• Katta86

Vi som väntar junibebisar del 2!

Här samlas vi som väntar och längtar eftera att våra underverk ska titta ut i juni -09

(¯`°?.¸ ღ Anton o7o8o2 ღ ¸.?°´¯)
  • Svar på tråden Vi som väntar junibebisar del 2!
  • Katta86
    skrattmaja skrev 2009-01-14 14:33:00 följande:
    hittat hit!!!kanonbra att du fixade i tid katta! uppskattas verkligen!!! till dig
    Ibland överträffar jag mig själv!
    ModernaModern skrev 2009-01-14 15:54:34 följande:
    Också hittat hit!Skrattmaja: Japp, letar för fullt efter den perfekta bolan nu!Sen tjejer, vad ror ni, när bebisen kommer ut är 56 lagom storlek eller ska man satas på en 62?
    Vi hade mest kläder i 56 men även några i 50. Nu var ju sonen några veckor tidig och vägde 2936 och var 48 lång så 50 kläderna var ENORMA!
    Vi ska köpa lite nytt i 50 så att man har på BB bara. Tycker att det är kul att ha något som inte är alltför stort första dagarna åtminstonde och sen är det ju roligare att gå ut och handla med bebisen och man vet  vad det är för kön!
    Jag ändrade smak också när sonen väl var född! Kläder som jag tyckt var SÅÅÅ söta när jag var gravid var fula när jag skulle sätta dom på honom! =)
    (¯`°?.¸ ღ Anton o7o8o2 ღ ¸.?°´¯)
  • bebek

Ahaa... varför gör man ny tråd? stängs de gamla ned efter viss tid eller blir fulla?

• tekannan

babek
    Varje tråd är öppen i 3 månader och sen stängs den för fler inlägg. Vill man fortsätta så får man skapa en ny...

• ModernaModern
    tekannan skrev 2009-01-14 17:25:28 följande:
    nu har jag också hittat hit. idag har jag varit hos sjukgymnasten och fått köpt ett bäckenbälte, får hoppas det hjälper mina onda höfter... jag funderar en massa fortfarande på det här med bärsjal, de är ju inte jättebilliga så helst vill jag köpa en eller ev två som jag kan ha från bebis är född och sen så länge jag orkar/vill bära i sjal (om jag nu lyckas få till det där med knytningen). är det då trikåsjal och sen vävd sjal som man ska satsa på. ni som har koll...
    Mitt tips är ju att köpa begagnade sjalar, oftast hur bra i färger och så som helst...detta kan du bla göra på sjalbarn.
    Du kan också sy själv*ler*
    Allt man igentligen vill veta om sjalar finns att hitta på
    www.sjalbarn.se

vad finns det för sjalar/ hur knyter man den / kan någon lära mig / finns det fler i min stad som bär i sjal / köp o sälj sjalar

ANGÅENDE KLÄDER....

Oh jag som köpte världens finaste body idag i st 62..tyckte 56 var så litet..men får väl använda den sen istället*ler*
    Och då har jag ett skäl till att köpa ännu en bdy*hehe*
  • bebek

Godkväll!

Jag har fått lite barnkläder i strl 56 och någon body i strl 50..
    så söta! :) Vad tvättar ni era bäbiskläder med? Kom på tanken att vanligt tvättmedel och sköljmedel kanske inte alls är det bästa då jag själv kan få eksem av vissa..

Köper nog kläder för första veckorna med bebisen i vår, är ju så mycket plysh och tjockare vinterkläder nu tycker jag. Fick en tröja av mamma hon sparat sen jag var liten, strl 48 tror jag, och den hade jag nästan som klänning! kan inte tro det var sant.. haha

Nå alla blivande mammor, vad har ni för barnvagnsplaner?
    Vad tittar ni på och vad är viktigt? Märkesvagn eller Nisses?
    Enkel, eller Kombi som kan göras om till sittvagn.
    Tycker det är jättesvårt..

• ModernaModern

Oh barnvagn..jag vill ha en 70-tals vagn...de är så fina..
    I vilket fall som helst så blir det en begagnad, utan lufthjul...
    Ett av mina stora krav, vill inte behöva pumpa hjul i tid och otid...

• bebek

Modernamodern: Försöker bli medlem på sjalbarn.se och det knasigaste är att det inte går för min e-post redan är registrerad.. och jag kan inte få lösenordet för jag vet ju inte användarnamnet. Mysko. Vem skulle ta min mejl och bli medlem där, och varför liksom? nästan komiskt

• bebek

Ah , 70-talsvagn.. måste nog googla på en sån;)
    Näe pumpa hjul låter inte kul, men den måste nog vara rätt lättrullad..

• frukarlssonn

Jag väntar till rutin ul, sen om allt ser bra ut ska vi genast börja kolla på barnvagn Jag vill ha en sån med svängbara hjul som är lätt att styra. Sen vad det är för märke spelar ingen roll, bara den är bra och prisvärd Men det blir en ny iaf.

Svar på tråden Vi som väntar junibebisar del 2!