• Katta86

Vi som väntar junibebisar del 2!

Här samlas vi som väntar och längtar eftera att våra underverk ska titta ut i juni -09

(¯`°?.¸ ღ Anton o7o8o2 ღ ¸.?°´¯)
  • Svar på tråden Vi som väntar junibebisar del 2!
  • bäbis m

Har ni vågat köpa amningsbh redan alltså? Jag trodde att det var möjligt först efter förlossningen eftersom brösten kan ändras så mycket. En stödtopp borde iof vara lättare eftersom den inte är lika storleksspecifik..Vad skönt det är att ha några som varit med på banan förut här i tråden som kan komma med praktiska tips!

Appropå bröst. Fick höra av en killkompis förra veckan att jag inte växt så mycket över magen men att brösten växt desto mera. Lite genant att höra även om det är en god vän kände jag :-O

• 3barnsmor35

Mina bröst växte 2 storlekar när mjölken kom, så om man verkligen vill köpa bh innan så är 2 kupor+ din nuvarande stl att rekommendera. Men köp bara 1 isåfall, det är jättesvårt!
    Jag rek som sagt stödtoppen, så har man ngt tills man vet vilken stl man har sen. Man är inte så sugen på bygelbh heller när man har mjölkstinna tuttar, man kan få stockning.

Världens bästa mamma till mina barn - Tösen 0403, Lillan 0604 & Lilla Trean BF 090625
  • bebek

jag har också tänkt man kanske skulle ha med sig en amningsbh till bb?
    brukar inte vissa modeller vara anpassade efter din normala bh storlek du har innan? eller jag kanske har drömt. Har hört att man ska ta med sig ett babylakan också, sjukhusets tvättmedel är ofta så starka att bebisen får så röda kunder av att ligga på det.

Vilken liten söt bulle du har kicki08!:D

• kicki08

Men herregud! Jag hoppas verkligen inte mina tuttisar tänker växa 2 storlekar TILL när mjölken har kommit! Då kommer jag ramla frammåt. HAHA

bebek: tack

• bebek

meen, man kan ju säga att det kompenserar magen som försvinner?, inte ska man känna sig lättare o mindre direkt heller!

• Tärning6
    bebek skrev 2009-03-03 17:25:10 följande:
    Ja tänk om alla kunde tänka som du! (kanske låter ironiskt men det är inte alls menat så) så mycket bättre många barn skulle må! Kvinnor är nog faktiskt dem som säger mest elaka saker om fadern när de separerat medans mannen ofta tar avstånd till hela familjen, tappar kontakt med barnet etc. det är iaf den uppfattningen jag har fått när man ser familjer som separerat och inte kan hålla sitt hat mot varandra inne...bäbism ja en lyftkran!! magen känns ju dubbelt så stor och tung på kvällen än på morgonen! får gå med den i en  någon specialdesignad skottkärra på kvällarna om några veckor tror jag:Ptjena tärning6 tyckte du har varit borta ett tag! hoppas du mår bra:)
    jo jag mår bara fin fint lillen rörsig mer och mer i magen
  • Pian80

Jag vill helst inte ha större bröst heller tack, det lixom räcker nu .

• Tärning6
    skrattmaja skrev 2009-03-03 17:32:25 följande:
    bäbis m, lyftkran vet jag inte men en dator som skriver utav sig självt alt ett bord man kan stå o skriva vid så man kan varva med att sitta för vår Pluttis tycker inte om när jag sitter på en vanlig stol för lnge, vill helst att jag ska vara ute o gå.tärning, tack för att du frågar, mår ganska bra, skulle behöve lite sömn, slarvat lite med den senaste tiden och det är ju inte så bra, tror att jag har fått i mig ngn kopp kaffe för mkt också. själv då? hoppas att ni alla mår bra för att vara gravida menar jag!idag sa johanna ngt så gulligt, vi hade fått ngn reklam fr po.p färgglad så föll den ju henne i smaken och då löäcker hon ur sig att vi måste köpa pyjamas till vår bebeis. för de sover mycke!Tja. det är ju helt rätt nyfödda sover mkt så nu ska vi dvs johanna o jag spana på en fin bebispyjamas tänk hon är redan storasyster
    Ja sömn behöver vi väll allihopp, men de e skönt att du mår bra i alla fall
  • Tärning6
    Marinero skrev 2009-03-03 20:36:29 följande:
    Aaaah bebben kom åt kissblåsan på nåt sätt. Obehagligt va de Får nog tömma mig nu innan jag kissar på mig hehe
    Ja min bebbe älskar att leka tango på min kissblåsa allra helst på kvällarna hehe
  • LakeHill

Bebek: Jag får ofta som "hugg" i magen när jag stiger upp, kanske när jag gör det för snabbt. Bara att sätta sej ned igen, vänta en stund o sedan försöka stiga upp i lugnare tempo.

Kicki08: Kloka ord angående separation.

Bebek: Håller med dej, det finns tyvärr kvinnor som är mycket elaka och utnyttjar barnens beroende-situation till dem. I värsta fall kan det vara detta som leder till att pappan säger upp bekantskapen med både ex-fru och barn för att han inte orkar kämpa hur länge som hellst utan någon respons. Varje gång man får ett nej av sina barn när man söker kontakt är ju väldigt plågsamt, så till slut kan det kännas så att man är tvungen att låta bli att tänka på dem för att orka leva och gå vidare med sitt liv.

Svar på tråden Vi som väntar junibebisar del 2!