• Katta86

Vi som väntar junibebisar del 2!

Här samlas vi som väntar och längtar eftera att våra underverk ska titta ut i juni -09

(¯`°?.¸ ღ Anton o7o8o2 ღ ¸.?°´¯)
  • Svar på tråden Vi som väntar junibebisar del 2!
  • idolf

När jag väntae min son så var jag väldigt rädd för förlossningen och gick hos aurorabarnmorska och pratade några gånger innan. Men jag upptäckte att det inte spelade någon roll hur många ggr jag gick dit, hon kunde inte lugna mig iaf. Det var mest smärtan jag var rädd för (jag har väldigt låg smärttröskel) och den kan ju som sagt ingen förklara.
    Förlossningen gick väldigt bra ändå, fast jag var nära att gå hem, barnmorskorna på förlossningen var underbara och cochade mig genom den.

Idag var jag och bytte ett par mammabyxor jag köpt, valde in kjol istället. Något jag funderar på är varför mammabyxor ska vara så himla små i storleken?!! På H&M tex måste jag upp 2-3storlekar minst för att de ska passa, känns ju inte så kul precis.

• hyperballad

nu känns det som en evighet innan vår bebis kommer..
    fick precis sms från min kusin, bebisen har kommit allt har gått bra, det blev en flicka o hon vägde 2680 o var 48 cm lång o supersöt.
    men vem ska jag nu vara gravid med?

• 3barnsmor35

Hyper,
    Med oss!!!

Smärtan är ju svår att föreställa sig när man inte känt den tidigare. Det jag tycker många gör misstaget är att säga att "det var inte så farligt" - för det stämmer ju helt enkelt inte. Däremot kan jag säga att jag som gjort en ganska omfattande knäoperation (dr hyvlade av översta lagret av ledhinnan bla) så föder jag hellre barn 7 dagar i veckan än gör om det

Världens bästa mamma till mina barn - Tösen 0403, Lillan 0604 & Lilla Trean BF 090625
  • frukarlssonn
    tekannan skrev 2009-03-06 17:57:59 följande:
    Ja, det får man bekosta själv. Tycker dock det var värt pengarna! Går du ingen föräldrautbildning? På vår som vi hade på MVC så hade man en gång där man pratade om profylax och fick andas lite. Men det gav inte mig ngt nämnvärt - inte jämförbart med kursen som verkligen satte huvudet på spiken!
    Jag har inte börjat föräldrautb. än, det är nåt man gör mot v30 eller när börjar man på sånt? Jag går in i v25 på söndag. Men jag ska definitivt gå på det
  • tekannan

chanell
    minns faktiskt inte när vi började på den sist. men det kan säkert variera i olika kommuner. är det en liten kommun man bor i så finns risken att man är den som är längst gången och kanske hinner föda barn innan utbildningen är slut, men jag lovar - man kan föda barn utan den också. däremot tyckte jag det var trevligt med all info och träffa fler mammor i trakten som skulle ta samtidigt. och som sagt, vi hade lite profylax där i. men det är säkert olika vad innehållen blir med i olika kommuner.

• hyperballad
    Svar på #1703
    3barnsmor35 skrev 2009-03-06 19:59:33 följande:
    Hyper, Med oss!!! Smärtan är ju svår att föreställa sig när man inte känt den tidigare. Det jag tycker många gör misstaget är att säga att "det var inte så farligt" - för det stämmer ju helt enkelt inte. Däremot kan jag säga att jag som gjort en ganska omfattande knäoperation (dr hyvlade av översta lagret av ledhinnan bla) så föder jag hellre barn 7 dagar i veckan än gör om det
    hihi jag det är klart
    *silly me*
  • frukarlssonn
    tekannan skrev 2009-03-06 20:05:27 följande:
    chanell minns faktiskt inte när vi började på den sist. men det kan säkert variera i olika kommuner. är det en liten kommun man bor i så finns risken att man är den som är längst gången och kanske hinner föda barn innan utbildningen är slut, men jag lovar - man kan föda barn utan den också. däremot tyckte jag det var trevligt med all info och träffa fler mammor i trakten som skulle ta samtidigt. och som sagt, vi hade lite profylax där i. men det är säkert olika vad innehållen blir med i olika kommuner.
    Ok, ska höra med bm nästa gång jag ska dit då!
  • 3barnsmor35

Hyper,
    Du verkar vara så go' - vi bor ju inte långt ifrån varandra, tycker vi ska ta en fika ngn dag

Världens bästa mamma till mina barn - Tösen 0403, Lillan 0604 & Lilla Trean BF 090625
  • Smulan87
    Nya bilder i galleriet!
    BF 11Juni 2009
  • kicki08

Nä det där med förlossningen. man ska inte lyssna på alla runtomkring sig som försöker skrämmas med sina historier. Man kan aldrig jämföra en förlossning med en annan. Alla har sin upplevelse
    Men ut kommer ju bebisen på ett eller annat sätt

Svar på tråden Vi som väntar junibebisar del 2!