• Katta86

Vi som väntar junibebisar del 2!

Här samlas vi som väntar och längtar eftera att våra underverk ska titta ut i juni -09

(¯`°?.¸ ღ Anton o7o8o2 ღ ¸.?°´¯)
  • Svar på tråden Vi som väntar junibebisar del 2!
  • Tärning6

Hej vad händer de va ett tag sen jag var inne har haft fullt upp.... Kommer snart om jag kommer i håg de fota lite saker som vi har fått till bebisen och lägga in i mitt galleri..Så hur mår alla??

• bebek
    kicki08 skrev 2009-03-03 15:28:01 följande:
    Jag kan verkligen inte förstå varför man vill hämnas den andra föräldern genom sitt/sina barn. Barnen har verkligen inget som helst att göra med hur man kommer överrens som vuxna eller inte. För dom är man fortfarande deras mamma och pappa och inget annat.Varken jag eller mitt ex har aldrig någonsin sagt något dåligt om den andra inför vår son. Och skulle aldrig falla oss in. Ändra från början efter separationen så träffades vi alla tre en gång i veckan och åt tillsammans. För att vår son skulle känna att allt är okej. Det ska sägas att mitt ex hatade mig då eftersom det var jag som ville separera. Men han bet ihop för vår sons skull.När mitt ex träffade en ny uppmuntrade jag vår son att prata om henne och tyckte det var jättebra att han tyckte om henne mm.Men tyvärr har jag förstått att det inte fungerar såhär för alla.... Men det spelar ingen roll hur mycket man hatar eller hur sårad man är. Man får aldrig utnyttja sina barn på det sättet. Det är barnen som får ta den hårdaste smällen av en separation ändå som det är. Man måste kunna agera vuxen och se längre än så.Så tycker jag iallafall.
    Ja tänk om alla kunde tänka som du! (kanske låter ironiskt men det är inte alls menat så) så mycket bättre många barn skulle må! Kvinnor är nog faktiskt dem som säger mest elaka saker om fadern när de separerat medans mannen ofta tar avstånd till hela familjen, tappar kontakt med barnet etc. det är iaf den uppfattningen jag har fått när man ser familjer som separerat och inte kan hålla sitt hat mot varandra inne...

bäbism ja en lyftkran!! magen känns ju dubbelt så stor och tung på kvällen än på morgonen! får gå med den i en  någon specialdesignad skottkärra på kvällarna om några veckor tror jag:P

tjena tärning6 tyckte du har varit borta ett tag! hoppas du mår bra:)
  • skrattmaja

bäbis m, lyftkran vet jag inte men en dator som skriver utav sig självt alt ett bord man kan stå o skriva vid så man kan varva med att sitta för vår Pluttis tycker inte om när jag sitter på en vanlig stol för lnge, vill helst att jag ska vara ute o gå.

tärning, tack för att du frågar, mår ganska bra, skulle behöve lite sömn, slarvat lite med den senaste tiden och det är ju inte så bra, tror att jag har fått i mig ngn kopp kaffe för mkt också. själv då? hoppas att ni alla mår bra för att vara gravida menar jag!

idag sa johanna ngt så gulligt, vi hade fått ngn reklam fr po.p färgglad så föll den ju henne i smaken och då löäcker hon ur sig att vi måste köpa pyjamas till vår bebeis. för de sover mycke!
    Tja. det är ju helt rätt nyfödda sover mkt så nu ska vi dvs johanna o jag spana på en fin bebispyjamas tänk hon är redan storasyster

skratt-maja numer mamma till johanna ♥
  • dagdrömmare

kikar in har inte läst sen i fredags och orkar inte läsa ikapp. Joppas alla mår bra! Vi har haft en fullspäckad helg med 2års kalas för dottern, övernattande släkt och trädgårdsarbete.
    Imorgon ska vi åka 35mil till Linköping för att göra 3D UL och tjuvtitta på om vi ska få en kille eller tjej

• Tärning6
    Svar på #1564
    hej har heller inte varit inne på ett tag... Å gud va spänande med 3dul hoppas de går bra för er
  • hyperballad
    Svar på #1558
    bebek skrev 2009-03-03 13:32:50 följande:
    är det någon mer än jag som har ont i magen ibland? speciellt i nedredelen, ibland på någon sida. inte alls som den molande mensvärken utan mer ilande o huggande. är det växtvärk tror ni. Och kan ni känna er väldigt "trötta" i magen?
    jag tror att det är ligamenten eller vad de heter, har själv ont (det drar o smärtar) på ett ställe på höger sida på magen.. inte kul men det ska nog vara så *inte orolig*
  • hyperballad

jag blir så ledsen när jag läser om folk som haft en dålig uppväxt o om föräldrar som spelar ut barnet mot den andre o usch vad det verkar jobbigt.
    själv har jag underbara föräldrar som fortfarande är gifta efter 27 år o jag har haft en problemfri uppväxt måste jag säga. så det är så långt borta att ha bråkande föräldrar.

• Tickollina

Hej
    Har inte heller varit inne på ett tag...flyttade i går, så idag är jag helt slut,,,,,jag vet att jag borde ta det lugnt, men det är ju så skönt när man har kommit i ordning

• hyperballad
    Svar på #1568
    Tickollina skrev 2009-03-03 19:24:39 följande:
    Hej Har inte heller varit inne på ett tag...flyttade i går, så idag är jag helt slut,,,,,jag vet att jag borde ta det lugnt, men det är ju så skönt när man har kommit i ordning
    ja du har ju två dessutom! du får ta det dubbelt så lugnt
    hoppas att flytten gick bra!
  • frukarlssonn
    bebek skrev 2009-03-03 13:32:50 följande:
    är det någon mer än jag som har ont i magen ibland? speciellt i nedredelen, ibland på någon sida. inte alls som den molande mensvärken utan mer ilande o huggande. är det växtvärk tror ni. Och kan ni känna er väldigt "trötta" i magen?
    Ja, jag har ont, i veckan så fick jag skitont på sidan av magen, kändes som nån stack in en nål, det högg nåt så grymt, så jag kunde inte gå så fort som jag brukar. Nu idag har jag dock inte känt nåt. Kan ju bero på att jag inte jobbar så jag rör inte lika mkt på mig. Sen igår började det sticka jättemkt precis ovanför blygbenet om man säger så, fast inne i magen. Gör inte ont, men en sån där irriterande stickning som kommer o går. Jag kan tänka mig att det är bebben som breder ut sig Hade ju så fast de va ett tag sen nu, i v13 el nåt.
Svar på tråden Vi som väntar junibebisar del 2!