• Katta86

Vi som väntar junibebisar del 2!

Här samlas vi som väntar och längtar eftera att våra underverk ska titta ut i juni -09

(¯`°?.¸ ღ Anton o7o8o2 ღ ¸.?°´¯)
  • Svar på tråden Vi som väntar junibebisar del 2!
  • hyperballad
    Svar på #1690
    Pian80 skrev 2009-03-06 13:59:42 följande:
    Mamma har jobbat som uska på BB i 30 år och kan det med profylax rätt bra så hon ska få lära oss. Jag tycker att det är snuskigt dyrt att gå kurser, även om det är värt det.
    ja visst är det dyrt! man trollar ju inte fram 2000.- bara så där!
  • frukarlssonn

Jag skulle verkligen vilja gå en profylaxkurs. Men är det nåt man bekostar själv alltså? Jag skulle vilja veta hur man ska försöka tänka mentalt, tycker de låter bra de där me att man ska skilja på varje värk, för tänker man att skit, snart kommer nästa hur ska jag orka, så gör man nog inte det lika bra. Utan just ser till att koncentrera sig på den värken som e nu o sen verkligen passa på att vila ut o slappna av emellan. Men oj så svårt de måste va {#lang_emotions_undecided}

• hyperballad
    Svar på #1692
    Marinero skrev 2009-03-06 15:15:45 följande:
    Jag skulle verkligen vilja gå en profylaxkurs. Men är det nåt man bekostar själv alltså? Jag skulle vilja veta hur man ska försöka tänka mentalt, tycker de låter bra de där me att man ska skilja på varje värk, för tänker man att skit, snart kommer nästa hur ska jag orka, så gör man nog inte det lika bra. Utan just ser till att koncentrera sig på den värken som e nu o sen verkligen passa på att vila ut o slappna av emellan. Men oj så svårt de måste va
    ja det måste man betala själv.
  • bebek

Jag tycker att vänta barn boken man fick på mvc beskriver de olika bedövningarna bra och väger både för och nackdelar med dem.

Försöker tänka att på gammelmormors tid, då fanns det minnsan inga profylaxkurser eller moderna bedövningar och födde unge efter unge (fanns väl inte kondomer heller..) Så kvinnor har klarat det i alla tider i hela världen så klarar jag nog mig också! även om jag inte andas helt rätt hela tiden så kommer ungen tillslut ut:)

tror på modernamodern och mamabean att det säkerligen gör skitont, men samtidigt en fantastisk känsla och när när man väl håller barnet i sin famn så är all smärta bortglömd och även om de huggit av en båda benen på vägen så är det värt det!
    För även om det gör skitont och det känns som man ska dö så kommer det gå över tillslut. Det som driver mig, att jag vet att smärtan kommer gå över och glömmas bort när min bebis ligger där i famnen med sitt lilla skrynkliga söta ansikte..

Har ni börjat i föräldrargrupperna? Min skulle börja idag men bm var sjuk. MIn kompis Limpan som är en månad innan säger det är jättebra och de tar upp många funderingar kring förlossningen och visar bildspel.

