Vi som väntar junibebisar del 2!
Här samlas vi som väntar och längtar eftera att våra underverk ska titta ut i juni -09
Här samlas vi som väntar och längtar eftera att våra underverk ska titta ut i juni -09
När jag väntae min son så var jag väldigt rädd för förlossningen och gick hos aurorabarnmorska och pratade några gånger innan. Men jag upptäckte att det inte spelade någon roll hur många ggr jag gick dit, hon kunde inte lugna mig iaf. Det var mest smärtan jag var rädd för (jag har väldigt låg smärttröskel) och den kan ju som sagt ingen förklara.
Förlossningen gick väldigt bra ändå, fast jag var nära att gå hem, barnmorskorna på förlossningen var underbara och cochade mig genom den.
Idag var jag och bytte ett par mammabyxor jag köpt, valde in kjol istället. Något jag funderar på är varför mammabyxor ska vara så himla små i storleken?!! På H&M tex måste jag upp 2-3storlekar minst för att de ska passa, känns ju inte så kul precis.
nu känns det som en evighet innan vår bebis kommer..
fick precis sms från min kusin, bebisen har kommit allt har gått bra, det blev en flicka o hon vägde 2680 o var 48 cm lång o supersöt.
men vem ska jag nu vara gravid med?
Hyper,
Med oss!!!
Smärtan är ju svår att föreställa sig när man inte känt den tidigare. Det jag tycker många gör misstaget är att säga att "det var inte så farligt" - för det stämmer ju helt enkelt inte. Däremot kan jag säga att jag som gjort en ganska omfattande knäoperation (dr hyvlade av översta lagret av ledhinnan bla) så föder jag hellre barn 7 dagar i veckan än gör om det ![]()
chanell
minns faktiskt inte när vi började på den sist. men det kan säkert variera i olika kommuner. är det en liten kommun man bor i så finns risken att man är den som är längst gången och kanske hinner föda barn innan utbildningen är slut, men jag lovar - man kan föda barn utan den också. däremot tyckte jag det var trevligt med all info och träffa fler mammor i trakten som skulle ta samtidigt. och som sagt, vi hade lite profylax där i. men det är säkert olika vad innehållen blir med i olika kommuner.
Hyper,
Du verkar vara så go' - vi bor ju inte långt ifrån varandra, tycker vi ska ta en fika ngn dag ![]()
Nä det där med förlossningen. man ska inte lyssna på alla runtomkring sig som försöker skrämmas med sina historier. Man kan aldrig jämföra en förlossning med en annan. Alla har sin upplevelse
Men ut kommer ju bebisen på ett eller annat sätt