• Katta86

Vi som väntar junibebisar del 2!

Här samlas vi som väntar och längtar eftera att våra underverk ska titta ut i juni -09

(¯`°?.¸ ღ Anton o7o8o2 ღ ¸.?°´¯)
  • Svar på tråden Vi som väntar junibebisar del 2!
  • Smulan87

Bor i Kronoberg/småland/växjö..:P

bebek skrev 2009-01-15 19:13:04 följande:
    Smulan o daisyduck vilken kommun bor ni i? Jag fick papper med mått och där det stod att hjärtaktivitet, fosterrörelser och fostervatten var normalt samt hur moderkakan ligger och organbedömmning... Undersökningen tog ca 30 minuter då vi fick titta på bebisen i olika vinklar o allt och fick välja själv hur många bilder vi ville ha.
    BF 11Juni 2009
  • ModernaModern
    tekannan skrev 2009-01-15 17:32:31 följande:
    smulan87 Fick du inget papper med dig hem från UL? Där ska alla de uppgifterna stå.
    Ja, du måste ha fått en kopia på det pappret som ska lämnas till din ordinarie barnmorska, annars ska du absolut kräva ett sådant!
  • Smulan87

nej jag harinte fått något alls, efter 20 minuter och två bilder som hon slarvade fram så fick jag gå, utan ord :( ska till min BM den 5 feb igen, och ska fråga henne hur de blir med papper.

ModernaModern skrev 2009-01-15 21:18:03 följande:
    Ja, du måste ha fått en kopia på det pappret som ska lämnas till din ordinarie barnmorska, annars ska du absolut kräva ett sådant!
    BF 11Juni 2009
  • ModernaModern

Smulan87 skrev 2009-01-15 17:35:17 följande:

nej fick inget alls :( bara en bild på bebis som jag efter många om och men fick med mig hem,.. jäkla tant asså, hon sa hela tiden att "detta är endast en medicincs undersöking, ingen cirkus".. men hallå? de står att jag får 2 kort på bebisen, då sk ajag banemig ha de också....:( vet ingenting om mått el nåt alls..
    Du ska kunna få köpa bilder till ett pris av 20 kr ( så är det här i Skåne iallafall) När det gäller hennes bemötande tycker jag att du ska ta upp det med din ord. BM..sånt måste de få veta, samt att du SKA få en kopia på måtten!
  • emilial

min bebis ska titta ut den 23juni! :)
    jag har en fråga, är det nån som inte har allt för stor mage?
    jag tycker min mage är rätt liten för att vara i v17+1.
    på kvällarna o morgonen kan det vara lite större.
    men jag har verkligen ingen kula eller ens i närheten av det.

• tekannan
    Svar på #66
    Jag väntar visserligen mitt andra barn och magen är betydligt mkt större denna gång än förra. I vecka 17/18 hade jag inte direkt ngn mage att prata om när jag väntade första. Har en bild i mitt galleri under starka bilder om du vill se.
  • emilial
    Svar på #67
    det ska jag kolla. :)
    det känns som magen lever en egen värld, hehe.
    ibland blir det mer svullen o hård, ibland är det bara gele lixom.
    och jag känner inte så mycket foster rörelser än, så jag är så rädd att den inte växer som den ska o det har hänt nåt eller sånt.
  • längtan09

här får man en bild med sig hem stod det i pappret man fick. vet dock inget om måtten, men dem borde väl nästan skrivas in i journalen.

• ploppen

Smulan87 skrev 2009-01-15 17:35:17 följande:

nej fick inget alls :( bara en bild på bebis som jag efter många om och men fick med mig hem,.. jäkla tant asså, hon sa hela tiden att "detta är endast en medicincs undersöking, ingen cirkus".. men hallå? de står att jag får 2 kort på bebisen, då sk ajag banemig ha de också....:( vet ingenting om mått el nåt alls..
    Du måste verkligen ha träffat på världens träigaste tant!! Och, allvarligt, hennes uppfattning om hur det går till på en cirkus kan man bara beklaga. Fy, vad besviken jag skulle ha varit. Det borde vem som helst förstå, att för många människor är just UL det mest känsloladdade som händer under hela graviditeten
Svar på tråden Vi som väntar junibebisar del 2!