Vi som väntar junibebisar del 2!
Här samlas vi som väntar och längtar eftera att våra underverk ska titta ut i juni -09
Här samlas vi som väntar och längtar eftera att våra underverk ska titta ut i juni -09
Jag skulle verkligen vilja gå en profylaxkurs. Men är det nåt man bekostar själv alltså? Jag skulle vilja veta hur man ska försöka tänka mentalt, tycker de låter bra de där me att man ska skilja på varje värk, för tänker man att skit, snart kommer nästa hur ska jag orka, så gör man nog inte det lika bra. Utan just ser till att koncentrera sig på den värken som e nu o sen verkligen passa på att vila ut o slappna av emellan. Men oj så svårt de måste va 
Jag tycker att vänta barn boken man fick på mvc beskriver de olika bedövningarna bra och väger både för och nackdelar med dem.
Försöker tänka att på gammelmormors tid, då fanns det minnsan inga profylaxkurser eller moderna bedövningar och födde unge efter unge (fanns väl inte kondomer heller..) Så kvinnor har klarat det i alla tider i hela världen så klarar jag nog mig också! även om jag inte andas helt rätt hela tiden så kommer ungen tillslut ut:)
tror på modernamodern och mamabean att det säkerligen gör skitont, men samtidigt en fantastisk känsla och när när man väl håller barnet i sin famn så är all smärta bortglömd och även om de huggit av en båda benen på vägen så är det värt det!
För även om det gör skitont och det känns som man ska dö så kommer det gå över tillslut. Det som driver mig, att jag vet att smärtan kommer gå över och glömmas bort när min bebis ligger där i famnen med sitt lilla skrynkliga söta ansikte..
Har ni börjat i föräldrargrupperna? Min skulle börja idag men bm var sjuk. MIn kompis Limpan som är en månad innan säger det är jättebra och de tar upp många funderingar kring förlossningen och visar bildspel.

det där var inte så dumt tänkt