen på morgonen *suck*

Idag upptäckte jag att det börjat läcka från brösten *suck igen*

Ikväll ska jag och maken gå på bio, sonen är hos mormor och morfar, det ser jag fram emot.

• bebek
    LakeHill skrev 2009-02-27 15:05:25 följande:
    Det där med bubbelpool visste jag inte, bara att man inte ska bada alltför varmt. Sa hon varför inte det dova ljudet o vibrationerna är bra?

hon sa något om att barnet inte tycker om ljudet och att vibrationerna det kan göra sammandragningarna värre och i värsta fall sätta igång en förlossning.
    Att bada i vanligt badkar eller badhus var dock ingen fara.
    Hon berättade detta när jag var i v. 10, och mitt minne har blivit lite snurrigt, men ska fråga bm igen, eller så kanske den som ska dit tidigare än jag fråga? (ska dit 16 mars)
    Men hon lät väldigt tydlig med att jag inte skulle bubbla eller sitta i massagestol iaf..

Marinero skrev 2009-02-27 15:11:19 följande:
    ja det står t.om i "vänta barn" boken från mvc år 1986 (och i den nya från 2009) att kramp i vaderna när man är gravid är att räkna med;)

Som jag berättat tidigare så läcker mina bröst rätt ofta redan nu, ibland nu som mer seg vit konsistens men imorse så var det lite blodblandad, någon annan som råkat ut för detta?
  • Smulan87

om du kollar på din graviditetskalnder så står de i "vecka 26" att det är vanligt med kramp i vaderna, ^^

Marinero skrev 2009-02-27 16:11:00 följande:
    Hmmm ok, då har man förklaringen till det
    BF 11Juni 2009
Svar på tråden Vi som väntar junibebisar del 2!