• Katta86

Vi som väntar junibebisar del 2!

Här samlas vi som väntar och längtar eftera att våra underverk ska titta ut i juni -09

(¯`°?.¸ ღ Anton o7o8o2 ღ ¸.?°´¯)
  • Svar på tråden Vi som väntar junibebisar del 2!
  • Smulan87

FYNDIGT menar jag juh :P

Smulan87 skrev 2009-03-05 12:32:34 följande:
    o vad fundigt! :D något sådant kanske man skulle göra :D!
    BF 11Juni 2009
  • Pian80
    bebek skrev 2009-03-05 10:51:22 följande:
    äh, man får skylla på att man är sådan jädrans givmild person man gav all sin skönhet till sina barn;)  jag är hellre välmående  och kry efter grav än smal efter en kvart!mammabean 65 - 130, det är låter ganska mycket, men man är ju världens bästa mamma till sina barn oavsett vikt!
    tycker det är lite hysteri ibland, alla frågar hela tiden "hur mycket har du gått upp då" och när folk kommer hem från bb frågar de "hur mycket har du gått ner då?"
    Jag äger inte ens en våg, jag har bara vägt mig hos bm en gång, inte behövt det något mer, hon tyckte jag såg så vacker ut sa hon och gått upp helt lagom! (hon får mig att må bra den där kvinnan:)
    Håller med om att det är mycket hysteri angående vikt. Jag äger inte heller någon våg och enligt BM så ska jag bara väga mig två -tre gånger hos henne under graviditeten. Det är väldigt lätt att ryckas med, speciellt om man hade rätt störd kroppsuppfattning redan innan. Jag ska försöka njuta mer av att vara gravid istället för att känna mig som en heffaklump. Det kommer ju trots allt något enormt fint av det!
  • Tärning6

Å i morrn ska jag till bm i gen å jag längtar efter att få höra hjärtljud å sånt igen å de e ju så underbart..

• bäbis m

Kan bara hålla med er andra i diskussion av vikt. Så länge vi mår bra (psykiskt och fysiskt) så tror jag att det andra löser sig efter hand och med mycket möda Men just nu får det bli som det bli känner jag.

Gällande solarium så har jag solat ett par gånger sen jag var på semester över jul. Har läst och hört mig för att det inte är skadligt på något sätt för barnet men att man själv kan få pigmentfläckar. Jag tog risken och det har gått bra. Var faktiskt riktigt skönt och kan pigga upp när man annars i dagsläget känner sig rätt blekfet.
    Men helst skulle jag åka på semester igen! Omedelbums! Slippa alla deadlines och krav.

En till body butter lover här.

• lilla mej

hej har ar en till juni bebismage, jag har inte fattat varfor man haller pa och vager sig, och framfor allt varfor alla fraga hur mycket jag gatt upp. Iborjan hade jag ingen aning om min vikt, trodde det var nagot som bm kollade for att se sa bebisen vaxer som den ska (och det tror jag fortfarande). Jag ar gravid och har alltid tankt att jag vet att jag kommer ga upp men det hor ju till. Sa just nu ager min bebis min kropp och behover den 20kg sa inga problem, det ar ju bara for en kort tid. Eller tror manga att om man gar upp 20kg sa ar de kg har for att stanna?? jag fattar inte vikt hysterin alls...

• bäbis m

hm, jag blir riktigt ledsen och lite orolig när jag läser din tråd smulan.
    Tror att det viktigaste är att du och din sambo kommer på samma spår och jobbar mot samma mål. Känns lite som att han kanske hämnas på dig med katterna för att du valde att behålla barnet. Tvinga dig att tömma kattlåda etc är rent av väldigt oansvarligt. Det enda vettiga tror jag är att prata med någon om eran relation. Att börja med BM kan nog vara klokt. Hon har säkert tips på någon parterapi etc. Det kan hjälpa mycket för er båda och snart alla tre.

• frukarlssonn
    Svar på #1646
    Men usch, jag förstår att du inte orkar med katterna längre. Hoppas din sambo förstår snart att det är för allas bästa att göra sig av med dem. Jag hade inte orkat med så vilda katter och dessutom en nyfödd.
  • frukarlssonn

Förresten så har jag såna hugg vid sidan av magen ibland när jag går. Det är inte ihållande, utan kan komma hux flux när jag är ute o går, men sätter jag mig ner en stund är det borta. Det sitter på sidan ganska långt ner och känns som håll. Kan det va ligamenten?? Det värker inte eller så, bara hugger vissa stunder.

• bäbis m

Det är ligamenten.

Marinero skrev 2009-03-05 16:59:24 följande:
    Förresten så har jag såna hugg vid sidan av magen ibland när jag går. Det är inte ihållande, utan kan komma hux flux när jag är ute o går, men sätter jag mig ner en stund är det borta. Det sitter på sidan ganska långt ner och känns som håll. Kan det va ligamenten?? Det värker inte eller så, bara hugger vissa stunder.
Svar på tråden Vi som väntar junibebisar del 2!