• Katta86

Vi som väntar junibebisar del 2!

Här samlas vi som väntar och längtar eftera att våra underverk ska titta ut i juni -09

(¯`°?.¸ ღ Anton o7o8o2 ღ ¸.?°´¯)
  • Svar på tråden Vi som väntar junibebisar del 2!
  • Smulan87

nej fick inget alls :( bara en bild på bebis som jag efter många om och men fick med mig hem,.. jäkla tant asså, hon sa hela tiden att "detta är endast en medicincs undersöking, ingen cirkus".. men hallå? de står att jag får 2 kort på bebisen, då sk ajag banemig ha de också....:( vet ingenting om mått el nåt alls..

tekannan skrev 2009-01-15 17:32:31 följande:
    smulan87 Fick du inget papper med dig hem från UL? Där ska alla de uppgifterna stå.
    BF 11Juni 2009
  • Kkarin

Jag fick inte heller nå papper med mig, men jag är nöjd ändå. Hon sa att allt såg bra ut och det är jag helt nöjd med. 3 bilder fick jag och sambon håller på att scanna in dem nu.

• tekannan

ok... trist med så otrevligt bemötande.

Jag har fått en utskrift av de måtten de tagit (huvud, mage och lår) för att lägga detta i min "vänta barn"-mapp som jag fick på mvc vid inskrivning. Där i ska alla journaler etc samlas - trots att det även finns i deras datorsystem. Och denna mapp ska jag ha med vid alla undersökningar samt även vid förlossningen. Tror att det är för om datorsystemet av ngn anledning inte skulle fungera just då eller om jag hamnar på ngt sjukhus som inte är uppkopplat mot deras datorbas, men jag vet inte. Trodde det var så i hela landet iaf.

• MissMurrig

Jag fick inte heller några mått, inga papper eller så. Men vår "tant" var trevlig. Antar att de bara skickar in alla viktiga uppgifter till MVC...

Igår fick jag ordentligt med mjölk ur tutten! Hel-skumt! Har sett att det har varit lite blött eller fuktigt innan, men igår var bröstet litet ömt, så jag masserade det lite, sedan tittade jag ner, och det bar blött genom tröjan! Så himla sjukt! Jag undrar om det är till det kommande barnet, eller var menat för det barnet jag skulle fått i December... En vän berättade att hennes kompis hade gjort abort,( eller fått MF minns inte,) men att runt den tiden hon skulle haft barnet hade fått mjölk som läckte ur bröstet.

• bebek

Gokväll gokväll alla härliga mammor:D

Läst era inlägg om barnvagnar och har vart o provkört några idag! mycket att tänka på då man vill att det ska vara skönt att gå ut och gå långpromenader i sommar med vagnen.
    Dessa med mycket små hjul där fram som är lättare att svänga, blir inte de jobbiga på vintern tror ni? Lite kundvagnseffekt..

mått från UL i v.17

Skallbredd(BPD) 36mm
    Bukdiameter(AD) 35mm
    Lårbenslängd(FL) 20mm

Lite mindre än era som skrev ovan, men jag hoppas inte på någon 4 kg bäbis, då blir det nog kejsarsnitt för mig... med mina stolta 153 cm och inte alltför brett bäcken hoppas jag innerligt jag kan föda normalt. Visst kollar de upp det innan? känner mig lite orolig över det där.. Kanske för bäbisen på min rätt jämnstora vännina fastna och de fick göra akut kejsarsnitt, som inte lät alltför trevlig..

• Daisyduck

Hon skickar måtten till din BM, så fråga din BM nästa gång du är där. Jag fick inte heller nåt papper med mig hem, men jag frågade efter måtten o då rabblade hon upp dem snabbt och surt - därav vet jag inte vad som var vad (skall-, buk-, eller lårbensmått). Hur lång tid tog din undersökning då? Min tog ca 15 min effektiv tid (utan prat och så).

Smulan87 skrev 2009-01-15 17:30:58 följande:
    jag fick inga mått alls. ULtanten var så sur så jag ve tingeting om några mått:(
  • LakeHill

Daisyduck: Jag fick inte heller några mått och har inte förstått att man kan fråga efter dem heller. Ska försöka komma ihåg det nästa gång.

Bebek: Åtminstone till buggan finns vinterhjul/terränghjul fram att byta till när det är snö, man köper dem separat. De funkar bra!

• bebek

Smulan o daisyduck vilken kommun bor ni i?

Jag fick papper med mått och där det stod att hjärtaktivitet, fosterrörelser och fostervatten var normalt samt hur moderkakan ligger och organbedömmning...

Undersökningen tog ca 30 minuter då vi fick titta på bebisen i olika vinklar o allt och fick välja själv hur många bilder vi ville ha.

• Smulan87

mja 20 min typ, hon sa ingeting, bara när hon skulel säga hur bebisen låg, men inget mer, sedna höll hon tyst i 20 min..:( men BM ska endå förklara sedna hur de gick på UL och allt och få får jag mått. :)

Daisyduck skrev 2009-01-15 18:49:45 följande:
    Hon skickar måtten till din BM, så fråga din BM nästa gång du är där. Jag fick inte heller nåt papper med mig hem, men jag frågade efter måtten o då rabblade hon upp dem snabbt och surt - därav vet jag inte vad som var vad (skall-, buk-, eller lårbensmått). Hur lång tid tog din undersökning då? Min tog ca 15 min effektiv tid (utan prat och så).
    BF 11Juni 2009
  • Smulan87

å vad kul! måste kolla om du har dom i ditt galleri? :)

Kkarin skrev 2009-01-15 17:42:31 följande:
    Jag fick inte heller nå papper med mig, men jag är nöjd ändå. Hon sa att allt såg bra ut och det är jag helt nöjd med. 3 bilder fick jag och sambon håller på att scanna in dem nu.
    BF 11Juni 2009
Svar på tråden Vi som väntar junibebisar del 2!