• Katta86

Vi som väntar junibebisar del 2!

Här samlas vi som väntar och längtar eftera att våra underverk ska titta ut i juni -09

(¯`°?.¸ ღ Anton o7o8o2 ღ ¸.?°´¯)
  • Svar på tråden Vi som väntar junibebisar del 2!
  • hyperballad

hmm illamående har jag bara när jag inte inser min begränsning...
    dvs när jag äter samma mängder som innan o man helt plötsligt inser att oj, magsäcken är ganska mycket mindre nu...
    men som sagt ganska självförvållat...

♥ BF 1/6-09 ♥
  • dagdrömmare

hoppas allt är okej bebek.

Kan upplysa om att influensan började med huvudvärk och illamående för min del förra veckan. Hoppas det inte är det heller.

Vi har så mycket att göra här hemma nu innan lillebror kommer så jag har inte alls den där "jag vill att bebisen ska komma NUUUUUUU" kännslan som jag hade sist. Vi har två månader kvar nu och på den tiden ska vi få klart en helt ny toa, bygga till 16kvm, sätta in nytt kök, tapetsera kök/vardagsrum och lägga nytt golv, tapsera hallen uppe och nere och samtidigt ska jag plugga heltid och mannen jobba heltid och så har vi en 2åring.
    Tror ni vi hinner Jag misstänker att vi blir klara vid jul sådär

Ska klinkra golvet i badrummet ihelgen iallafall så vi kommer ett steg närmare...

• tekannan

hyperballad
    men det har jag faktiskt själv inte märkt av, jag äter samma mängder som innan och det fungerar bra. men nu ligger nog min bebis iaf på andra sidan på magen, det känns väldigt "tomt" just på magsäckssidan när man känner efter hur bebben ligger.
    har du förresten fått kallelse till nästa ul? vi har ju bf samma dag och jag har inte fått min än. vill ha ngt att se fram emot!

• Katta86

dagdrömmare: Oj! Det där lät som tillräckligt för at ge vem som helst magsår!

• hyperballad
    tekannan skrev 2009-03-27 10:45:24 följande:
    hyperballad men det har jag faktiskt själv inte märkt av, jag äter samma mängder som innan och det fungerar bra. men nu ligger nog min bebis iaf på andra sidan på magen, det känns väldigt "tomt" just på magsäckssidan när man känner efter hur bebben ligger. har du förresten fått kallelse till nästa ul? vi har ju bf samma dag och jag har inte fått min än. vill ha ngt att se fram emot!
    vi får bara ett UL så jag väntar inte på någon kallelse utan får hoppas att det är alright...
    ♥ pyret har BF den 1/6-09 ♥
  • dagdrömmare

Tekannan80 varför ska ni på extra UL?
    Vi ska nästa vecka för att kolla att moderkakan har flyttat längre upp den låg för nära livmodermunnen sist

• tekannan

dagdrömmare
    Det är rutin här att man går i v 18-20 samt ett tillväxt-UL i v 32-34.

hyperballad
    men vi tillhör ju samma landsting... skumt. allt är säkert bra, det de kollar på andra ul är bara tillväxten och gör en uppskattning över hur mkt bebisen beräknas väga vid bf (dock brukar detta vara med stoor osäkerhet, alla växer i olika takt).

• hyperballad
    dagdrömmare skrev 2009-03-27 10:44:01 följande:
    hoppas allt är okej bebek. Kan upplysa om att influensan började med huvudvärk och illamående för min del förra veckan. Hoppas det inte är det heller. Vi har så mycket att göra här hemma nu innan lillebror kommer så jag har inte alls den där "jag vill att bebisen ska komma NUUUUUUU" kännslan som jag hade sist. Vi har två månader kvar nu och på den tiden ska vi få klart en helt ny toa, bygga till 16kvm, sätta in nytt kök, tapetsera kök/vardagsrum och lägga nytt golv, tapsera hallen uppe och nere och samtidigt ska jag plugga heltid och mannen jobba heltid och så har vi en 2åring. Tror ni vi hinner Jag misstänker att vi blir klara vid jul sådär Ska klinkra golvet i badrummet ihelgen iallafall så vi kommer ett steg närmare...
    ni får ringa äntligen hemma eller arga snickaren eller så!!!
    *vinnar tips*
  • dagdrömmare

hyperballad, ja vi har faktiskt pratat om det fast de har ju lite längre framförhållning och brukar inte spela in programmen förrän på sommaren och då är det försent om allt ska bli klart innan bebisen.

Detta är vårt tredje hus vi renoverar så vi vet precis hur mycket jobb det innebär men förhoppningsvis går det snabbare nu när vi har vanan inne

Det behöver ju inte vara klart till bebisen kommer men det skulle varit så skönt att kunna ta det lungt i sommar och bara njuta istället för att kliva över reglar och bara ha renoveringsgips på väggarna.

• hyperballad
    dagdrömmare skrev 2009-03-27 11:34:25 följande:
    hyperballad, ja vi har faktiskt pratat om det fast de har ju lite längre framförhållning och brukar inte spela in programmen förrän på sommaren och då är det försent om allt ska bli klart innan bebisen. Detta är vårt tredje hus vi renoverar så vi vet precis hur mycket jobb det innebär men förhoppningsvis går det snabbare nu när vi har vanan inne Det behöver ju inte vara klart till bebisen kommer men det skulle varit så skönt att kunna ta det lungt i sommar och bara njuta istället för att kliva över reglar och bara ha renoveringsgips på väggarna.
    okej, illa...
    då har jag inga flera ideer tyvärr...
    hmm ska fundera på det.
Svar på tråden Vi som väntar junibebisar del 2!