• Katta86

Vi som väntar junibebisar del 2!

Här samlas vi som väntar och längtar eftera att våra underverk ska titta ut i juni -09

(¯`°?.¸ ღ Anton o7o8o2 ღ ¸.?°´¯)
  • Svar på tråden Vi som väntar junibebisar del 2!
  • Daisyduck

Svårt att svara på men jag kan känna fosterrörelser i navelområdet (ej ovanför) samt ned mot blygdbenet. Jag är i v 18+2 och har moderkaka i bakvägg.

Marinero skrev 2009-01-16 12:31:46 följande:
    Hur långt upp kan man känna fosterrörelserna? Kan man känna dom strax under revbenen? Jag har känt bubbel precis under, emellan båda revbenen länst upp, förstår ni hur jag menar? Kan den verkligen simma runt där uppe? Sen känner jag en del ovanför blygbenet ibland. Är som sagt fortfarande osäker på om det är bebis jag känner.
  • tekannan

jag känner mest nere vid bygdbenet och på vänster sida på livmodern, men det tror jag är för att moderkakan ligger framtill och till höger.

• Smulan87

Idag har jag kännt bebis sparka somtusan i magen :) oj vad kul! fast BM sa att de kan ta nån vecka eller två inna jag känner dom mer intensivt och hårdare, för moderkakan ligger i framvägg!

BF 11Juni 2009
  • frukarlssonn
    Daisyduck skrev 2009-01-16 13:12:17 följande:
    Svårt att svara på men jag kan känna fosterrörelser i navelområdet (ej ovanför) samt ned mot blygdbenet. Jag är i v 18+2 och har moderkaka i bakvägg.
    Jag har känt nåt just i navelområdet oxå o lite runtom. Men känner som sagt samma även där högt upp. Nä jag vet inte. Jag märker väl tids nog om de e bebis el inte.
  • Daisyduck

Åh, tredje gången jag är hemma och sjuk, feber, huvudvärk m.m. Har ni andra också upplevt att er motståndskraft är sämre nu när ni är gravida?

• ModernaModern

TRåkigt att du är sjuk Daisyduck!!! Krya på dig!

• Jackass
    Daisyduck skrev 2009-01-16 14:01:54 följande:
    Åh, tredje gången jag är hemma och sjuk, feber, huvudvärk m.m. Har ni andra också upplevt att er motståndskraft är sämre nu när ni är gravida?
    Immunförsvaret är sämre när man är på tjocken. Du delar ju med en till . Krya på dig!
    (¯`°?.¸ ღ♥ My - min ögonsten och mitt allt + BF 090612 ♥ღ ¸.?°´¯)
  • skrattmaja
    daisyduck, stackars dig som är sjuk igen, jag känner igen detta med att immunsystemet inte är på topp för jag blir inte av med min förkylning endast snuva iofs min tradigt som tusan!
    skratt-maja numer mamma till johanna ♥
  • Smulan87

*pepper peppar ta i trä* men jag har inte varit sjuk på 15 år :P inte ens förkylning..haha! inte ens lite nu under graviditeten, jag måste ha ett bra immunförsvar? :D haha

BF 11Juni 2009
  • LakeHill

Har också en förkylning som hänger kvar sen julen som jag inte blir av med. Märker att det tar längre tid när man är gravid.

Svar på tråden Vi som väntar junibebisar del 2!