Vi som väntar junibebisar del 2!
Här samlas vi som väntar och längtar eftera att våra underverk ska titta ut i juni -09
Här samlas vi som väntar och längtar eftera att våra underverk ska titta ut i juni -09
ModernaModern skrev 2009-01-15 21:24:22 följande:
Nu har även jag lagt upp några bilder på magen! =)
Va konstigt det är i dom olika länen på UL igentligen. Vi fick en jättegullig BM som glatt berättade om allt om bebis. Visade händer, fötter, hjärna, munne och ja allt.
Sen frågade hon om vi ville veta vad det var. Och jag vet att det är så i andra län att man inte får veta. Konstigt det där... Ser dom 100% vad det är och föräldrarna vill veta så borde det ju ändå vara upp till föräldrarna kan man tycka.
Vi hade också en jättetrevlig läkare som gjorde UL och som visade var allt var.
Att inte säga något alls verkar jättekonstigt.
roligt för er som just varit på UL!
tråkigt med surtanter eller tysta undersökningar
vår förklarede hur bra som helst o jag fick liksom tekannan ett papapr till min mapp!!!
BPD 42,5
AD 42
FL 29
UL kom fram till att det 18+4 vilket var 4 dagar mer än vad jag trodde!!!
så mitt UL gjordes ju i v19!!!
stämmer väl överrens med dotterns UL som gjordes
BPD 43
FL 28
och det UL sa 18+4!!!!
Johanna vägde 3240 g vid födseln i 40+0!!!!
Vart inne o kikat lite på era bilder och vilka söta magar ni har :D Själv titta jag mig i spelgeln igår och fick en smärre chock.. oj et måste bara sagt *poff* de senaste dagarna så fick bebben nog av trångt och sparka ut en bulle.
Blir nästan arg när ni berättar om otrevliga/snäsiga bm som gjort UL undersökning.Visst är det en medecinskt undersökning men de borde veta att detta är ett otroligt viktigt ögonblick i ens liv som man sett väldigt mycket fram emot.
Vi måste haft tur för våran visa och förklara om alla organ osv och "fota" hela tiden och sedan fick vi välja mellan ett tiotal bilder. Att det kosta 30 kronor tycker jag är ok då pengarna går till Ul forskning.
Hoppas allt är bra med er annars:D
emilial skrev 2009-01-16 01:25:19 följande:
Hur långt upp kan man känna fosterrörelserna? Kan man känna dom strax under revbenen? Jag har känt bubbel precis under, emellan båda revbenen länst upp, förstår ni hur jag menar? Kan den verkligen simma runt där uppe? Sen känner jag en del ovanför blygbenet ibland. Är som sagt fortfarande osäker på om det är bebis jag känner.