• tekannan
    hyperballad skrev 2009-03-06 13:36:31 följande:
    jag är inte så överense med min BM då jag tycker att hon inte bryr sig o lyssnar på vad man säger utan bara mmm mmm o sedan ska man gå liksom.men menfår byta tills det är dags för nästa bebis men jag skulle vilja gå på profylax o blev av min yogainstruktör rekommenderad annas profylax. men det är i lund o så är det dyrt m. 2000.- när man lagt närmre 4000.- på två yogakurser så därför har jag inte gjort slag i saken.profylaxgruppen.com heter det i lund men finns visst i stockholm o göteborg också.finns inte här i helsinborg.
    Det var just Annas profylax i Lund som vi gick. Kan varmt rekommendera!! Vet även att de har på rund o sund i Malmö (vet dock ej priset). Men du bor lite längre norrut... Kanske finns ngt ställe där med.
    Det är aldrig för sent att byta BM. Det är viktigt att man känner sig bekväm med sin bm och att hon lyssnar på en tycker jag. Min bm är nog dins motsats. Hon frågar jättemkt och pratar i all oändlighet, ibland undrar man om man kommer att komma därifrån samma dag eller ej. Men hon är trevlig och hjälpsam.
  • tekannan
    Marinero skrev 2009-03-06 15:15:45 följande:
    Jag skulle verkligen vilja gå en profylaxkurs. Men är det nåt man bekostar själv alltså? Jag skulle vilja veta hur man ska försöka tänka mentalt, tycker de låter bra de där me att man ska skilja på varje värk, för tänker man att skit, snart kommer nästa hur ska jag orka, så gör man nog inte det lika bra. Utan just ser till att koncentrera sig på den värken som e nu o sen verkligen passa på att vila ut o slappna av emellan. Men oj så svårt de måste va
    Ja, det får man bekosta själv. Tycker dock det var värt pengarna!
    Går du ingen föräldrautbildning? På vår som vi hade på MVC så hade man en gång där man pratade om profylax och fick andas lite. Men det gav inte mig ngt nämnvärt - inte jämförbart med kursen som verkligen satte huvudet på spiken!
  • hyperballad
    Svar på #1695
    tekannan skrev 2009-03-06 17:55:28 följande:
    Det var just Annas profylax i Lund som vi gick. Kan varmt rekommendera!! Vet även att de har på rund o sund i Malmö (vet dock ej priset). Men du bor lite längre norrut... Kanske finns ngt ställe där med. Det är aldrig för sent att byta BM. Det är viktigt att man känner sig bekväm med sin bm och att hon lyssnar på en tycker jag. Min bm är nog dins motsats. Hon frågar jättemkt och pratar i all oändlighet, ibland undrar man om man kommer att komma därifrån samma dag eller ej. Men hon är trevlig och hjälpsam.
    åh min BM har inte ens tid att prata med en i telefon men men jag är rätt så lugn över det nu när det har gått så lång tid.
    i början när man hade en massa frågor var det jobbigt eftersom det kändes som om man besvärade henne och hon inte hade tid att lyssna.

ja det var min yogainstruktör som tipsade om annas profylax o tidigare har de haft något samarbete så att det gavs kurs i helsingborg men inte längre.
    men jag vet en tjej på min yoga som också sa att det var toppen o hon hade åkt med mannen till lund så den möjligheten finns juh.
    det är väl mer att jag känner att jag har inte 2000.- bara så där för det är så mycket annat som behövs o yogan har kostat mycket...
    men jag ska fundera på det, min mamma rekommenderade också profylax o sa om ni verkligen vill så fixar vi det.
    men de har redan gett oss vagnen så det känns inte bra.
    hmm synd att vi inte ska föda på åttiotalet för då fick de profylaxkurs gratis... {#lang_emotions_laughing}
    iaf mina föräldrar..
  • 3barnsmor35
    Svar på #1694
    Jag som har fött innan tänker lite så här: Det är bara 1 dag i hela livet som man föder sitt barn, man vet inte hur många timmar det tar osv, men iaf, barnet får 1 födelsedag. Resten av livet ska man ha dem sen och man älskar dem så otroligt mkt så den dagen kan jag ta!
    Världens bästa mamma till mina barn - Tösen 0403, Lillan 0604 & Lilla Trean BF 090625
  • bebek
    3barnsmor35 skrev 2009-03-06 18:47:36 följande:
    Jag som har fött innan tänker lite så här: Det är bara 1 dag i hela livet som man föder sitt barn, man vet inte hur många timmar det tar osv, men iaf, barnet får 1 födelsedag. Resten av livet ska man ha dem sen och man älskar dem så otroligt mkt så den dagen kan jag ta!
    {#lang_emotions_laughing} det där var inte så dumt tänkt
  • hyperballad
    Svar på #1698
    3barnsmor35 skrev 2009-03-06 18:47:36 följande:
    ja det var inte så dumt det dära...
    men jag är fortfarande rädd haha
Svar på tråden Vi som väntar junibebisar del 2!