• Katta86

Vi som väntar junibebisar del 2!

Här samlas vi som väntar och längtar eftera att våra underverk ska titta ut i juni -09

(¯`°?.¸ ღ Anton o7o8o2 ღ ¸.?°´¯)
  • Svar på tråden Vi som väntar junibebisar del 2!
  • LakeHill

Jag tror också att jag har något slags graviditetes-exem från och till, kliar jättemycket. Jag har också hört att man ska va försiktig med solen när man är gravid men inte att man behöver undvika den helt.

• kicki08

ja jag vet faktiskt inte vad det kan vara. Om det är för att huden sträcks ut kanske.

• Jackass

Ehm det skrev jag ovan, men det syntes kanske inte.

(¯`°?.¸ ღ♥ My - min ögonsten och mitt allt + BF 090612 ♥ღ ¸.?°´¯)
  • bebek
    LakeHill skrev 2009-03-04 15:03:34 följande:
    Jag tror också att jag har något slags graviditetes-exem från och till, kliar jättemycket. Jag har också hört att man ska va försiktig med solen när man är gravid men inte att man behöver undvika den helt.
    låter rimligt, vänninan snacka också om nå gravidkli prickar hon fick under sina gradiviteter. tror jag skippar solarium ändå, dessa prickar kanske bara blir värre än om man jämför mot vanligt eksem, sambon tror den kommer bli blind också, haha. men det kan nog klia när huden sträcks ut eller man får bristningar också. tycker i allmänhet huden blir torrare, spec på magen, nån mer som upplever det?
  • ploppen

Ja, jag har också sådant där torrkli på magen. Men det är ju så himla mysigt att smörja in den, så det är nästan bara bra!

Min man har också alla möjliga olika idéer om hur bebin har det därinne. Han var t ex orolig över att jag red, för han trodde att bebisen liksom skramlade runt då. Öh...

• ploppen
    LakeHill skrev 2009-03-04 10:46:50 följande:
    Bäbism: Det där varierar nog, jag kunde använda samma amningsbh:ar som jag köpt före förlossningen. Det är bra att ha en amningsbh med till BB.
    Det ska jag också ha den här gången. Med första barnet hade jag bara med mig en för stor sportbh, och eftersom mina bröst fick baywatch-storlek över en dag så var det bokstavligt talat tortyr att ha dendär gamla sportbh´n på sig. Det gjorde så ont så jag var alldeles svettig.
  • Smulan87
    Idag var jag hos BM, hjärtljuden på bebisen låg på 140slag/ min, så de var kanonbra! Sedan var mitt SF-mått 26 cm! (vecka 25+6) så de var också bra, vägde 77,7 kg, så jag har på 4 veckor gått upp 5 kg, vilket var mindre bra, kunde lika gärna vara vatten sa hon då de inte syns på mig förutom magen att jag har gått upp, så vi ska se hur de blir nu vid nästa besök.
    BF 11Juni 2009
  • frukarlssonn

Jag kan oxå få sån där panik-kli på magen ibland. helt plötsligt. Nu har brösten vuxit en del oxå har jag märkt på mina bh-ar, men tyvärr är det inte tal om nån "baywatch-tuttar" här inte

• 3barnsmor35

Det kliar när huden sträcks och brister (a.k.a bristningar ), smörj med ngn skön mjukgörande - Body Butter gillar jag bäst!

Världens bästa mamma till mina barn - Tösen 0403, Lillan 0604 & Lilla Trean BF 090625
Svar på tråden Vi som väntar junibebisar del 2!