• Katta86

Vi som väntar junibebisar del 2!

Här samlas vi som väntar och längtar eftera att våra underverk ska titta ut i juni -09

(¯`°?.¸ ღ Anton o7o8o2 ღ ¸.?°´¯)
  • Svar på tråden Vi som väntar junibebisar del 2!
  • Smulan87

Jo men vad gör man? >.< småpojkar :P suck

jag tror min mage har växt mycket nu, men den växer inte lika mycket som den gjorde fram till vecak 25, så de lugnar nog ner sig, oavsett som du sgäer om magen är stor liten hög el låg så är det en bebismage ;>

Jackass skrev 2009-03-01 16:11:28 följande:
    bebek: kan inte hålla med dig om att den är så stor. Smulan87: Din mage är superfin! Trist att du råkat ut för en sådan omogen lite skit på bdb. Jag skulle också vilja vrida nacken av honom . För övrigt det här med magar. Skitsamma om de är stora eller små, vi är alla skapta olika, alla har sin livmoder på sitt sätt. Magar är magar oavsett form, storlek och utseende, punkt slut!!
    BF 11Juni 2009
  • Jackass
    Svar på #1501
    Smulan87 skrev 2009-03-01 16:15:41 följande:
    Jo men vad gör man? >.< småpojkar :P suck jag tror min mage har växt mycket nu, men den växer inte lika mycket som den gjorde fram till vecak 25, så de lugnar nog ner sig, oavsett som du sgäer om magen är stor liten hög el låg så är det en bebismage ;>
    Precis! det är ju innehållet som räknas .
    (¯`°?.¸ ღ♥ My - min ögonsten och mitt allt + BF 090612 ♥ღ ¸.?°´¯)
  • bebek
    Smulan87 skrev 2009-03-01 16:15:41 följande:
    Jo men vad gör man? >.< småpojkar :P suckjag tror min mage har växt mycket nu, men den växer inte lika mycket som den gjorde fram till vecak 25, så de lugnar nog ner sig, oavsett som du sgäer om magen är stor liten hög el låg så är det en bebismage ;>

ja och bebismagar är vackra:)

min mage har dragit iväg nu i växt nu mellan v. 23 o 26 tycker jag! händer mycket på de här veckorna;) poff så blev det lilla putet en stor bebismage;) men jag tycker den är mysig, även om man ofta glömmer bort den och slår i saker o ting med den..

får höra konstant.... -OJ VAD STOR MAGE DU FÅTT!

men jag tror de glömt hur en höggravid kvinna ser ut, som om hon ska explodera nästan! haha, nästan längtar tills vi är där o se alla kläckningsfärdiga jättemagar! :D

• idolf

MissMurrig: Det var nog meningen att ni skulle på mässan, superfin vagn iaf

Min magen har också blivit stor, stöter i och tar emot lite nu och då. Ska försöka få till ett kort och lägga upp i galleriet.

Nu är äntligen sonen hemma igen efter en vecka hos mormor & morfar! Tomt har det varit och jag har längtat mycket efter honom, men nu får jag ta igen allt mys jag missat

• izzie78

Hej...
    Har inte skrivit på ett bra tag, haft fullt upp med allt annat runt omkring Hoppas allt är bra med alla, mammor OCH bebisar =)
    Har en liten undran, hur mkt rör sig er bebis därinne?
    Jag har gått in i v25 och vissa dagar känner jag av henne mycket, och vissa dagar knappt nånting...
    Läste nånstans att efter v26 ska man vara uppmärksam på hur mkt den rör sig, och det stod, citerar, " Om barnet rör sig mindre än 10ggr på 2 timmar är det onormalt" ?? Hmm... Har starkt för mig, när jag väntade min första att min bm sa att man ska känna barnet 14ggr per dygn el dag.. Jaja, ska till bm på Tisdag, så får fråga då!
    Men hade varit intressant att höra hur era små underverk beter sig.
    Sen får man ju naturligtvis tänka att alla bebisar är olika individer och har alla olika mönster =)

Ha det fint!

• MissMurrig

Ska man hålla räkningen? Räcker det inte att man känner den då och då, så vet man ju att den lever...?

• 3barnsmor35

Jag har aldrig hållt på att räkna rörelser, mer väntat på första buffen på morgonen o sen rullar ju dagarna på i full fart.

Världens bästa mamma till mina barn - Tösen 0403, Lillan 0604 & Lilla Trean BF 090625
  • Jackass

Jag har aldrig räknat heller. Har mest hört att man "ska" känna någon rörelse varje dag mot slutet, annars ska man kolla upp det.

(¯`°?.¸ ღ♥ My - min ögonsten och mitt allt + BF 090612 ♥ღ ¸.?°´¯)
  • frukarlssonn

Smulan87: vilken idiot, blev arg när jag läste det. Förstår att du blev ledsen. Folk behöver inte bry sig, dom kan titta på nåt annat ist. Klart man vill lägga upp fina magbilder!

Min bebis rör sig väldigt olika oxå. Vissa dar känns de jättemkt o att bebisen blir starkare o starkare, sen vissa dar känner jag inte mkt alls. Men jag tycker de låter hysteriskt att hålla räkningen, de gör inte jag iaf. Jag e nöjd om jag känner bebben varje dag. Ja fast jag e ju inte så långt gången som v26 än, gick in i v24 idag. Har dessutom läst atta alla bebsiar är olika o man ska inte jämföra, finns inget fel, vissa är mer livliga i magen, andra mindre livliga. Jag va tydligen jättelugn i magen, medans min bror va en vilde

• hyperballad

nu sista veckan har det rört sig massor här, det rä så att det verkligen syns massor utanpå också. haha

men så är det v28 på tisdag... så det var på tiden {#lang_emotions_dreamer}

Svar på tråden Vi som väntar junibebisar del 2!