• Katta86

Vi som väntar junibebisar del 2!

Här samlas vi som väntar och längtar eftera att våra underverk ska titta ut i juni -09

(¯`°?.¸ ღ Anton o7o8o2 ღ ¸.?°´¯)
  • Svar på tråden Vi som väntar junibebisar del 2!
  • LakeHill

Bäbism: Det där varierar nog, jag kunde använda samma amningsbh:ar som jag köpt före förlossningen. Det är bra att ha en amningsbh med till BB.

• bebek

Lakehill: ja precis så jag menade, synd.

Kan man sola solarium som gravid? får lite eksem så här på senvintern/vårkanten och det brukar bli bättre att sola ca 2 ggr. Men det kanske blir så ljust för bebisen, har fått lite eksem på magen o så då hjälper det ju inte att lägga en mörk handduk över.
    skulle behöva semester vid soligt hav, det gör undervärk för hyn!

• kicki08

Ja jag funderar oxå över det där me då sola när man är gravid.. får man det igentligen? Nån som vet?

Föresten, det har börjat klia som sjutton på min mage. Inte på magen direkt men liksom å sidorna.... ser ut som små utslag eller nån liten slags eksem eller nått. Har aldrig haft eksem någonsin förut.

• Jackass
    Svar på #1593
    kicki08 skrev 2009-03-04 12:38:58 följande:
    Ja jag funderar oxå över det där me då sola när man är gravid.. får man det igentligen? Nån som vet? Föresten, det har börjat klia som sjutton på min mage. Inte på magen direkt men liksom å sidorna.... ser ut som små utslag eller nån liten slags eksem eller nått. Har aldrig haft eksem någonsin förut.
    Antagligen huden som kliar när den sträcks. Finns ju graviditetsklåda också.
    (¯`°?.¸ ღ♥ My - min ögonsten och mitt allt + BF 090612 ♥ღ ¸.?°´¯)
  • Pian80

Ang. solning så finns det väl en risk att man får pigmentfläckar, det är i alla fall vad jag hört men jag vill också veta mer! Skulle gärna sola någong gång nu.

• bebek
    kicki08 skrev 2009-03-04 12:38:58 följande:
    Ja jag funderar oxå över det där me då sola när man är gravid.. får man det igentligen? Nån som vet?Föresten, det har börjat klia som sjutton på min mage. Inte på magen direkt men liksom å sidorna.... ser ut som små utslag eller nån liten slags eksem eller nått. Har aldrig haft eksem någonsin förut.
    ja! har du som små "plitor"? små röda prickar? har fått det både på magen och lite varstans. pratade nyss med en vänninna hon sa att man kunde få sk. gravidplitor.. små kliande röda prickar. Kan minnar nu jag hade liknande i början också. så det kanske inte är eksem trots allt..

mor min sa nyss att hon sola ibland under grav, men hon la en handduk över magen så det inte skulle bli så ljust för bebisen. Tror inte det är farligare än i vanliga fall, dock kan man vara känsligare för att få pigmentfläckar (vita fläckar) under grav om man har anlag för det läste jag och de försvinner inte i första taget ju..

Men inte kan väl Uv strålarna gå igenom genom alla tjocktjocka lager till bebisen?
    (kanske man får en jättebrun bebis med solblekt hår:P )
  • bebek

ohh jag åkte ju till egypten när jag var i v.11-12 och där sola jag ju! (iofs är jag stort fan av solskyddsfaktor) men kan inte minnas att någon sa något om att jag inte skulle göra det som gravid, så då lär man ju kunna sola solarium?  Men kanske inte efter vintern 30 minuter med anstiktsförstärkare o allt! Lagom att sola typ en kvart, fräscha upp hyn som börjar kännar lite rödprickig och samma färg som smält snö.

• kicki08

bebek: ja som jättesmå röda grejjer bara. Dom kliar som sjutton. har haft på sidorna av magen och nu har det börja klia högre upp :-S
    hade det inte förra gången så jag känner inte igen det alls... Men men...

• Tärning6

Nån mer som har bristningar som kliar

• bebek

kicki08, men det låter som såna jag har ovanför naveln och uppåt mellangärdet! började som en liten prick men ju mer jag klia desto fler blev det!

Svar på tråden Vi som väntar junibebisar del 2!