Vi som väntar junibebisar del 2!
Här samlas vi som väntar och längtar eftera att våra underverk ska titta ut i juni -09
Här samlas vi som väntar och längtar eftera att våra underverk ska titta ut i juni -09
vi skulle haft första föräldrargrupp igår i v.27-28.
setat nu på morgonkvisten och kollat på kärlekens mirakel, och ett mirakel är det verkligen, vilken process!
Man glömmer ju också. Och allvarligt talat, folk gör ju om det!?
Hej, kan nu informera om att vi kommer att få en liten kille
Vi var på 3D UL i Linköping i onsdags. Han flyttade mig dessutom8dagar tillbaka så nu har vi BF 30/5 och trots det var bebisen stor. Vägde över ett kilo redan. Han såg dessutom att moderkakan ligger intill livmodermunnen så vi ska kolla det igen om en månad. På rutin Ul sa hon bara att den satt nere i bakväggen men inget om att den satt så dumt så jag är lite lagom upprörd över det.
Ang profylax så läste/övade jag inget på det innan förlossningen men använde profylaxandning under hela förlossningen det kom helt naturligt för mig.
BM frågade vilken kurs jag gått eftersom hon tyckte att jag använde det så bra
dagdrömmare: oh vad spännande med 3d! såg man ansiktsdrag så bra som det sägs? har aldrig sett någon 3d bild inifrån magen:) oh grattis till pojken! har ni tänkt på några namn då?
hm är inte så hemma på profylax, men jag vet att det inte finns någon kurs i min kommun vad jag sett iaf. är det alltså någon form av andningskurs?
Dagdrömmare,
Grattis till killen =)
dagdrömmare: Åh 3-d ul vad härligt. Undrar som bebek, ser man så bra som det sägs?
Vi fick prova lite profylax på gymnasiet (?!), men vi fick inte köra så länge så vi inte skulle svimma. Enda gången jag provat det
grattis till pojken dagdrömmare!
ang hur man klarar smärtan vid förlossning så det som drev mig var nyfikenheten att äntligen få träffa den där krabaten sbm om huserat i magen ett tag....
visst gjorde det ont men jag upplevde det som en annan typ av smärta än när man gör sig ordentligt illa för det är så mkt värre, detta kändes som en naturlig smärta och den kom inifrån tillskillnad fr när man gjort sig illa då den kommer utifrån.
tyckte att profylax vad för dyrt hittade SIGNE kurs på nätet som vi testade här hemma och sedan avslappnignsband som jag köpte på den mvc jag går på o den som pratar är tillika den bm som höll den föräldrautbildning/föräldraföreläsning som vi gick.
aff föda är en underbar bok och jag har dammat av den o den står å mitt nattduksbord, det var en annan bok som jag också läsate som jag tyckte om, men det kommer jag inte ihåg titeln på jus tnu, återkommer om detta.
här läser vi ananrs om busiga bebben, dvs böckerna av thomas svensson om när bebben är i mammas mage samt när busaiga bebben o mamma kommer hem fr bb. johanna har börjart fudenra en hel del över bebisen just nu... Hon tror att hon ska få en lillsyster!! som hon ska visa en massa saker, lära den om bompa, hur man åker kana... tycker att det är så häftigt
lite synd är det om johanna hon har vattkoppor... (ingen fara för jag har haft det rejält som liten)
hoppas att ni har en trevlig lördagskväll...
nu åter till jobb ![]()