• Katta86

Vi som väntar junibebisar del 2!

Här samlas vi som väntar och längtar eftera att våra underverk ska titta ut i juni -09

(¯`°?.¸ ღ Anton o7o8o2 ღ ¸.?°´¯)
  • Svar på tråden Vi som väntar junibebisar del 2!
  • MissMurrig

ModernaModern skrev 2009-01-15 21:24:22 följande:

Smulan87 skrev 2009-01-15 17:35:17 följande:
    Du ska kunna få köpa bilder till ett pris av 20 kr ( så är det här i Skåne iallafall) När det gäller hennes bemötande tycker jag att du ska ta upp det med din ord. BM..sånt måste de få veta, samt att du SKA få en kopia på måtten!
    Det är nog olika i olika städer och län. Här kostar en bild 40kr, man får inte veta vad det är för kön(även om det syns och man vill veta), och vi fick inget papper med någon info. Men infon skickas säkert vidare till BM för de som inte får något papper. Så man kansäkert fråga sin BM vad det var för mått om man vill veta.
    Men den tanten verkar ju ha varit dum och det borde man såklart bli arg över och säga till om...
  • tekannan
    Svar på #68
    Allt är säkert som det ska. Det borde väl vara dags för UL för dig snart och då kan du ju få det bekräftat. Att känna fosterrörelser redan så tidigt är inte jättevanligt, det är många faktorer som spelar roll för hur tidigt man kan känna. Dels känner man generellt senare som förstföderska då man inte riktigt vet vad man ska känna efter men även moderkakans placering i livmodern spelar stor roll. Med första barnet hade jag moderkakan i bakvägg och kände första buffarna (som en liten fiskstjärt eller små bubblor) redan i vecka 15/16 och sen blev det mer och mer. Nu med andra barnet var jag toknojjig för att jag inget kände förrän i vecka 19 (jag visste ju vad jag skulle känna efter!) men fick på UL bekräftat att jag denna gång har moderkakan i framvägg.

Jag har full förståelse för din oro. Om det hjälper så kanske du kan ringa din BM och be om att få komma in och lyssna på hjärtat, så du kan få en bekräftelse på att allt är som det ska.
  • Katta86

Nu har även jag lagt upp några bilder på magen! =)

(¯`°?.¸ ღ Anton o7o8o2 ღ ¸.?°´¯)
  • emilial
    Svar på #72
    jag glömde fråga på UL i v12 hur min moderkaka låg.
    det måste jag komma ihåg och fråga nästa gång,
    nästa UL är om två veckor.

jag tänkte på det att magen inte är så stor, det kanske är olika också... och jag tror mig känna lite fosterörelser ibland,
    oftast på kvällarna när jag lägger mig i sängen.
    men det är ju så mycket i magen som känns så det är svårt.

tack för dina lugnande meningar. :)
  • kicki08

Va konstigt det är i dom olika länen på UL igentligen. Vi fick en jättegullig BM som glatt berättade om allt om bebis. Visade händer, fötter, hjärna, munne och ja allt.
    Sen frågade hon om vi ville veta vad det var. Och jag vet att det är så i andra län att man inte får veta. Konstigt det där... Ser dom 100% vad det är och föräldrarna vill veta så borde det ju ändå vara upp till föräldrarna kan man tycka.

• LakeHill

Vi hade också en jättetrevlig läkare som gjorde UL och som visade var allt var. Att inte säga något alls verkar jättekonstigt.

• skrattmaja

roligt för er som just varit på UL!
    tråkigt med surtanter eller tysta undersökningar
    vår förklarede hur bra som helst o jag fick liksom tekannan ett papapr till min mapp!!!

BPD 42,5
    AD 42
    FL   29

UL kom fram till att det 18+4 vilket var 4 dagar mer än vad jag trodde!!!
    så mitt UL gjordes ju i v19!!!

stämmer väl överrens med dotterns UL som gjordes
    BPD 43
    FL 28
    och det UL sa 18+4!!!!
    Johanna vägde 3240 g vid födseln i 40+0!!!!

skratt-maja numer mamma till johanna ♥
  • bebek

Vart inne o kikat lite på era bilder och vilka söta magar ni har :D Själv titta jag mig i spelgeln igår och fick en smärre chock.. oj et måste bara sagt *poff* de senaste dagarna så fick bebben nog av trångt och sparka ut en bulle.

Blir nästan arg när ni berättar om otrevliga/snäsiga bm som gjort UL undersökning.Visst är det en medecinskt undersökning men de borde veta att detta är ett otroligt viktigt ögonblick i ens liv som man sett väldigt mycket fram emot.

Vi måste haft tur för våran visa och förklara om alla organ osv och "fota" hela tiden och sedan fick vi välja mellan ett tiotal bilder. Att det kosta 30 kronor tycker jag är ok då pengarna går till Ul forskning.

Hoppas allt är bra med er annars:D

• bebek

emilial skrev 2009-01-16 01:25:19 följande:

Svar på #72jag glömde fråga på UL i v12 hur min moderkaka låg.det måste jag komma ihåg och fråga nästa gång, nästa UL är om två veckor.jag tänkte på det att magen inte är så stor, det kanske är olika också... och jag tror mig känna lite fosterörelser ibland,oftast på kvällarna när jag lägger mig i sängen.men det är ju så mycket i magen som känns så det är svårt.tack för dina lugnande meningar. :)
    Jag har knappt någon mage alls i v. 17 - 18 sen sa det liksom lite poff de två senaste veckorna:) har jag inte tighta kläder nu heller så syns det inte extremt mycket. Men magen är mycket större på kvällen, tror det är tarmar och dyligt som sväller upp också. Min moderkaka ligger i framväggen och jag kände inga rörelser förrän i början på v. 19, min vän vars moderkaka också låg i framväggen kände inte ett smack förrän v.22
  • frukarlssonn

Hur långt upp kan man känna fosterrörelserna? Kan man känna dom strax under revbenen? Jag har känt bubbel precis under, emellan båda revbenen länst upp, förstår ni hur jag menar? Kan den verkligen simma runt där uppe? Sen känner jag en del ovanför blygbenet ibland. Är som sagt fortfarande osäker på om det är bebis jag känner.

Svar på tråden Vi som väntar junibebisar del 2!